Koronavirus Suomessa

Pfizer myöntää EU Parlamentin kyselytilaisuudessa, ettei rokotetta ollut testattu siinä määrin, että heillä olisi ollut tietoa siitä, että se menettää tehonsa.

Markkinoille oli kiire.

“Regarding the question around did we know about stopping immunization before it entered the market…No.,”

“We have to really move at the speed of science to really understand what is taking place in the market.”

Tästä lausunnosta liikkuu nyt eri versioita, täysin varmuudella ei pysty sanomaan mihin kysymykseen Janine Small ekstaktisti vastasi.

Meppi väittää kommentin olevan vastaus hänen kysymykseen siitä, oliko rokotteella oikeasti testituloksia sen suhteen vähentääkö xse tartuntoja henkilöstä toiseen.


EU parlamentin omat highlightsit täällä, Rossin kysymyksen alkuosa näytetään, mutta ei tätä kommenttia testaamattomuudesta (tietenkään). EU saisi kyllä toimittaa litteroinnit näistä nettiin, sanasta sanaan jokaisen itsensä arvioitavaksi.

 
Ehkä vähän ot, mutta tähän liittyy!

Uutiset juuri kertoi , että pääosin tämän Ukrainan sodan takia Suomen reservistä on eronnut 3500 henkilöä.
Kakkahousuja sanon minä 🤮💩 vitun vapaa matkustajat, kaikki tämän maan antamat etudet kyllä kelpaa, mutta kun on kyse pyhimmästä niin oma napa lähinnä...


Vastaanpa täällä. Väitän että jos sota olisi alkanut kolme vuotta sitten niin tuollaisia määriä eronneita ei olisi. Itsekkin olin sodan alkaessa että ei voisi vähempää kiinnostaa puolustaa tällaista maata joka 2 vuoden ajan yrittänyt syyllistää minua ja tehdä elämästä vaikeaa, ilman perusteita. Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin, mutta moni varmasti ei. Veikkaan että monella nuorella mennyt usko Suomen hallitukseen ja vähän koko Eurooppaan. Hallitus aiheutti todella monelle nuorelle isoja ongelmia. Paljon isompia kuin korona olisi voinut aiheuttaa. Päätöksiä tehtiin ajattelematta yhtään pidemmälle ja asiantuntijoita ei isommin kuunneltu vaikka tietoa olisi kyllä ollut tarjolla. Onneksi Suomi ei ollut aivan pahimmasta päästä kuten vaikka Australia tai Kanada. Aika turha näin jälkeenpäin ihmetellä että mikä on ihmisillä kun eivät päättäjiä usko ja eivät halua puolustaa maata.

En haukkuisi kakkahousuiksi, toki niitäkin varmaan joukossa, mutta luultavasti suurin osa on vaan pettyneitä/vittuuntuneita eivätkä ole enää valmiita uhraamaan omaa henkeä tämän maan takia.

Ja en tosiaan ottanut piikkejä tautiin joka on jopa influenssaa lievempi minun ikäiselle ja vaarallinen lähes pelkästään lihaville ja vanhuksille. Sairastin taudin noin puoli vuotta sitten ja oli reilusti lievempi kuin kuvittelin, 2-3 päivää töistä pois ja salilta pidin varalta viikon tauon. Tällä hetkellä puolisolla joku ihme yskätauti kestänyt jo varmaan jonku kk. 3piikkiä otettu, äitini tällä hetkellä koronassa ja kuulemma 6 viikkoa yskinyt, 3 piikkiä, isällä myös joku yskä joka ei meinaa loppua, en tiedä ottiko myös kolmannen piikin. En oikeasti usko että piikeistä johtuvaa, mutta onhan tuo hieman huvittavaa kun yleensä ovat olleet terveitä. Veli ei ottanut myöskään piikejä eikä ole koronaa tai muutakaan tautia ollut. No jokainen tekee omat päätökset. Kumpa myös päättäjät ymmärtäisivät sen kun kyseessä ei ole mikään tappava tauti mihin on perusteltua vaikka pakottaa kaikki ottamaan rokote.
 
Pfizer myöntää EU Parlamentin kyselytilaisuudessa, ettei rokotetta ollut testattu siinä määrin, että heillä olisi ollut tietoa siitä, että se menettää tehonsa.

Markkinoille oli kiire.

Tuo on tiedetty jo pitkään, jo käytännössä alusta saakka.

Eli kyseessä on järjestetty poliittinen teatteri, luoja tietää mistä syystä.

---

Ameriikassa vain 3,6% rokotettavista on ottanut viimeisimmän Biden Boosterin. Aijaijai. Nyt olisi passin paikka.

