Koronaviruksen sairastaminen - omaseurantaketju mp.nettiläisille

Noniin, tulihan se sieltä sitten kuitenkin. Tässä on nyt eilis illasta asti oltu virallisesti koronapositiivinen, 2 rokotusta alla, ikää 32 ja rapeet 182cm/100kg ja tupakoitsija.

Ainoot oireet tähän mennessä toissa yönä noussut 38 asteen kuume ja päänsärky, ne meni menojaan eilisen päivän aikana.. nenä vähän tukossa mutta muuten täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Seuraillaan nyt muutama päivä miten tilanne kehittyy.
 
Viimeksi muokattu:
Käytiin vaimon kanssa viime viikon tiistaina 3. rokotuksella ja vähän myöhästyttiin. Saatiin korona jostain ja lauantaina olin sairas.

Eka pikatesti sunnuntaina negatiivinen ja olo kuin kohtalaisessa flunssassa sillä erolla että olin ylipirteä. Yöunia n. 2 tuntia yössä välillä la-ti. Ei päiväunien tarvetta, ei väsymyksen tunnetta. Elimistö oli jollain ihme ylivaihteella.

Maanantaina tuntui kuin iso kivi olis koko ajan rinnan päällä ja otin toisen testin. Positiivinen.
Sitten alkoi tulla erilaisia outoja oireita kuten että yht'äkkiä en jaksanut nostaa maitolasia pöydältä yhdellä kädellä. Kahdella sain juuri ja juuri nostettua. Kädet oli kuin viiden tunnin klapityömaan jäljilta. Puhelinkin oli liian raskas. Muuten kaikki ok.

Vuorokaudessa tuo käsien heikkous poistui. Lievää hengenahdistusta ajoittain ja tänään oli eka päivä että olin kutakuinkin normaali.

Vaimo, jolla oli melko samat oireet, testasi neljä kertaa eikä yksikään testi ollut positiivinen.

Lukioikäinen poika sanoi tuntevansa lievää väsymystä mutta hänellä ei juuri muuta.

Nyt näyttää että tämä oli tältä erää tässä.
 
Eka pikatesti sunnuntaina negatiivinen ja olo kuin kohtalaisessa flunssassa sillä erolla että olin ylipirteä. Yöunia n. 2 tuntia yössä välillä la-ti. Ei päiväunien tarvetta, ei väsymyksen tunnetta. Elimistö oli jollain ihme ylivaihteella.
Useita vuosia sitten noroviruksen jäljiltä nukuin 12h ja valvoin seuraavat 36h, enkä tuntenut vielä minkäänlaista väsymyksen tunnetta. Järkeilin vain, että ehkä kuitenkin olisi jo parasta nukkuakin välillä.
 
Käytiin vaimon kanssa viime viikon tiistaina 3. rokotuksella ja vähän myöhästyttiin. Saatiin korona jostain ja lauantaina olin sairas.

Eka pikatesti sunnuntaina negatiivinen ja olo kuin kohtalaisessa flunssassa sillä erolla että olin ylipirteä. Yöunia n. 2 tuntia yössä välillä la-ti. Ei päiväunien tarvetta, ei väsymyksen tunnetta. Elimistö oli jollain ihme ylivaihteella.

Maanantaina tuntui kuin iso kivi olis koko ajan rinnan päällä ja otin toisen testin. Positiivinen.
Sitten alkoi tulla erilaisia outoja oireita kuten että yht'äkkiä en jaksanut nostaa maitolasia pöydältä yhdellä kädellä. Kahdella sain juuri ja juuri nostettua. Kädet oli kuin viiden tunnin klapityömaan jäljilta. Puhelinkin oli liian raskas. Muuten kaikki ok.

Vuorokaudessa tuo käsien heikkous poistui. Lievää hengenahdistusta ajoittain ja tänään oli eka päivä että olin kutakuinkin normaali.

Vaimo, jolla oli melko samat oireet, testasi neljä kertaa eikä yksikään testi ollut positiivinen.

