Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Jälkimmäinen näistä alkoi vatsaoireilla.

Tämä on yksi viittaus koronatartuntaan. Se että sä hengästyt näkkärin teosta on suora viittaus tilanteen vakavuuteen. Sun pitäisi olla sängyssä eikä keittiössä. Tiedän että tämä kuulostaa nalkuttamiselta, mutta jos kerrot seuraavaksi että sun olo on huonompaan suuntaan niin nostan nalkutuksen määrää niin että se on oikeaa nalkuttamista.
 
No pistetään täältäkin päivitys.

Eli noin 2 viikkoa nyt kipeänä. Pikku kuumetta välillä ja yleinen väsymys. Pientä hengitysahdistusta välillä. Yskää ei ole, mutta röökin joutui jättämään pariksi päiväksi:). Heti kun blaadaamisen lopetti, tilanne parani, joten äkkiä taas spaddua kehiin. Hyvät kuolevat nuorena (vaikka ei tässä nyt enää niin nuoria olla). Päänsärky on ärsyttävä koska minulla ei sitä ole yleensä koskaan. Toisaalta ei se ole kova joten troppia ei tarvita.

Tytär ja vaimo ovat parantuneet. Pojalla nyt ei ole mitään ollutkaan poislukien pieni nuha joka johtunee siitä, että herra keksi pitää huoneessaan ikkunaa auki kun pelatessa kiinnipidetty ovi huononsi ilmaa:sneaky:.
 
Tämä on yksi viittaus koronatartuntaan. Se että sä hengästyt näkkärin teosta on suora viittaus tilanteen vakavuuteen. Sun pitäisi olla sängyssä eikä keittiössä.

Toisaalta tuossa on perää mutta toisaalta olo tuntuu ihan kohtalaisen hyvältä. Etenkin mieli on hyvä ja reipas. Juuri reipas ja kujeileva mieli oli suurin syy siihen, että halusin aamulla ensimmäisenä tehdä sen näkkärin itselleni. Se oli tämmöinen.Vertauskohtana vasemmalla kahvikupin reunaa. Ja kyllähän tuo metukkarivi ja nakit antavat vähän mittakaavaa.

Hengästyttävä näkkäri-1940.jpg

Vasemmalta oikealle: kinkkua, kirsikkatomaatteja, kaksi nakin puolikasta, rivi suolakurkkuja, rivi metvursteja, rivi suolakurkkuja, kinkkua.

Joku muu hengästyisi jo tuon näkemisestä - tai ajatuksesta vetää tuo aamupalaksi. Mä sentään jaksoin ideoida ja tehdä tuon.

Tarpeeksi ison lautasen puuttuessa oli pakko jakaa se kvartaaleihin ja syödä vuodenaika kerrallaan. Näin.

Näkkärin paloja-1942.jpg
Taustalla näkyy litran vetoinen mehukannu. Tai voi se olla isompikin.

Tää mun näkkäri menee ehkä vähän samaan kategoriaan kuin mun keittopallot.

Varavaimopalvelu ®

Mä oon nyt meillä se varavanhempi sillä aikaa kun vaimo hoitaa duuniaan. Sen työ on vähän sellaista, että jos se rupeis mun ja kipeen lapsen hoitamiseen, niin joidenkin ihan muiden elämä saattaisi vaikeutua tavalla tai toisella.

EDIT:

Sun pitäisi olla sängyssä eikä keittiössä...

Kävin ulkona kamerakävelyllä. Noin puolentoista tunnin hidas ja rauhallinen luonto-orientoitunut maleksiminen. Teki hyvää. Vauhti oli sellainen, että joku seittemänkymppinen rollaattorisankari olisi varmaan painanut ohi.

Ulos pääseminen tuntui enemmän levolta kuin sänky olisi tuntunut.
 
Viimeksi muokattu:
Päänsärky on ärsyttävä koska minulla ei sitä ole yleensä koskaan.

Jos sulla on puutetta päänsäryistä, niin mä voin lahjoittaa ihan hyvän unirytmihäiriöistä tulevan migreenitaipumuksen. Saat ilmaiseksi.

Oletko muuten kokeillut tota ctg:n b-vitamiinikikkaa päänsärkyyn? Mä aloitin eilen b-vitamiinin ja tänään ei ole ollut oikeastaan yhtään pään jomotusta.
 
Jos sulla on puutetta päänsäryistä, niin mä voin lahjoittaa ihan hyvän unirytmihäiriöistä tulevan migreenitaipumuksen. Saat ilmaiseksi.

Oletko muuten kokeillut tota ctg:n b-vitamiinikikkaa päänsärkyyn? Mä aloitin eilen b-vitamiinin ja tänään ei ole ollut oikeastaan yhtään pään jomotusta.

