EXLT2
Kapteeni
Sairaus oli joulun aikaan, luulisin että siitä vähintään rokotuksen veroisen suojan saa muutamaksi kuukaudeksi?No miksei siis kolmatta rokotusta et harkitse? Vai ymmärsinkö väärin ja otat sen kolmannen rokotuksen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sairaus oli joulun aikaan, luulisin että siitä vähintään rokotuksen veroisen suojan saa muutamaksi kuukaudeksi?No miksei siis kolmatta rokotusta et harkitse? Vai ymmärsinkö väärin ja otat sen kolmannen rokotuksen.
Useita vuosia sitten noroviruksen jäljiltä nukuin 12h ja valvoin seuraavat 36h, enkä tuntenut vielä minkäänlaista väsymyksen tunnetta. Järkeilin vain, että ehkä kuitenkin olisi jo parasta nukkuakin välillä.Eka pikatesti sunnuntaina negatiivinen ja olo kuin kohtalaisessa flunssassa sillä erolla että olin ylipirteä. Yöunia n. 2 tuntia yössä välillä la-ti. Ei päiväunien tarvetta, ei väsymyksen tunnetta. Elimistö oli jollain ihme ylivaihteella.
Nyt tuli ennakoitua liikaa.Käytiin vaimon kanssa viime viikon tiistaina 3. rokotuksella ja vähän myöhästyttiin. Saatiin korona jostain ja lauantaina olin sairas.
Eka pikatesti sunnuntaina negatiivinen ja olo kuin kohtalaisessa flunssassa sillä erolla että olin ylipirteä. Yöunia n. 2 tuntia yössä välillä la-ti. Ei päiväunien tarvetta, ei väsymyksen tunnetta. Elimistö oli jollain ihme ylivaihteella.
Maanantaina tuntui kuin iso kivi olis koko ajan rinnan päällä ja otin toisen testin. Positiivinen.
Sitten alkoi tulla erilaisia outoja oireita kuten että yht'äkkiä en jaksanut nostaa maitolasia pöydältä yhdellä kädellä. Kahdella sain juuri ja juuri nostettua. Kädet oli kuin viiden tunnin klapityömaan jäljilta. Puhelinkin oli liian raskas. Muuten kaikki ok.
Vuorokaudessa tuo käsien heikkous poistui. Lievää hengenahdistusta ajoittain ja tänään oli eka päivä että olin kutakuinkin normaali.
Vaimo, jolla oli melko samat oireet, testasi neljä kertaa eikä yksikään testi ollut positiivinen.
Lukioikäinen poika sanoi tuntevansa lievää väsymystä mutta hänellä ei juuri muuta.
Nyt näyttää että tämä oli tältä erää tässä.
Sellaista olen kuullut, että korona aiheuttaa rytmihäiriöitä. Rytmihäiriö kokemuksena sellaiselle, kellä sitä ei ole koskaan ollut, on mitä melkoinen.Nyt tuli ennakoitua liikaa.
Eilen kokeilin tehdä pienen lenkin kun oireita ei tuntunu enää.
Lopputuloksena oli rinnassa tunne että kuolema koittaa. Ei sydänkohtausta ole koskaan ollut mutta en tiedä mihin muuhun sitä vertaisin. Minun fyysinen kuntoni on hyvä ja olen perussairauksista vapaa. Muutaman tunnin hiljaiselo kalpeana sohvalla auttoi ja tänään olo on taas ok lievää rintakehän yläosan puristusta lukuunottamatta.
Jotenkin tuntuu vaaralliselta taudilta. Leikkiä ei ainakaan enää tee mieli.
Ensin tuli mieleen että ettei sattunut viruksen ja rokotteen yhteisvaikutus... Mutta liekkö sitäkään. Onkohan niistä tapauksista tutkimustietoa? Tässä viruksessa riittää vuosiksi tutkittavaa ja vuosikymmenten päähänkin gradujen ja väitöskirjojen aiheita.Nyt tuli ennakoitua liikaa.
Eilen kokeilin tehdä pienen lenkin kun oireita ei tuntunu enää.
Lopputuloksena oli rinnassa tunne että kuolema koittaa. Ei sydänkohtausta ole koskaan ollut mutta en tiedä mihin muuhun sitä vertaisin. Minun fyysinen kuntoni on hyvä ja olen perussairauksista vapaa. Muutaman tunnin hiljaiselo kalpeana sohvalla auttoi ja tänään olo on taas ok lievää rintakehän yläosan puristusta lukuunottamatta.
Jotenkin tuntuuvaaralliselta taudilta. Leikkiä ei ainakaan enää tee mieli.
Ensin tuli mieleen että ettei sattunut viruksen ja rokotteen yhteisvaikutus... Mutta liekkö sitäkään. Onkohan niistä tapauksista tutkimustietoa? Tässä viruksessa riittää vuosiksi tutkittavaa ja vuosikymmenten päähänkin gradujen ja väitöskirjojen aiheita.
Kolme päivää makasin pienessa kuumeessa. Ei nuhaa eikä kurkku kipeä. Silmät olivat arkoja ja tunkkainen olo. Kiihtynyt hengitys.
Nyt selkeästi helppaa.
Olen täysin rokotettu. Omikronia se taisi olla?
Mitenköhän olis mahtanut käydään ilman rokotuksia?
Joo, näin se näytti olevan, 2 kerta meinäsi jo päästää otetta, mutta tuli takaisin.Meilläkin tauti alkaa helpottamaan. Itsellä 2 päivää kuumetta ja pahimmillaan kyllä olo oli huonompi kuin 2009 sikaflunssan aikana. Eli en laskisi normaaliksi flunssaksi. Puolisolla tauti meni nopeasti ohi. Se taas johtunee siitä että hän todennäköisesti sai taudin pienestä määrästä virusta työmatkalla, kun taas me muut perheenjäsenet taisimme saada tujumman altistuksen häneltä. Meidän 2-vuotiaalla tauti ollut pahin ja pisin jota pidän käänteisenä osoituksena rokotteiden tehosta meidän vanhempien kohdalla. Koronan taudinkuvaan ilmeisesti kuuluu se että se näyttää menevän ohi kunnes sitten tulee vielä toinen isku. Siksi pitää itsekin malttaa vielä olla rehkimättä...
Kun pystyisi viivästyttämään tartuntaa niin ettei olisi perheissä molemmat vanhammat sairaina. Erityisesti jos on yritys tai maatila jota on pidettävä pystyssä.Korona leviää nyt maakunnissa kuin kulovalkea. Kouluissa sitä on paljon, lapsoset tuo kotiin.
Karanteeneja kouluissa ei enää ollenkaan, ne jotka suht. tolpillaan istuu tunnilla, loput yskii kotonaan.
Nähtäväksi jää. Epäilen, että vain päivien kysymys meilläkään. Kohta on kolme piikkiä testissä.
Kotieläintiloilla kannattaisi vakavasti harkita lapsosten jättämistä kotikouluun. Tilanne on nyt maakunnissa pahin koko korona-aika huomioiden.Kun pystyisi viivästyttämään tartuntaa niin ettei olisi perheissä molemmat vanhammat sairaina. Erityisesti jos on yritys tai maatila jota on pidettävä pystyssä.