Lukioikäinen poika sanoi tuntevansa lievää väsymystä mutta hänellä ei juuri muuta.

Nyt näyttää että tämä oli tältä erää tässä.
Nyt tuli ennakoitua liikaa.

Eilen kokeilin tehdä pienen lenkin kun oireita ei tuntunu enää.

Lopputuloksena oli rinnassa tunne että kuolema koittaa. Ei sydänkohtausta ole koskaan ollut mutta en tiedä mihin muuhun sitä vertaisin. Minun fyysinen kuntoni on hyvä ja olen perussairauksista vapaa. Muutaman tunnin hiljaiselo kalpeana sohvalla auttoi ja tänään olo on taas ok lievää rintakehän yläosan puristusta lukuunottamatta.

Jotenkin tuntuu vaaralliselta taudilta. Leikkiä ei ainakaan enää tee mieli.
 
Nyt tuli ennakoitua liikaa.

Eilen kokeilin tehdä pienen lenkin kun oireita ei tuntunu enää.

Lopputuloksena oli rinnassa tunne että kuolema koittaa. Ei sydänkohtausta ole koskaan ollut mutta en tiedä mihin muuhun sitä vertaisin. Minun fyysinen kuntoni on hyvä ja olen perussairauksista vapaa. Muutaman tunnin hiljaiselo kalpeana sohvalla auttoi ja tänään olo on taas ok lievää rintakehän yläosan puristusta lukuunottamatta.

Jotenkin tuntuu vaaralliselta taudilta. Leikkiä ei ainakaan enää tee mieli.
Sellaista olen kuullut, että korona aiheuttaa rytmihäiriöitä. Rytmihäiriö kokemuksena sellaiselle, kellä sitä ei ole koskaan ollut, on mitä melkoinen.

Jätä kovemmat lenkkeilyt nyt joksikin aikaa.
 
Kolme päivää makasin pienessa kuumeessa. Ei nuhaa eikä kurkku kipeä. Silmät olivat arkoja ja tunkkainen olo. Kiihtynyt hengitys.
Nyt selkeästi helppaa.
Olen täysin rokotettu. Omikronia se taisi olla?
Mitenköhän olis mahtanut käydään ilman rokotuksia?
 
Hain 3. piikin Modernaa (aiemmat pfizeria) keskiviikkona ja puoliso torstaina (kaikki piikit phizeria). Perjantaina alkoi puolison oireet kun todennäköisesti oli altistunut tiistaina töissä. Eilen sairastui 2v poika ja tänään alkoi minulla oireet. Puolisolla ja minulla lievät oireet (kurkkukipu ja nuha) mutta pojalla lähemmäs 39 asteen kuume ja veto pois totaalisesti. Katsotaan miten tilanne kehittyy...
 
Nyt tuli ennakoitua liikaa.

Eilen kokeilin tehdä pienen lenkin kun oireita ei tuntunu enää.

Lopputuloksena oli rinnassa tunne että kuolema koittaa. Ei sydänkohtausta ole koskaan ollut mutta en tiedä mihin muuhun sitä vertaisin. Minun fyysinen kuntoni on hyvä ja olen perussairauksista vapaa. Muutaman tunnin hiljaiselo kalpeana sohvalla auttoi ja tänään olo on taas ok lievää rintakehän yläosan puristusta lukuunottamatta.

Jotenkin tuntuuvaaralliselta taudilta. Leikkiä ei ainakaan enää tee mieli.
Ensin tuli mieleen että ettei sattunut viruksen ja rokotteen yhteisvaikutus... Mutta liekkö sitäkään. Onkohan niistä tapauksista tutkimustietoa? Tässä viruksessa riittää vuosiksi tutkittavaa ja vuosikymmenten päähänkin gradujen ja väitöskirjojen aiheita.
 