 
Viimeksi muokattu:
Tuo on tiedetty jo pitkään, jo käytännössä alusta saakka.

Eli kyseessä on järjestetty poliittinen teatteri, luoja tietää mistä syystä.
Muistaisin myös että Novavaxin rokotteesta puhuttiin että se olisi jossain testissä estänyt myös levittämistä, mutta sekin oli vain eläimillä tehty lyhytaikainen testitulos.

Se mitä tuossa tosin tulee silloin kysymykseen on se, että todella monia rajoituksia perusteltiin leviämisen estämisellä ja poikkeuksia puuhattiin koronapassin muodossa, vaikka tuon perusteella voidaan kyllä sanoa että käytännölle ei ollut minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Samoin kyseenalaiseksi joutuu tietty lakiin tehty lisäys, minkä nojalla osa terveydenhuollon henkilöstöstä menetti työnsä myös meillä. Eikä tuo ollut edes ainoa ongelma Pfizerin kanssa. Toki on jollain tasolla ymmärrettävää että oli olevinaan kiire, mutta tässä on käynyt vähän niin kuin olen pelännytkin, että liian moni niistä epäilyksistä mitä touhua kohtaan on esitetty on osoittautunut vähän liian todeksi ja se on ollut kyllä eräänlainen syöttö juuri niiden tahojen lapaan, kenen tavoitteena on epävakauttaa yhteiskuntaa. Kokonaisuutena olisi ollut parempi, jos olisi suosiolla kerrottu totuus myös siltä osin, kun se oli epämiellyttävä ja annettu ihmisten tehdä itse perustellut päätökset.
 
Se mitä tuossa tosin tulee silloin kysymykseen on se, että todella monia rajoituksia perusteltiin leviämisen estämisellä ja poikkeuksia puuhattiin koronapassin muodossa, vaikka tuon perusteella voidaan kyllä sanoa että käytännölle ei ollut minkäänlaista tieteellistä pohjaa. Samoin kyseenalaiseksi joutuu tietty lakiin tehty lisäys, minkä nojalla osa terveydenhuollon henkilöstöstä menetti työnsä myös meillä.

Koronapassin mukaantulon aikaan oli jo selvää, että helvetillinen korruptio vaivaa systeemiä.

Itse olen jo sanonut ja sanon uudestaan: oppikirjoista tutut ja jo kauan tiedetyt tartuntatautien opit alkoivat lentämään ensimmäisten viikkojen jälkeen ulos ikkunasta. Tieteen korvasi politiikka. Ei sitä voi kaunistella yhtään - "believe in science" ei ollut muuta kuin tyhjä, joskin erittäin autoritaarinen, poliittinen lyömäase. Ja lopulta paljastuikin erittäin korruptoituneen jengin kusetukseksi. Suomen media ei ole uutisoineet näistä oikeastaan mitään, mutta ehkä se on toisaalta hyväkin, JOS tiedetään että siellä jossain ollaan oikaisemassa epäkohtia. Mielestäni näin on myös tapahtunut.

Minun mielipide on se, että THL:n Hanna Nohynek on ollut ratkaisevassa roolissa sen suhteen, ettei lähtenyt totaalisesti lapasesta. Selvästi raskaassa puristuksessa ties minkä tahojen kanssa - osa hyvin hämäriä ja äänekkäitä. Jonkinlaisen kunniamerkin paikka. Toki koronapassi on aika synkkä luku, mutta täytyy nyt muistaa, että aika kovia myyntipuheita pidettiin, ja ihmiset -halusivat- uskoa niihin.

Inhimillinen hinta oli toki kova. Melkoinen osa väestöstä saatiin käytännössä uskomaan ja toteuttamaan jonkinlaisen pseudotieteen toimintatapoja. Ehkä osa torjuntatoimista olisi toiminut täydellisesti labra-olosuhteissa, mutta ei missään nimessä siviilissä. Oli itsestään selvää, että virus tulee käymään jokaisen henkilön lävitse, mutta ihmisille myytiin ajatus siitä, että tautia ei tarvitse käydä lävitse, kunhan vähän kärvistellään lockdownissa ja rajoituksissa. Rokote tuli sitten tähän perään ja vieläpä myytiin siihen ratkaisuna.

Sekin yksityiskohta, että rokote oli tarkoitettu käytettäväksi niin, että rokotteella suojataan vähintään heikommat, samalla kun virus käy väestöä lävitse. Tämä oli selvää ihan virallisista lähteistä. Tämäkin onnistuttiin kääntämään täysin vinksalleen, jos jonkinlaisella tavalla.

