Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Kuumeesta ja sen alentamisesta lääkkeillä. Kannattaa katsoa ennen kuin alentaa.


Olipa mielenkiintoinen video. Tuli katsottua kokonaan. Itse olen yleensä tehnyt niin, että jos lämpö nousee yli 38C, niin olen ottanut särkylääkkeen, mutta kuulostaa tämän videon perusteella, että ei kannattaisi ottaa edes 39C lämmössä. Mutta silloin kyllä olo on niin kurja, ettei sitä kovin montaa tuntia putkeen jaksa.
 
Kuumeesta ja sen alentamisesta lääkkeillä. Kannattaa katsoa ennen kuin alentaa.

OK
Mielenkiintoista, eli kipuun sitten kannattaa käyttää suoraan opiatteja, (en nyt tarkoita koronavirus särkyä, vaan muuta) eikä mitään panacodeja, jossa on paratsetamolia, vaikka lääkärit sitä määrää, vaikka jatkuvaan käyttöön :mad: selkäkipuun yms kipuun. Jos paratsetamoli tuhoa immunitteettia?.



Nyt kun olen popsinut koko vuorokauden paratsetamoli/panacodia, mittamani kuume on 37,3 mitä in lähes OK, mutta sitten olen tehnyt itselleni karhupalveluksen? Mutta ei sitä päänsärkyäkään voi kestä :mad:
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä oliko Corona.
Taustana kuitenkin kun Italiassa alkoi tulla tautitapauksia 4 viikkoa sitten, palasi myös työkaveri sieltä. Itse sairastuin 3vrk jälkeen. 3 muuta sarastui myös perässä sekä kaveri. Kaikilla sama juttu.

Selvitettiin yksityisellä labrassa eri taudinaiheuttajia mutta mitään ei löytynyt, myös tämä vittumaisen kuuluisa nenäviljely vai mikä onkaan. Kaikki näytti että negaa, paitsi tulehdusarvot hypänneet. Syy: tuntematon aiheuttaja. Cornaa ei testattu.

Mitään suurempia oireita aluksi ei ollut.
Heräsin virkeänä töihin ja töissä pomo totesi että näytät vittu aivan kauhealta. Itse en sitä ollut huomannut.
Sen jälkeen yleisolo laski vauhdilla ja tuli suuri voimattomuus sekä raskas olo, ei kuitenkaan kuumetta aluksi. 1-2vrk. Ihankuin joku olisi imennyt kaiken energian vaan pois.
Tämän jälkeen alkoi hiipiä kehiin kurkkukipu ja lopulta lähti ääni sekä tuli kuumetta.
Olo hiukan parani 3vrk kohdalla sekä kurkkukipu katosi sekä alkoi tuntua että aletaan parantua.

Sen jälkeen tuntemattomaksi jäännyt taudinaiheuttaja iski täysillä päälle.
Nosti kuumeen mutta ei kovaa ja vei totaalisesti voimat.
Alkoi myös voimakas yskä ja tämä ei ollut mikään köh köh vaan keuhkot ulos yskä.

Nyt oli karkeasti mennyt viikko alkamisesta ja lääkäriin.

Kuumetta, räkävalui, poskionteloihin sattui poskilla ja päätä särki etuosasta. Ei kuitenkaan ultrassa poskionteloissa mitään.
Yskä myös jatkui todella voimakkaanna. Lääkäri kuunteli keuhkot ja huolestui, laittoi keuhkokuviin sekä laajoihin labroihin. Tulehdusarvot koholla, ei keuhkokuumetta.
Testit negaa muuten

Lopulta hiljalleen alkoi paraneminen.
Yskää on kuitenkin vielläkin ja se tulee puuskina. Saunassa vaikea hengittää, mikä ei ollut aikaisemmin ongelma.
Yskän puuskat ovat vielläkin hyvin voimakkaita

Foorumin nuoremmasta päästä.