Kiitos tarjouksesta, mutta minulla on jo sen verran elämäkokemusta hammassäryistä ja siitä, mihin kaikkeen ne johtavat, joten pääkivut saat pitää itselläsi.

Vaimolla ja yhtiökumppanilla on migreenit. Ei näytä kovin hauskoilta joten senkin osalta joudun passaamaan anteliaan tarjouksesi:).

Vedän yleensä satunnaisesti c-vitamiinia ja joskus d:tä. En ole koskaan kokeillut b:tä. Kun ei ole ollut koskaan päänsärkyjä niin ei ole tullut asiaa pohdittua. Ajatus on harkitsemisen arvoinen.
 
Minullakin oli ilmeisesti joku kausiflunssa (tai mistä tiedä mikä se oli) iskemässä, mutta nujersin sen heti alkuun. Kova päänsärky meni ohi vähittelleen. Kurkkuun kertynyt ruskehtava (!) värillistä lima seuraavana päivänä, ja sitä seuraavana, join todella paljon lämmintä ja sitä hunaja-sitruuna-inkivärikeitosta. Nukuin aivan liian paljon mutta tarkoituksella.

Olen siis ihan OK kunnossa.
 
Jos toi ruparaparallaa pitää paikkaansa oireettomien suhteen. Sain tän Ex-ltä. Hän oli reilu viikko sit pakki sekasin. Oltiin muksujen ja ex-kanssa viimeviikonloppu yhdessä. Ei, ei ollut fyysistä kanssa käymistä. Grillausta yms.
Ex työskentelee kouluissa ravitsemustyöntekijänä, eli on kontaktissa kaikkiin lapsiin astioiden yms kautta. Ja koulussa oli ollut positiivnen Korona tapaus.
Päivä kolme ei enään kuumetta. Silmät on silti arat, keuhkoputki ja keuhkot on kipeet, välillä yskityttää, mutta oireet on silti miedot.
 
Cometh the time, cometh the man.

Kuumeen alentamisesta, osa 2.

Cometh the hour, young man! "Hetki tekee miehen", tai "tilaisuus tuo sankarin" tai sillä tavalla tämän tulkitsisin... toivotan joka tapauksessa pikaista paranemista sinne koko porukalle!

- porukka,

ps. Mustikkakeittoa täällä Norjassa ei ole, eivät ymmärrä hyvän luonnonlääkinnän päälle. Mustikkakeitto parantaa jo maullaan paljon potilaan tunnelmaa, menee kuumana mannapuuron kanssa, tai paksuna kylmänä juomana jos tarvitsee vähän juotavaa ravintoa.

Sitä voi jopa käyttää aika soivana kossun lantrinkina, muttei siitä nyt enempää :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Aamuinen olo levännyt ja virkeä. Yskiminen on lisääntynyt. Se ei ole enää niin kuivaa. Keuhkoissa tuntuu hiukan rahinaa. (Samoin kipeällä lapsella.)

Hengityksenpidätyskoe: lopetin 1:01 kohdalla. Siihen meni helposti. Ihan hyvä parannus. Lapsella 31s.

Kämpän koneellinen ilmanvaihto on yleensä kakkosella. Sairastelun aikana on pidetty kolmosella + poltettu takassa tulta ja tuuletettu ikkunoista tai pitämällä kuistin ovea lämpöisellä kelillä raollaan.

Taidan yrittää pitää lepopäivää nyt kun vaimeli voi hoitaa penskoja.
 
Kuume hävinnyt, mutta niin hävisi myös ääni. Päähän koskee edelleen, kurkku, keuhkoputki ja keuhkojen yläosat kipeät. Oireet edelleen lieviä. Näin kipeä kurkku ole ollut sit teiniaikojen, kunnes leikattiin nielu ja kitarisat. Tekisi mieli maksaa testi, että tietäs onko ihan joku hengitystieinfektio vai jotain muuta. Mutta 195e kyllä närästää sen verran, että en maksa.
 
Kuume hävinnyt, mutta niin hävisi myös ääni. Päähän koskee edelleen, kurkku, keuhkoputki ja keuhkojen yläosat kipeät. Oireet edelleen lieviä. Näin kipeä kurkku ole ollut sit teiniaikojen, kunnes leikattiin nielu ja kitarisat. Tekisi mieli maksaa testi, että tietäs onko ihan joku hengitystieinfektio vai jotain muuta. Mutta 195e kyllä närästää sen verran, että en maksa.
Onhan tuolla hintaa, toisaalta yksi baari-ilta maksaa äkkiä saman... nyt kun kuiten säästää baari-illoissa, ulkona syömisessä tai vaikka leffoissa käymisessä. Luultavasti itse tulisi käytyä, jos kurkku/keuhko/yskä/kuumeoireita olisi päällä enemmän yhtäaikaa.
 