Ja mikä siis oli silmiinpistävintä, että ihmiset saatiin usutettua vihamieliseksi toisiaan vastaan, ennen ja jopa rokotteen jälkeen. Siihen mielestäni myös pyrittiin, puhumalla sopivasti mitä halutaan kuulla, jättämällä kuitenkin pieniä, mutta ratkaisevia yksityiskohtia kertomatta.

Edit: Hieman vähälle huomiolle jäänyt kirjoitus, mutta itsekin huomasin samoja 'epäkohtia. Ehkä olisi voinut vähän tarkemmin kirjoittaa, mutta lienee jonkinlainen sivallus tiettyjä tahoja vastaan.

 
Viimeksi muokattu:
Ainoa hyvä puoli tuossa on että tekivät USA:n biolabrassa missä käytännöt on edes vähän paremmat kuin jossain Kiinassa, mutta kyllä taas tulee mieleen erään viisaan miehen sanat ihmisten loputtomasta typeryydestä.
 
"Tartuntasuojan näkökulmasta taudin sairastaneetkin hyötyvät lyhytaikaisesti rokotuksista, mutta lisäannoksilla ei saada merkittävää hyötyä, kun suoja tartuntoja vastaan laskee aina uudelleen lyhyen ajan jälkeen matalammalle tasolle. Ihmisiä pitäisi siis rokottaa uudestaan ja uudestaan, mikä ei ole järkevää resurssien käyttöä."

https://thl.fi/fi/-/koronarokotuste...itkaan-myos-pelkat-rokotukset-suojaavat-hyvin

Koronarokotusten ja sairastetun taudin tuottama suoja vakavaa koronaa vastaan on erinomainen pitkään, myös pelkät rokotukset suojaavat hyvin

1.11.2022
Sairastettu koronatauti yhdessä koronarokotteiden kanssa tuottavat voimakkaimman ja pitkäkestoisimman suojan vakavaa koronatautia vastaan. Juuri julkaistun meta-analyysin mukaan tämän niin sanotun hybridi-immuniteetin tuoma suoja säilyy ainakin 12 kuukauden ajan yli 95 prosentissa.
...
------------------

"Kirjoittajat toteavat vielä olevansa huolissaan linjasta, jossa rokotuspäätöksiä pyritään tekemään julkisen keskustelun kautta ilman asianmukaista hyötyjen ja haittojen arviointia."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...tayden-tukemme-thl-n-tyolle/8563508#gs.hqr4ua

Infektioasiantuntijoilta poikkeuksellinen ulostulo: "Haluamme osoittaa täyden tukemme THL:n työlle"​

Katso myös: Professori: On varmistettava, että 4. koronarokotuksista on työikäisille enemmän hyötyä kuin haittaa

Joukko infektiosairauksien asiantuntijoita on laatinut julkilausuman, jossa he haluavat osoittaa ”täyden tukensa” Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemälle työlle koronaviruspandemian hallinnassa ja koronavirusrokotuksissa.

Kirjelmän on allekirjoittanut 81 eri sairaanhoitohoitopiirien ja kaupunkien asiantuntijaa.

– Haluamme tuoda esiin, ettei infektioasiantuntijoiden erimielisyys koronaa koskevissa kysymyksissä ole läheskään niin mittavaa, kuin miltä asia julkisuudessa näyttää, kannanoton lähettänyt epidemiologi Sirpa Räsänen Pirkanmaan sairaanhoitopiirin infektioyksiköstä kertoo sähköpostissaan.

– Todellisuudessa ehdottomasti valtaosa infektioasiantuntijoista on THL:n takana. Jotain kertonee, että kannanottoon pystyi osallistumaan näin moni kollegakunnastamme vain muutaman tunnin varoitusajalla (tänään) perjantaina. Halusimme julkistaa tuen osoituksemme nopeasti.
...
 
Onko Krista taas tiukentamassa ohjeita kun omalla työpaikalla alettiin hyperventiloimaan yhden henkilön koronaan sairastumisesta ja alettiin tutkimaan kuka olisi altistunut ja nyt kaikkia ollaan laittamassa etätöihin? Luulin, että tilanne olisi jo ainakin tuon osalta hieman rauhoittunut kun korona ei olekaan se kaikki tappava Ebola?