Oliko tämä normaali flunssa, voi olla.
Yleensä itselläni flunssa ei ole käyttäytynyt näin ja yskä oli/on todella voimakas vaikka aikaa on kulunnut todella hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei saanut yhtään henkeä vai hengitys oli muuten vaivalloinen? Oliko yskä?
Yskää ei ollenkaan, astmapiipulla pärjätään ainakin ihan tällähetkellä kotioissa, eli pahimmillaan hengitti kuin rasitettu astmaatikko, ja itse kärsin melkein saman, vaikka kuume ei noussutkaan.
 
Kuumetta, räkävalui, poskionteloihin sattui poskilla ja päätä särki etuosasta. Ei kuitenkaan ultrassa poskionteloissa mitään.
Yskä myös jatkui todella voimakkaanna. Lääkäri kuunteli keuhkot ja huolestui, laittoi keuhkokuviin sekä laajoihin labroihin. Tulehdusarvot koholla, ei keuhkokuumetta.
Testit negaa muuten
Saitko antibiotit?
 
OK
Mielenkiintoista, eli kipuun sitten kannattaa käyttää suoraan opiatteja, (en nyt tarkoita koronavirus särkyä, vaan muuta) eikä mitään panacodeja, jossa on paratsetamolia, vaikka lääkärit sitä määrää, vaikka jatkuvaan käyttöön :mad: selkäkipuun yms kipuun. Jos paratsetamoli tuhoa immunitteettia?.



Nyt kun olen popsinut koko vuorokauden paratsetamoli/panacodia, mittamani kuume on 37,3 mitä in lähes OK, mutta sitten olen tehnyt itselleni karhupalveluksen? Mutta ei sitä päänsärkyäkään voi kestä :mad:
Tramadol. Suosittelen, ei aiheuta riippuvuutta oman kokemuksen perusteella. Hoituu isommatkin kivut ja säryt. Synteettistä morfiinia, ja ihan paikallisapteekista. Mutta vahvuudet eivät ole sellaisia että opiaattien väärinkäyttäjät saisivat jotain kiksejä näistä, vaan kun minulla oli 12 vuotta sitten vyöruusu hyvin nuorena henkilönä, niin nämä auttoivat suunnattomasti nukkumaan jne. 3 viikon ajan.
Mitään riippuvuusoireita tjms. ei jäänyt, vaikka lopetin heti kun kivut hävisivät. Miksi... noh, lopetin lähinnä siksi etteihän noiden kanssa oikein ajatus kulje, ja esim. kirjan lukeminen oli aika haastavaa, kunnei muistanut millä sivulla oli.

 
OK
Mielenkiintoista, eli kipuun sitten kannattaa käyttää suoraan opiatteja, (en nyt tarkoita koronavirus särkyä, vaan muuta) eikä mitään panacodeja, jossa on paratsetamolia, vaikka lääkärit sitä määrää, vaikka jatkuvaan käyttöön :mad: selkäkipuun yms kipuun. Jos paratsetamoli tuhoa immunitteettia?.



Nyt kun olen popsinut koko vuorokauden paratsetamoli/panacodia, mittamani kuume on 37,3 mitä in lähes OK, mutta sitten olen tehnyt itselleni karhupalveluksen? Mutta ei sitä päänsärkyäkään voi kestä :mad:

Ymmärsin, että immuniteetti ei tuhoudu pysyvästi, vaan särkylääkkeen käyttämisen aikana immuunijärjestelmä ei toimi yhtä tehokkaasti tautia vastaan kuin jos ei käyttäisi särkylääkettä. Varmasti jonkinlainen kompromissi on hyvä. Eli että jos on lämpöä 37,5 niin ei ehkä kannata ottaa, mutta jos olo muuttuu sietämättömäksi, niin pakkohan silloin on jotain ottaa. Mahtaisiko se auttaa, että antaisi kuumeen nousta joksikin ajaksi korkealle ja sietäisi sitä hampaat irvessä ja sitten, kun on esim. 2-3 tuntia ollut se 39 astetta, niin sitten ottaa lääkkeen, eikä heti kun lämpö nousee korkeaksi? Arvailen siis vain, en ole asiantuntija
 
