Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Sekä Teiskoon että Kangasalle ajetaan Teboilin vierestä. Liekö sattumaa vai vanjan juoni tankata vaunut ennen Hämeenkadulle ajoa?
Ei pelkoa. Valmiussuunnitelmissa on asia jo huomioitu! Jyväskylän radan rautatiesilta räjäytetään ja Vanja pysähtyy Kangasalle kun löpö loppuu ;)
 
Viikonlopun olin sisätiloissa, mutta eilen kävin kaupassa. Tänään nyt iltapäivästä alkoi rintaan pistämään ja rahisemaan hengittäessä, epäsäännöllisesti. Toivottavasti luulotautia tai vain jatkoa tälle kuukausia kestäneelle nuhalle, mutta varmuuden vuoksi en aio vierailla missään.
 
Aika kova päänsärky, vaikken ole päänsäryn ihmisiä. Heräsin yöllä siihen. Otin vahva paratsetamolia. Aamulla heti herätessä oli taas päällä. Ei muuta oireita.
Mittasin verenpainetta, matalat arvot, mutta pulssi levossa 114.
Otin panakod.
Nyt vp 106/75 pulssi 100.

Outoa kerta kaikkia. Mulla on aina verenpaine ja pulssi mallikelpoinen.

Voiko Covid alkaa näin - kovalla päänsäryllä?

Toivottavasti luulotaudi ja paniikki, ja oliki täällä aika paljon painetta, mm suhteessani ja kylppäripemppa uhkasi tulla nyt heti, onneksi vasta ensi vuonna.
 
Viimeksi muokattu:
Ei muuta kuin tsemppiä vaan jatka tietojen päivittämistä.
 
Nyt tuli sairaalalta emännän testitulokset, eli liityttiin vahvistuneiden tartuntojen sajiin. Nyt pidetään vaan peukut pystyssä, että meni tällä ohi, ja koitetaan pysytellä poissa kontakteissa muihin.
Miten hän alkoi oireilla?
Paranemista vaimollesi!
 
Viimeksi muokattu:
Oletko muistanut ottaa paracetomolia. 2000mg on max per päivä.

Kyllä se ainakin lääkärin määrämänä on 3000 mg. Jos se ei riitä niin sitten ristiin paraa ja ibua.
 
Lääkärin määrämänä. Hyllyltä ostettuna suosituksena on se 2000mg.



En suosittele, mutta kukin tyylillään.

No Terveystalon työterveyslääkäri ainakin määräsi että tarvittaessa vuorotellen ja 1000 mg kumpaakin kerrallaan.
 
Tämä päivä oli helpompi (päivä 6) kun alkoi hengitysoireita otin heti tabletin burana 600:ta .Jonkin verran oli lihaskipuja ja päänsärkyä eikä kuumeilua tänään ollut. Illalla (nyt) kurkku ollut hieman karhea ei kipeä.
 
Kyllä se ainakin lääkärin määrämänä on 3000 mg. Jos se ei riitä niin sitten ristiin paraa ja ibua.
Nielurisa leikkauksen jälkeen määrättiin kaikkea ristin: panacodia, ibuprofenia ja aspiriiniakin saanut ottaa kyydiksi, viimeinen minusta oli liika ja turha. Kipu pakotti kuitenkin ottaa kaikkia, ibuprofeeni estää hiukan tulehdusta. Aspiriini ja ibuprofeeni yhdessä voi tehdä reijän mahassa.
Muuten 6 kpl panacodia päivässä on se ylin raja, eli 3 g, minusta se on aika paljon. Paratsetamooli mahalle turvallisin, muttei maksalle.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni oli joulukuun loppupuolella influenssa B -virus (todettiin labrassa). Onkohan sen sairastmisesta ja parantumisesta mitään suojaa covid-19 vastaan? Tai onko flunssarokotteesta mitään hyötyä? Vai ovatko virukset niin täysin erilaiset, ettei ole mitään iloa? Toistaiseksi olen terve, mutta aika vainoharhaihen ja availen ovia paperi kädessä, jos olen kotini ulkopuolella.
 
Back
Top