Ensin tuli mieleen että ettei sattunut viruksen ja rokotteen yhteisvaikutus... Mutta liekkö sitäkään. Onkohan niistä tapauksista tutkimustietoa? Tässä viruksessa riittää vuosiksi tutkittavaa ja vuosikymmenten päähänkin gradujen ja väitöskirjojen aiheita.

Kun rokote toimii siten, että kehon solut saadaan tuottamaan piikkiproteiinia ilman virusta, niin koronaviruksen samanaikainen ilmaantuminen kehoon voi olla ikävä asia.

Koska silloin kehoon muodostuu hyvällä vauhdilla sitä piikkiproteiinia, mikä saa aikaan vaikkapa sen sytokiinimyrskyn. Ei kannattane vähään aikaan harrastaa liikuntaa, koska sillä voi olla samanlainen merkitys ja vaikutukset kuin mitä liikunnan harjoittelu muun taudin kanssa.

Näin ainakin maalaisjärjellä. Eli kun virus ja rokote tuottaa yhtaikaa piikkiproteiinia, niin se on hiukan bad.

Jos selviää rokotteen ja viruksen yhtäaikaisesta vaikutuksesta, ilman sairaalakäyntiä, niin ihan villinä veikkauksena sanoisin, että jatkossa voi ottaa rennommin itse taudin suhteen.

Ja kun nyt kehon puolustusmekanismi ei nojaa pelkästään piikkiproteiinin olemassaoloon kehossa, vaan myös itse koronaviruksen komponentteihin, niin nyt on ainakin kunnolla rokotettu ja raffilla tavalla koeponnistettu.
 
  • Tykkää
Reactions: ER
Kolme päivää makasin pienessa kuumeessa. Ei nuhaa eikä kurkku kipeä. Silmät olivat arkoja ja tunkkainen olo. Kiihtynyt hengitys.
Nyt selkeästi helppaa.
Olen täysin rokotettu. Omikronia se taisi olla?
Mitenköhän olis mahtanut käydään ilman rokotuksia?

Kuume on ollut jo aikaa sitten ohi, mutta ikävä kyllä, nyt podetaan jälkitautia. Eiköhän sekin mene ajan kanssa ohi niin että viimeistään keväällä ollaan täysin kunnossa.
Eikä ole mitään tarvettä käydä rääkkäämässä sydänlihasta.
 
Korona oli ja meni, kaikki kävi läpi ensin mulla ja 2 lapsella, sitten emännällä viimeisenä. Mä olin ainoo kellä oli kuumetta ja mullakin vaan yhden päivän muut oireet vastas normaalia vilustumista, eli vähällä päästiin.
 
Meilläkin tauti alkaa helpottamaan. Itsellä 2 päivää kuumetta ja pahimmillaan kyllä olo oli huonompi kuin 2009 sikaflunssan aikana. Eli en laskisi normaaliksi flunssaksi. Puolisolla tauti meni nopeasti ohi. Se taas johtunee siitä että hän todennäköisesti sai taudin pienestä määrästä virusta työmatkalla, kun taas me muut perheenjäsenet taisimme saada tujumman altistuksen häneltä. Meidän 2-vuotiaalla tauti ollut pahin ja pisin jota pidän käänteisenä osoituksena rokotteiden tehosta meidän vanhempien kohdalla. Koronan taudinkuvaan ilmeisesti kuuluu se että se näyttää menevän ohi kunnes sitten tulee vielä toinen isku. Siksi pitää itsekin malttaa vielä olla rehkimättä...
 
Meilläkin tauti alkaa helpottamaan. Itsellä 2 päivää kuumetta ja pahimmillaan kyllä olo oli huonompi kuin 2009 sikaflunssan aikana. Eli en laskisi normaaliksi flunssaksi. Puolisolla tauti meni nopeasti ohi. Se taas johtunee siitä että hän todennäköisesti sai taudin pienestä määrästä virusta työmatkalla, kun taas me muut perheenjäsenet taisimme saada tujumman altistuksen häneltä. Meidän 2-vuotiaalla tauti ollut pahin ja pisin jota pidän käänteisenä osoituksena rokotteiden tehosta meidän vanhempien kohdalla. Koronan taudinkuvaan ilmeisesti kuuluu se että se näyttää menevän ohi kunnes sitten tulee vielä toinen isku. Siksi pitää itsekin malttaa vielä olla rehkimättä...
Joo, näin se näytti olevan, 2 kerta meinäsi jo päästää otetta, mutta tuli takaisin.

