Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

nko sulla käsitystä siitä paljonko pystyt pidättämään normaalisti hengitystä? Entä nyt?

Yli minuutin. 50 sekunttia.

Palaako kynnenalusen puna alle kahdessa sekunnissa jos puristat kynttä 5s ja vapautat puristuksesta?

Joo.

Väsytkö tai hengästytkö helposti?

Mua on väsyttänyt pitkän aikaa ja mulla oli flunssa tammikuussa mikä kesti kolme viikkoa. Tämä ei ole yhtä paha. Tuntuu enemmän uudelleen lämmitykseltä. Tosin ilman testausta en tiedä onko vaiko eikö.

Onko ajattelu normaalilla tasolla vai vältteletkö vaativampaa ajattelemista?

En vältä. Teen kuten pystyn, ja jos väsyttää niin nukun tuolissa.
 
Reilu viikko oireiden loppumisien jälkeen. Olo melkein normaali. Kurkku meinaa olla vähän karhea. Välillä aivastelee, mutta se johtuu ihan pölystä yms. Olo samanlainen kuin ennen sairastumista. En sano että normaali, koska tiedä onko sitä koskaan ollut :D
 
Oireet loppui jo yli viikko sitten, mutta kävin vasta tänään juoksemassa. Vähän. Mielestäni jaksoin ihan normaalisti, viikkojen tauko ja makoilu huomioiden, mutta nyt on keuhkoihin tuntunut jo kuusi tuntia ja jokainen sisäänveto ikäänkuin kutisee. Tällaistakaan en ole kokenut aiemmin vaikka olen keuhko- ja keuhkoputkentulehduksia sairastanut.
 
37.4 Aivastuksia. Pidin hengitystä 30 sekunttia. Ei kipuja keuhkoissa. Ainoastaan rintakehä tuntuu runnellulta.
 
Päätin poistaa tän. Tuntui liian henkilökohtaiselta höpöttää mitä vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Milin edit: Muokattu pyynnöstä lainausta.
Kannattaisiko hakea apteekista koti crp-mittauslaite? Saisi ainakin yhden vaihtoehdon suljettua pois.

 
Viimeksi muokattu:
Kannattaisiko hakea apteekista koti crp-mittauslaite? Saisi ainakin yhden vaihtoehdon suljettua pois.


Ihan hyvä ajatus. Kiitoksia!
 
Tuskin on tämän foorumin lukija, mutta esimerkkiä miten viheliäisen pitkä tauti voi olla perusterveellä ei-ikäloppu ihmisellä.
///
Itsellä tosiaan selkeät oireet jäi pariin päivään, sitä edelsi ehkä viikko juuri ja juuri havaittavissa olevaa outoa tunnetta kurkussa, rupesin jo silloin vainoharhaisena kiskomaan mm. C-vitamiinia ja imeskely sinkkiä vastapalloon. D-vitamiini on ollut resepti-määräyksenä jo yli 6 vuotta.

paljonko D-vitamiinia kannattaa ottaa per vrk? Kaupassa on paljon eri vahvuisia tuotteita
 
paljonko D-vitamiinia kannattaa ottaa per vrk? Kaupassa on paljon eri vahvuisia tuotteita
Tuolla D-vitamiinikeskustelussa joku paheksui Tolosta kun tekeepi myös bisnestä. Siitä jäi sivu välilehdelle auki ja siellä näköjään suosittelee 100mikrogrammaa. Se on yksi lähtökohta suunnittelulle.

 
  • Tykkää
Reactions: ctg
paljonko D-vitamiinia kannattaa ottaa per vrk? Kaupassa on paljon eri vahvuisia tuotteita

Omenamehu ja makrilli/tonnikala on täynnä D-vitamiinia. Itse yritän syödä tonnikala subin vähintään kaksi kertaa viikossa. Kalanmaksaöljy on hyvä korvike.
 
Eri ihmisillä D-vitamiinipitoisuus nousee erilailla samalla päiväannoksella. Ehkä karkeasti voisi sanoa, että perusterve aikuinen voi ottaa talvella 50 mikrogrammaa ja valoisampaan aikaan 20 mikrogrammaa per päivä. 100 mikrogrammalla haetaan sitten jo kovempaa lääkinnällistä vaikutusta, esim. jos kyseessä on vanhus tai jokin spesifi sairaus, tai halutaan mahdollisimman nopeasti saada nenän krooninen verenvuoto loppumaan.
 
Pikkuhiljaa vointi paranee, ensi lauantaina olisi toiveessa saada saunaoluet juotua. Mutta vieläkin isot lihakset esim. reidet menee hapoille todella helposti, vaikkapa portaita noustessa sen huomaa. Hengitystä pystyn pidättämään helpohkosti 20 sec. ennätystä en ole yrittänytkään, se kun tuntui todella ikävältä rinnassa kun kokeilin.
Angiinaksi epäilin välillä, mutta kun ei lainkaan peitettä nielussa, ei edes juuri punoittanut vaikka oli kipeä.
Uutena vaivana kipeytyi leuan alta ja kurkunpäästä, on kosketus arkakin päältä kokeilemalla.
 
  • Tykkää
Reactions: ctg
Voiskohan tää luulotauti olla jo pian ohi? (Jos ensi yönä ei ole univaikeuksia ja huomenna jaksaa jotain, niin se on lupaavaa.)

No tänä yönä on täyskuu, mutta miten sulla voi olla univaikeuksia, kun mua tämä luulosairaus väsyttää pitkin päivää.
 
Eli näissä vaikuttaa mulla se, mitä ympärillä tapahtuu. Jos väsyttää tautisesti ja kaipaisi lepoa ja rauhaa luulosairauteensa muttei saa niin stressi ja stressihormonit ampuvat katosta läpi. Ja sitten ei saa unta. Ja se stressaa lisää.

Noiden unettomuusöiden jälkeen kunto huononee reilusti.

Uskon, ja uskon myös sen että tämä on myös syy miksi olet niin huonossa kunnossa. Seuraavan kerran kun meet katsomaan lääkäriäsi, pyydä häntä kirjoittamaan sulle 25mg Amatriptalin auttamaan sua pääsemään unen päästä kiinni.
 
Back
Top