Kuume hävinnyt, mutta niin hävisi myös ääni. Päähän koskee edelleen, kurkku, keuhkoputki ja keuhkojen yläosat kipeät. Oireet edelleen lieviä. Näin kipeä kurkku ole ollut sit teiniaikojen, kunnes leikattiin nielu ja kitarisat. Tekisi mieli maksaa testi, että tietäs onko ihan joku hengitystieinfektio vai jotain muuta.

Itse uskon että sulla on korona. Kaikki kivut, mitä olet kertonut viittaa infektioon ja samantien koronaan. Pahimmassa tapauksessa ne viittaa ARDSään. Siitä selviäminen vaatii kovan ruumiin, hyvän sieluntilan (tahdon elää) ja tehohoitoa. Mutta kuumeen kaikkoaminen viittaa tilaan missä kroppa on voittamassa tappelua. On tärkeätä jatkaa hygieenia kanssa, lepäämällä (ei ylimääräistä rasitusta) ja syömällä hyvin. Et halua mitään bakteria infektiota, mikä johtaa keuhkokuumeeseen. Jos katsoit niitä kiinan tehohoitaja jaksoja, niin potilas käyttäytyi kuin sinä. Oli infektio, kuume päällä ja välillä tuntui että selviää, ennenkuin koitti päivä milloin ei voinu mitään ja joutui sairaalaan.
 
Itse uskon että sulla on korona. Kaikki kivut, mitä olet kertonut viittaa infektioon ja samantien koronaan. Pahimmassa tapauksessa ne viittaa ARDSään. Siitä selviäminen vaatii kovan ruumiin, hyvän sieluntilan (tahdon elää) ja tehohoitoa. Mutta kuumeen kaikkoaminen viittaa tilaan missä kroppa on voittamassa tappelua. On tärkeätä jatkaa hygieenia kanssa, lepäämällä (ei ylimääräistä rasitusta) ja syömällä hyvin. Et halua mitään bakteria infektiota, mikä johtaa keuhkokuumeeseen. Jos katsoit niitä kiinan tehohoitaja jaksoja, niin potilas käyttäytyi kuin sinä. Oli infektio, kuume päällä ja välillä tuntui että selviää, ennenkuin koitti päivä milloin ei voinu mitään ja joutui sairaalaan.
Sen mitä joutunut kaupassa käymään (prkleen leipä kun ei kestä kuukausia) niin on ollut FFP3 kasvoilla ja käsidesin lotrauksen jälkeen nitriilihanskat kädessä. Ai mistä niitä FFP# maskeja on siunaantunut... no kun asuu rintamamiestalossa. :D
 
Mietiskelin, että joko kunto riittäisi aika fyysisiin purkuhommiin tosi kevyesti tehden. Sen jälkeen keräsin kuivuneet villasukan kuivaustelineeltä. Hengästyin ja rupesi pukkaamaan kylmää hikeä.

Taidan jättää sorkka- ja purkurautahommat nyt tältä päivältä pois. Onneksi eräs lähisukuympyröihin kuuluva henkilö tulee avuksi. Ei olisi taloudellisesti varaa teettää ammattilaisilla asioita joihin (terveenä) pystyy ahkera tavallinen tallaajakin.

Hengityksenpidätyskoe 1:04 eli noin puolet normaalista. Sen perusteella pitäisi olla paremmassa kunnossa kuin hengästymisen ja hikoilun.

Keuhkoissa edelleen ylimääräistä painoa. Pieniä lihaskipuja on aina välillä ollut siellä ja täällä, mutta mä olen usein huono tunnistamaan/muistamaan sellaisia.

Välillä tuntuu kuin irtoaisi yskiessä limaa keuhkoista, joka ei kyllä oman käsityksen mukaan kuulosta koronamaiselta. (Korjatkaa jos olen väärässä.)

Vuorokausi b-vitamiinilisän aloittamisen jälkeen päänsäryt ovat käytännössä jääneet pois. En tiedä liittyvätkö toisiinsa.

Sydämen ja munuaisten kohdalla tuntuu välillä jotain ylimääräistä.

Mites te ja teidän lähipiirit:

@Lapinukko
@AKE-ukki
@skärdis
@Aquilifer
@arix

@Norsu
@inscout
@Sensei142
@tienvarsipummi
@KIM

@Tähystäjä
@Rajajääkäri
@haekker
@Lepukki
@Erik

@Maidan
@BlackFox
@Ässä
@ILoveEU
@jokuvaan

@turska
@Vääpeli
@winsu
@Talvela
@Betoni

@jokuvaan
@hansai
@aj77
@Raveni
@tulikomento

Onko olossa tai oireissa päivitettävää?

(Pahoittelen jos joku oireileva jäi vahingossa mainitsematta.
 
Olen paleltunut tänään ja muutenkin hieman flunssaisen oloinen. Ei kuumetta tai hengitystien oireita. Onko turha olla huolissaan?
 
Back
Top