Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja vielä tuosta, että jos ravinnotta alkaa pidempään olla, niin sitten se on kyllä jo ongelma. Viikko menee vielä huonostikin syöden, sen jälkeen alkavat antaa letkulla sairaalassa koronapotilaalle.
Ei mitään lääkitystä.Oletko inhaloitavalla kortikosteroidilla? Mikä aine, millä annostuksella? Sekin voi nimittäin aiheuttaa kurkun karhenemista.
Hyvin mahdollista. Asiaa ei yhtään auta myöskään se, että roikkuu täällä tilannetta seuraamassa. Vähemmästäkin rupeaa tunnistamaan itsessään "oireita" . Jotenkin tämä hengityksen "tehon lasku" tai mikä lienee ei vain tunnu yhtään tavalliselta. Se tässä ehkä eniten laittoi itseäni mietityttämään.Ilman testausta voi olla myös tavallinen flunssa.
Samsungin Health löytyy, mutta en pidä sitä oikein referenssinä oikeille mittareille.Kannattaa katsoa sovelluskaupasta, mitä ohjelmia saa omaan älypuhelimeen. Kameralla ja salamavalolla pystyy toimittamaan pulssioksimetrin virkaa. Ei käytännössä häviä juurikaan edes ammattilaistason laitteille.
Accuracy of Smartphone-Based Pulse Oximetry Compared with Hospital-Grade Pulse Oximetry in Healthy Children - PubMed
Smartphone-based pulse oximetry is not inferior to standard pulse oximetry in pediatric patients without hypoxia. Reliability was superior for PBA compared with CBA, with more precise agreement for the PBA compared with the CBA. Future studies should test pulse oximetry apps in a hypoxic...www.ncbi.nlm.nih.gov
Ja vielä tuosta, että jos ravinnotta alkaa pidempään olla, niin sitten se on kyllä jo ongelma. Viikko menee vielä huonostikin syöden, sen jälkeen alkavat antaa letkulla sairaalassa koronapotilaalle.
Mikä on foorumin tuomio?
Hah! Minä kun oletin, että kun täältä kysyy, niin tulisi diagnoosia poikineen eikä tuollaista savolaista kiertelyä .Saattaapi olla, saattaapi olla olematta. Vastausta tuskin tulet koskaan saamaan, ellei kehity vakavia hengitystieoireita, jotka nekin kuuluvat flunssankin taudinkuvaan.
Itse olin 25-vuotiaana eli 15 vuotta sitten kaksi viikkoa sairaalassa tuntemattoman hengitystieinfektion vuoksi. Ei senkään aiheuttaja koskaan selvinnyt.
Itsellä oli RUK aikana sellainen viruskuume, että vieläkin tuskalla muistelen sitä. Viikko liki 40ast ja kurkku oli niin arka, että veden juontikin oli kuin sulan raudan kaatamista. Eipä siitä silloin mitään höpisty vaikka Haminan veksi oli täynnä potilaita. Eikä kukaan osannut sanoa, että mikä virus syynä oli.Saattaapi olla, saattaapi olla olematta. Vastausta tuskin tulet koskaan saamaan, ellei kehity vakavia hengitystieoireita, jotka nekin kuuluvat flunssankin taudinkuvaan.
Itse olin 25-vuotiaana eli 15 vuotta sitten kaksi viikkoa sairaalassa tuntemattoman hengitystieinfektion vuoksi. Ei senkään aiheuttaja koskaan selvinnyt.
Ei mitään lääkitystä.
Olen huomannut että juominen ja nukkuminen heti oireiden alkuvaiheessa auttaa.En tiedä auttako koronaan, mutta tavalliseen flunssaan IHAN aluvaiheessa voi auttakin:
Keitetään inkiväärin mukulan siivuja vedessä. Noin minutti. Puristetaan sinne 1/2- 1 sitruunan mehu, kun on hiukan jäähtynyt laitetaan hunaja. Tätä pitää olla iso mukillinen tai jopa kaksi.
Otetaan parasetamoolin ja peiton alle. Olen kokeillut monta kerta tätä ja aina alkaa nukuttaa, aamulla olen ollut oireton.
Kurkkukäheyteen parhaaksi totesin Carmolis yrttikaramelli, siinä on eteeriset öljyt, on sokeritonkin vaihtoehto.
Ei siis mitään erityistä kerrottavaa.
Miten perhe voi?
Ollaan oltu nyt 4 päivää omaehtoisessa karanteenissa ja alkaa olemaan lapset hyppimässä seinille. Oltiin aamulla pihalla. Ehkä vähän karanteeniin rikkomista, mutta ei me ketään tavattu ja lapset innoissaan potkuttelivat talviteloilta otetuilla potkupyörillä.
Poika.. tytär...
Kolmivuotiaiden oireista tietysti paha sanoa, mutta näyttäisi olevan hyvin samanlaiset kuin minulla.
Heilläkin menossa ohi.
Vaimolla kurkku kipeänä eilisestä lähtien.
Ollaan oltu nyt 4 päivää omaehtoisessa karanteenissa ja alkaa olemaan lapset hyppimässä seinille. Oltiin aamulla pihalla. Ehkä vähän karanteeniin rikkomista, mutta ei me ketään tavattu ja lapset innoissaan potkuttelivat talviteloilta otetuilla potkupyörillä.
Nyt on aika vitamiinikuurille jos et ota jo valmiiksi. Multitabs esim. jos olet syönyt huonosti. Muista raaka valkosipuli, se tappaa kaikki muut pöpöt, jotka nostaa päätä kun viruksen immunijärjestelmä horjunut. Itse syön raakan kynnen-parin päivässä.Day 4 eli eilinen.
Yö meni hyvin, yskä lähes kadonnut. Pientä nuhaa nousussa.
Kroppa on kipeä kuin viikon kuumehorkan jälkeen. Kuumetta ei siis ole ollut lyhyttä ja matalaa piikkiä lukuunottamatta.
Ei siis mitään erityistä kerrottavaa.
Katotaan illalla yhteenveto tästä nyt menevästä Day 5:stä.