Saitko antibiotit?
En saannut, lääkäri vain nosteli käsiään.
"oireen mukainen hoito" "Joku flunssa, ei selvinny kokeista" influenssat ym testattiin eikä ollut.
Lepoa ja särkylääkettä
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten tälläinen vähän harmittomampi oire ilmaantunut, ei joskaan kovin mukavaa. Eli kun edes ajattelet pieraisevasi, niin kannattaa olla varautunut suihkulla sekä vara housuilla.
 
Yskää ei ollenkaan, astmapiipulla pärjätään ainakin ihan tällähetkellä kotioissa, eli pahimmillaan hengitti kuin rasitettu astmaatikko, ja itse kärsin melkein saman, vaikka kuume ei noussutkaan.
"Kun rasitettu astmaatikko" eli oli vinkuna hengittäessä?
 
Tramadol. Suosittelen, ei aiheuta riippuvuutta oman kokemuksen perusteella. Hoituu isommatkin kivut ja säryt. Synteettistä morfiinia, ja ihan paikallisapteekista. Mutta vahvuudet eivät ole sellaisia että opiaattien väärinkäyttäjät saisivat jotain kiksejä näistä, vaan kun minulla oli 12 vuotta sitten vyöruusu hyvin nuorena henkilönä, niin nämä auttoivat suunnattomasti nukkumaan jne. 3 viikon ajan.
Mitään riippuvuusoireita tjms. ei jäänyt, vaikka lopetin heti kun kivut hävisivät. Miksi... noh, lopetin lähinnä siksi etteihän noiden kanssa oikein ajatus kulje, ja esim. kirjan lukeminen oli aika haastavaa, kunnei muistanut millä sivulla oli.


Joku selkäsäryistä kärsivä kollega kertoi, että kun hän syö Tramalia, niin hän ei aja autolla, mutta kodeiinin kanssa vielä ajaa. Että joo, astetta rankempi aine, vaikkei mikään tolkuttoman vahva. Asettuu ehkä lähinnä kodeiinin ja morfiinin välimaastoon.

Ollaksemme teknisesti tarkkoja, tramadoli ja morfiini eivät ole sama asia. Niiden rakennekaava on täysin eri, ja vaikka tramadoli on yleensä synteettisesti valmistettua ja morfiini opiumunikosta uutettua, niin jälkimmäistäkin on mahdollista syntetisoida, prosessi on tunnettu 50-luvulta asti.

 
Ymmärsin, että immuniteetti ei tuhoudu pysyvästi, vaan särkylääkkeen käyttämisen aikana immuunijärjestelmä ei toimi yhtä tehokkaasti tautia vastaan kuin jos ei käyttäisi särkylääkettä. Varmasti jonkinlainen kompromissi on hyvä. Eli että jos on lämpöä 37,5 niin ei ehkä kannata ottaa, mutta jos olo muuttuu sietämättömäksi, niin pakkohan silloin on jotain ottaa. Mahtaisiko se auttaa, että antaisi kuumeen nousta joksikin ajaksi korkealle ja sietäisi sitä hampaat irvessä ja sitten, kun on esim. 2-3 tuntia ollut se 39 astetta, niin sitten ottaa lääkkeen, eikä heti kun lämpö nousee korkeaksi? Arvailen siis vain, en ole asiantuntija
En mittanut kuumetta yöllä eikä aamulla, päätä särki niin pahasti ja pulssi tiheä. Päivällä nenästä tuli vetta jonkun verran, valui vaan välillä. ja puhuminen oli vaikea, sellainen hengästynyt olo.
Nyt illalla oli 37,3 näiden kuumetta laskevan itselääkityksen jälkeen.

Päätä särkee edelleen mutta ei niin massivisesti, joten en ota enää mitään.
 