Toissapäivänä alkoi helpottamaan, mutta eilen hermostuin yhdestä asiasta liika, ja..se taas tuli päälle, kovalla väsymyksellä enimmäkseen.
Rehmistä pitää todellakin varoa. Pahoinvointia on kuitenkin taas. Oli jo melkein mennyt ohi sekin.

Veikkan että tämä omikroni virus on aika toksinen.
 
Heh..menin kauppaan, ja en päässyt, voimat loppuneet, kävelin hissukseen takaisin, juttelin naapureiden kanssa, tunti ulkona kuitenkin ok. Hoidin lintujen feederit, otin kotiin puhdistukseen. Elämä jatkuu 😎.
heikottaa edelleen, mutta pahoinvointi alkoi väistymään.
 
Viimeksi muokattu:
Korona leviää nyt maakunnissa kuin kulovalkea. Kouluissa sitä on paljon, lapsoset tuo kotiin.

Karanteeneja kouluissa ei enää ollenkaan, ne jotka suht. tolpillaan istuu tunnilla, loput yskii kotonaan.

Nähtäväksi jää. Epäilen, että vain päivien kysymys meilläkään. Kohta on kolme piikkiä testissä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tämäkin tauti kokeiltua. Ensimmäisenä iltana nousi yhtäkkiä liki 40 asteen kuume jota kesti pari tuntia. Ensin tärisin kuin horkassa ja yön pyörin hikisenä kun kuume lähti yhtä nopsaan kuin tulikin. Pöpö vissiin yritti hyökätä mutta puolustus kesti? Viikon verran nosti iltaisin lämmön välille 37.5-38. Muuten vain sitkeää yskää muttei mitään muita oireita. Kolme piikkiä otettuna.
 
Tärähti uusi kierros meillekin, ensimmäinen maaliskuussa 2020. Mulla ja vaimolla 2 piikkiä alla, lapset rokottamattomia. Tauti pahin minulla, vaimo 2 päivän jälkeen työkuntoinen ja lapsilla ei juuri mitään. Pahimpana 48 tunnin aikana en uskaltanut nukkua kun hengitys oli sen verran vaikeata ja mietin jopa otille lähtöä. Pikkuhiljaa helpotellut ja eristysmääräykset postissa tulossa. Toivottavasti ei tarvi 3. piikkiä enää ottaa.
 
Korona leviää nyt maakunnissa kuin kulovalkea. Kouluissa sitä on paljon, lapsoset tuo kotiin.

Karanteeneja kouluissa ei enää ollenkaan, ne jotka suht. tolpillaan istuu tunnilla, loput yskii kotonaan.

Nähtäväksi jää. Epäilen, että vain päivien kysymys meilläkään. Kohta on kolme piikkiä testissä.
Kun pystyisi viivästyttämään tartuntaa niin ettei olisi perheissä molemmat vanhammat sairaina. Erityisesti jos on yritys tai maatila jota on pidettävä pystyssä.
 
Kun pystyisi viivästyttämään tartuntaa niin ettei olisi perheissä molemmat vanhammat sairaina. Erityisesti jos on yritys tai maatila jota on pidettävä pystyssä.
Kotieläintiloilla kannattaisi vakavasti harkita lapsosten jättämistä kotikouluun. Tilanne on nyt maakunnissa pahin koko korona-aika huomioiden.

Osa luullakseni jättää lapset kotiin. Oman järjen käyttö lienee edelleen sallittu.
 
Back
Top