Oma työpaikka vielä ollut se ihana laitos jossa jokaista sääntöä ohjetta ja suositusta on noudatettu just eikä melkein ja vielä laitettu omia tulkintoja sekaan. Kohta perkele vieköön ollaan taas rätit naamalla kun joku sitä ehdottaa

Itse olen Koronan sairastanut ja se nyt oli vaan 3 päivän nuhakuume. Rokotuksia on 3 ja viimeisestä rokotuksesta tuli pahemmat oireet kun itse taudista :mad:
 
Kävin 4:ttä ottamassa, samalla pistettii kausiinfluensa rokote.
5 päivän päästä iski sellainen nuhakuume että oksat pois. Covid kotitesti negat.
Mikä muu virus-perkele on liikkeellä nyt, osaako joku kertoa? Mitä jo uudet covidit eivät enää näy kotitesteissa?

Nenä menee ihan tukkoon ilman Otrivin Compia. Ilman sitä räkä on niin runsas ja ihan jo keltaiseen menevä. Ei mennyt kun 2 vrk, sairauden kehitys on salamanopea. Mutta kurku 😡 on niin kipeä etten muista milloin virus teki sitä niin kipeän. Syön jo panakodit, niillä saa edes vähän helpotusta kurkkukipuun, illalla tuodaan bafusinia ja muuta.

Olin kyllä tekemisissä ihmisten kanssa paljon viime aikoina. Enkä rehellisesti muista milloin olin niin pahassa räkätaudissa. Hajuaisti meni, kaikki maistuu paperilta.
 
En nyt muista ihan tarkalleen paria "päävirusta" joita on nyt liikkeellä. Taisi olla rf-virus tjsp.
Nyt virusten taudit tuntuvat sitten paljon normaalia häijymmiltä koska korona aikana viruksia ei juurikaan ollut.
Eli vastustuskyky virusten suhteen on nyt monilla heikentynyt paljon ja normivirukset sitä myöten iskevät häijy min.
 
En nyt muista ihan tarkalleen paria "päävirusta" joita on nyt liikkeellä. Taisi olla rf-virus tjsp.
Nyt virusten taudit tuntuvat sitten paljon normaalia häijymmiltä koska korona aikana viruksia ei juurikaan ollut.
Eli vastustuskyky virusten suhteen on nyt monilla heikentynyt paljon ja normivirukset sitä myöten iskevät häijy min.
Luin että voi olla monta virusta yhtaika, omikronista riehuu nindzja variantti, varmaan sikaifluenssakin Suomessa. Venäläiset ainakin tuovat sieltä, siellä on paljon A(H1N1), ja ovat rokotevastaisetkin perkelet. Yksi oli, matkusti Moskovaan, sieltä sai covidin, nyt kaduttaa ettei rokottanut itseään, meni hyvin kipeäksi.

Minulla stressi ajoi immuniteetin alas, kun tarttui niin pahasti.
 
Kävin 4:ttä ottamassa, samalla pistettii kausiinfluensa rokote.
5 päivän päästä iski sellainen nuhakuume että oksat pois. Covid kotitesti negat.
Mikä muu virus-perkele on liikkeellä nyt, osaako joku kertoa? Mitä jo uudet covidit eivät enää näy kotitesteissa?
Niitä on useita. Pari vuotta karanteenien ja muiden Covidia torjuvien toimien takia on muutkin virukset olleet leviämisvaikeuksissa. Nyt kun suojauksia on laskettu, niin monet niistä ovat päässeet taas liikkeelle. Mullakin oli taannoin ihan kunnon kuumeen nostanut "joku". Ja tarttui erittäin helposti yhdeltä kauppareissulta puolen kilometrin päähän, sen tiedän tarkkaan.
 
Niitä on useita. Pari vuotta karanteenien ja muiden Covidia torjuvien toimien takia on muutkin virukset olleet leviämisvaikeuksissa. Nyt kun suojauksia on laskettu, niin monet niistä ovat päässeet taas liikkeelle. Mullakin oli taannoin ihan kunnon kuumeen nostanut "joku". Ja tarttui erittäin helposti yhdeltä kauppareissulta puolen kilometrin päähän, sen tiedän tarkkaan.
Covid kun oli aiheutti lähinnä kuvotusta ja uupumusta sydämen tykytyksineen.
Minulla ei ollut kunnon kuumetta juuri koskaan, 38 max, mutta tämä kurkkukipu on ilmiömainen, ja kokonais selkeä flunsaisuus, ja kaupassa seisoi vasemmalla yksi naisihminen hieman takana , aivasti niin luja eteenpäin, ja olin aivastuksen radiuksella aika lailla, pidin hengitystä vähän aika, menin kauemmaksi,mutta tuskin apua sitä. Aivastus on totaalinen tartunta tapauksessani.
Luin että juuri sikavirus muuttanut aika lailla, ei sitä viime vuoden rokotus suoja. Se on se, hyvin mahdollisesti.