  • Surullinen
Reactions: e7i
Ainiin ja tulehdusarvot eivät olleet hypänneet kauheasti. Lääkäri epäili tästä syystä virusta.

Edit:
Mehiläisen appista ei saa screensottia nähtävästi.
Olisi saannut testeistä ja arvoista kuvat tänne.

Sekä tosiaan en tiedä oliko Corona.
Työkaveri saapui Italiasta missä oli viikon oleskellut kyseisellä pandemia-alueella.
 
Viimeksi muokattu:
Joku selkäsäryistä kärsivä kollega kertoi, että kun hän syö Tramalia, niin hän ei aja autolla, mutta kodeiinin kanssa vielä ajaa. Että joo, astetta rankempi aine, vaikkei mikään tolkuttoman vahva. Asettuu ehkä lähinnä kodeiinin ja morfiinin välimaastoon.

Ollaksemme teknisesti tarkkoja, tramadoli ja morfiini eivät ole sama asia. Niiden rakennekaava on täysin eri, ja vaikka tramadoli on yleensä synteettisesti valmistettua ja morfiini opiumunikosta uutettua, niin jälkimmäistäkin on mahdollista syntetisoida, prosessi on tunnettu 50-luvulta asti.

Jep, siis oma pointti oli että tuohon Tramadoliin ei jää ainakaan 3-4 viikon 1200mg/ vrk käytöllä mitään riippuvuutta... aivot ihan tukossa käytännössä melko suuren osan siitä ajasta, kylläkin.
Ja tämä siis vyöruusuun, mikä on tartuntana Herpes-perheestä ja aivan perseestä, todellakin.
Mutta menee ohi. Eikä jää mitään Vicodin-ltyyppistä lääkeriippuvuutta ollenkaan, oman kokemukseni perusteella.
Tramadol ei ole euforinen synteettinen opiaatti, ainoastaan turruttaa hermokipua.
 
Jep, siis oma pointti oli että tuohon Tramadoliin ei jää ainakaan 3-4 viikon 1200mg/ vrk käytöllä mitään riippuvuutta... aivot ihan tukossa käytännössä melko suuren osan siitä ajasta, kylläkin.
Ja tämä siis vyöruusuun, mikä on tartuntana Herpes-perheestä ja aivan perseestä, todellakin.
Mutta menee ohi. Eikä jää mitään Vicodin-ltyyppistä lääkeriippuvuutta ollenkaan, oman kokemukseni perusteella.
Tramadol ei ole euforinen synteettinen opiaatti, ainoastaan turruttaa hermokipua.
En aiheuttunut mitään riippuvuutta panacodikaan, vaikka oli aika pitkään käytössä, en ylitä kai mitään, joten minulle määrätään aina vain.
Kerran menin matkalle 3 vkoksi ja unohdin lääkkeet, aluksi kauhistuin, luulin että nyt iskee vieroitusoireet jos jonkunlaiset..mutta ei mitään, ei siin yhtään. Päinvastoin vointi koheni ilman näitä myrkkyjä.
 
Jep, siis oma pointti oli että tuohon Tramadoliin ei jää ainakaan 3-4 viikon 1200mg/ vrk käytöllä mitään riippuvuutta... aivot ihan tukossa käytännössä melko suuren osan siitä ajasta, kylläkin.
Ja tämä siis vyöruusuun, mikä on tartuntana Herpes-perheestä ja aivan perseestä, todellakin.
Mutta menee ohi. Eikä jää mitään Vicodin-ltyyppistä lääkeriippuvuutta ollenkaan, oman kokemukseni perusteella.
Tramadol ei ole euforinen synteettinen opiaatti, ainoastaan turruttaa hermokipua.
Pahus..vyöruusurokotuskin jäi ottamatta. Lääkäri suositteli minulle. Hetkinen..jos tämä menee ohi niin voisin pistää kerallaan sekä pneumokokki- että vyoruusu rokote. Sama se on, terveyskeskus ei niitä minuun pistä.
 
Back
Top