Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Yöllä heräilin yskähtelyyn ja sairalloiseen oloon. Yskä minulla ei ole juuri ole lainkaan. Ei ollut vuosiin, vaikka joskus podenut flunssa. Aamulla hyvin väsynyt ja huonovointinen. Olo on kun sairastumassa flunssaan. Väsyttää ja nukuttaa nytkin, silmät puoliummessa ihmettelen mikä tämä on.

Lääkäriin ajoissa yhteys kun on riskiryhmää.
 
Lääkäriin ajoissa yhteys kun on riskiryhmää.
Seuraan oireita.

Voiko tämä virus tehdä kaksi kerta tuloa? Eka kerta oli kamala päänsärky ja sydämentykytystä, ei pahempia oireita, pientä kurkku arkuutta ja lyhyttä uloshengitystä lukunottamatta.
 
Mehiläinen testaa kun maksaa. Pitää kirjautua nettilääkärin vastaanotolle ja pyytää lähete. Hyvä bisnes heillä
 
Mä kattelen vielä kuukauden tai pari josko toi helpottais pikkuhiljaa.

Sitäpaitsi enhän mä edes pääsis mihinkään testiin missään. Mä oon tämmöinen oireeton/lieväoireinen kotona pärjäävä jonka testaaminen olisi nykylinjan mukaan kalliin/puuttuvan kapasiteetin tuhlaamista.

Juu ehtii sitä syksyllä perunan noston jälkeenkin lääkäriin.

Mun luulolauti meni jo ohi viikko sitten. En usko, että oli koronaa, mutta pitkään viipyilevä flunssa tms. Aaltoili. Välillä oli muka kunnossa ja kävin hiihtämässä 40 kilsan lenkin. Ja juoksemassa 15 km ja ei mitään, mutta sitte taas seuraavat 2-3 päivää sairaana ja todella väsynyt. Töissä kävin, mutta oireiden aikaan etänä tai yksin ulkohommissa. Nyt ei ole huvittanut viikkoon mennä lenkille kun pelkään sairastuvani taas. En siis usko sairastaneeni koronaa, mutta ei ihan jokavuotista tautia kyllä ollut.
 
Päätin poistaa tän. Tuntui liian henkilökohtaiselta höpöttää mitä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla vaihdellut jaksaminen välillä kahvin keitto - hidas kävelylenkki - kattotaan vierestä kun joku tekee töitä - minuutti moottorisahalla - muutama lapiollinen hiekkaa - muutamien lautojen irrottaminen... ja sitten tauko tai lopettaminen kun hengästyy. (Ei siis noi putkeen vaan joku noista.)

Mutta mä oon tämmöinen ylipainoinen raato, jonka käsitys urheilusta rajoittuu ns. parisuhdeliikuntaan ja ruokailutottumukset muistuttavat susilaumaa nyhtöpossubuffetissa.

No sun luulotauti luulikin olevansa koronaa. Mun luulotauti luuli olevansa jotakin muuta. Kai tuo mun hirmuinen kestävyyskunto jotain vaikuttaa sairaana olemiseen. Ehkä siinä vaiheessa kun pahin vaihe on mennyt ohi niin toipuu nopeammin työkuntoon. Olin puolikuntoisena savotassakin useana päivänä. Hissukseen toki touhusin Hussen 372 xpg:llä. Todennäköisesti olisin parantunut makaamalla nopeammin.
Ehkä sun kannattais jo mennä testiin?
 
- Kusi on välillä kuin tervaa.
Virtsan hyvin tumma, melkein musta väri on paha merkki, voi olla jossain munuaisissa/virtsarakossa on verenvuoto.
Kuten ruskea/musta oksennus. Olen nähnyt elämäni polulla tapauksia.

Tälläisiä oireita en ihmettelisi pitkään.
 
Kaverillani oli samanlaisia oireita kuin minulla, jotka kestivät noin viikon ajan. (hengen ahdistusta, pientä kurkkukipua, viluhorkka kohtauksia ja outoa päänsärkyä) tauti meni ohi ja muutaman päivän sairastelun jälkeen kaverini totesi, sydämen toimivan jotenkin omituisesti.
Ilmeisesti verenpainemittari heitti "tiltin" verenpainetta mittaessaan.
Seurauksena lääkärikäynti ja diagnoosi oli sydämen rytmihäiriö, joka ohtuu sairastetun koronan jälkitilasta. Nyt sitten seurataan tilannetta. Ekä testata millään tavoin. Kaverini kokenuksen perusteella, tuli mieleeni olikohan minullakin vain "flunssa" vai jotain muuta?

Minut testattiin, mutta tauti oli jo silloin oikeastaan parantunut (se kesti myös viikon) Tuloshan oli negatiivinen. Kysymys kuuluukin, että kuinka kauan ko. virus näkyy testeissä?
Ja tietysti jos selvyyden saisi sairastamansa koronasta, niin kyllähän se helpottaisi henkisesti eloa. Tietäisi ainakin, että on jonkin asteinen immuniteetti virusta vastaan!

Kyllähän tuo epävarmuus ja arvuuttelu hieman jäytää.
 
Viimeksi muokattu:
Edit."Lainaus"
Vasta-ainetesti olisi paikallaan, epäilen (erittäin korkeasti oppineena mp.net-kyylänä) että olet potenut koronan. Jälkitauteja odotellessa... :oops:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ctg
Kaverillani oli samanlaisia oireita kuin minulla, jotka kestivät noin viikon ajan. (hengen ahdistusta, pientä kurkkukipua, viluhorkka kohtauksia ja outoa päänsärkyä) tauti meni ohi ja muutaman päivän sairastelun jälkeen kaverini totesi, sydämen toimivan jotenkin omituisesti.
Ilmeisesti verenpainemittari heitti "tiltin" verenpainetta mittaessaan.
Seurauksena lääkärikäynti ja diagnoosi oli sydämen rytmihäiriö ja johtuu sairastetun koronan jälkitilasta, seurataan tilnnetta. Ei testata millään tavoin. Kaverini kokenuksen perusteella, tuli mieleeni olikohan minullakin vain "flunssa" vai jotain muuta?

Minut testattiin, mutta tauti oli jo silloin oikeastaan parantunut (se kesti myös viikon) Tuloshan oli negatiivinen. Kysymys kuuluukin, että kuinka kauan ko. virus näkyy testeissä?
Ja tietysti jos selvyyden saisi sairastamansa koronasta, niin kyllähän se helpottaisi henkisesti eloa. Tietäisi ainakin, että on jonkin asteinen immuniteetti virusta vastaan!

Kyllähän tuo epävarmuus ja arvuuttelu hieman jäytää.
Samat tuntemukset, aikamoinen helpotus olisi jos tietäisin että sairastellut kuvatuilla oireilla. Paitsi EKG ta ei tehty, mutta kyllä osan itse huomata, olen varma ettei mennyt rytmihäiriöksi, lyö tasaisesti ja kaunisti hilja.
Vointini koheni taas, outo yskiminen ja kova väsymys ohi, eilen jo olin ihan kunnossa, siivosin, ja desinfioin. Join vanha lääkettä -sipulimaitoa, hunajan ja voin kanssa. Paljon.

Yksi sipuli silputaan, hengitetään sen aromeja silppumisen aikana, keitetään maidossa pehmeäksi, kun jäätynyt sopivan lämpöisäksi, laitetaan hunaja ja voita reilusti. Toiseen satsiin laitoin lisänä inkivärin silppua.
 
Päätin poistaa tän. Tuntui liian henkilökohtaiselta höpöttää mitä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top