Muistaako kuka milloin sikainfluenssa tuli Suomeen?

ps. tai se jokin RCV, kuten aikaisemmin mainittu.
 
Viimeksi muokattu:
No sitten minulla ei ollut sitä.
Onhan niitä muitakin, mutta tuo RS-virus on riehumassa nyt, ainakin pietarin alueella ja muualla, ja vatnikit ja ei-vatnikit markustaa sinne.
RS:n ei ole immuniteettia eikä rokotettakaan, onneksi kuulemma pysyy nenä-kurkku alueella, eikä mene alemmaksi suht.terveilla aikuisilla.
Se on kuulemma voinut paisuttaa itseään ärhäkkäksi.

Ps oikeammin piti laittaa nyt fasistit ja ei-vasistit.

 
Viimeksi muokattu:
Kaiken mediamyllytyksen, kohkaamisen ja revittelyn jälkeen on terve järki, harkinta ja suhteellisuudentaju saavuttanut hallintoviranomaisen. Parempi myöhään kuin....

Mahdollisesti..
Kohdalla tänään tasan kuukausi kun sairastuin ties mihin, ja lääkärit eivät sulje että korona yhdessä vielä jonkun toisen viruksen kanssa. Voisin sanoa että aika rajua se oli. Testeja ei tehty, paitsi itse tekemäni kotitesti, joka oli negat covid, muttei edes pöivystyksessä, johon vietin ambulansilla, kun voimat olivat nolla, vaikka pahimmat oireet olivat melkein ohi, lääkäri arveli että olin loppusuoralla, ja suositteli jo liikkumista, johon vastasin että kiitos, jatkan kotona laahustamista, kun sydän hakkaa tiskamisestakin. Pari kerta menin jumpamatollle venyttelemään, ja totesit ettei painoihin ei vielä koske, kädet tärisseet, vaikea oli nousta pystyasentoon. Onneni oli kuitenkin ettei virukset mennyt keuhkoihin, vaan turmeli poskenonteloita niin ettei koskaan aijemmin, ja meni silmien luuihin. Se näkyi turvotuksena ja särki. Silloin nöyrtyin ottaa andibiotteja, tuntuikin että nyt kova tulehdus.
Mutta tänään ohi!! 👍😎 Suihkutin viimeistä kerta Dymista. Ja ilma kulkee vapaasti, eiko post nasal dripkään, kun räkä valuu pitkin nielun takaseinä monsunina. Se on niin rasittava.
Nyt alkaa rehab, maitobakterit, hapankaali, bifilukset yms. Ja kohta uimahalliin.
Ja kyllä ajoin pitää maskin.
 
Viimeksi muokattu:
Mahdollisesti..
Kohdalla tänään tasan kuukausi kun sairastuin ties mihin, ja lääkärit eivät sulje että korona yhdessä vielä jonkun toisen viruksen kanssa. Voisin sanoa että aika rajua se oli. Testeja ei tehty, paitsi itse tekemäni kotitesti, joka oli negat covid, muttei edes pöivystyksessä, johon vietin ambulansilla, kun voimat olivat nolla, vaikka pahimmat oireet olivat melkein ohi, lääkäri arveli että olin loppusuoralla, ja suositteli jo liikkumista, johon vastasin että kiitos, jatkan kotona laahustamista, kun sydän hakkaa tiskamisestakin. Pari kerta menin jumpamatollle venyttelemään, ja totesit ettei painoihin ei vielä koske, kädet tärisseet, vaikea oli nousta pystyasentoon. Onneni oli kuitenkin ettei virukset mennyt keuhkoihin, vaan turmeli poskenonteloita niin ettei koskaan aijemmin, ja meni silmien luuihin. Se näkyi turvotuksena ja särki. Silloin nöyrtyin ottaa andibiotteja, tuntuikin että nyt kova tulehdus.
Mutta tänään ohi!! 👍😎 Suihkutin viimeistä kerta Dymista. Ja ilma kulkee vapaasti, eiko post nasal dripkään, kun räkä valuu pitkin nielun takaseinä monsunina. Se on niin rasittava.
Nyt alkaa rehab, maitobakterit, hapankaali, bifilukset yms. Ja kohta uimahalliin.
Ja kyllä ajoin pitää maskin.
Ihmettelin mitä tuo ”post nasal drip” tarkoittaa, ja opin jotain uutta, kiitos!

Tuon kanssahan itse painin reilun viikon koronan loppusuoralla. V-mäinen herätä yöllä kun tuntuu että kurkku täynnä räkää ja tukehtuu, mutta niistämällä ei tule mitään.
 
Back
Top