Koronavirus Suomessa

Helsinkiläispoliisi sai koronatartunnan – partiotoverit ja muut altistuneet karanteeniin

"IL:n tietojen mukaan sairastuneen konstaapelin partiotoverit sekä muut altistuneet on määrätty karanteeniin."

Vieläkin muistan, kuinka 80 -luvulla RannJK:ssa en palveluksen alkuvaiheessa hätäillessäni vastausta johonkin vääpelin kysymykseen keksinyt palveluskaverille parempaa synonyymia kuin "toveri". Välittömästi sanan putkahdettua huuliltani tiesin, mutta liian myöhään, tehneeni fataalimunauksen. Punnersin pitkään ja hartaasti...
 
----
 
Vähän liian monta rajaa lähi-itämaiden ja Suomen välillä kun kaikki taitavat Ruotsia lukuunottamatta olla kiinni.
Ja Kreikkalaisiin luotan nykyään enemmän kuin Ruotsalaisiin.
 
Tässä kanssa yksi pölvästi. Palasi äskettäin Espanjasta ja oli tietoinen kahden viikon karanteenista.



– Ei minua ole kukaan karanteeniin käskenyt.

– Pysyttelin Espanjassa kaiken aikaa omassa asunnossani, en liikkunut kansan keskellä, pesin käsiä ja käytin käsidesiä. Ostokset tein isoista kaupoista. Ei minulla ole ollut kontaktia espanjalaisiin.

Sen hänkin myöntää, että lentokoneella palatessa tartunnan olisi voinut saada.

– Joku tämmöinen suositus oli, että ulkomailta palanneen pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa. En tässä kohtaa kokenut, että siihen olisi kuitenkaan ollut tarvetta, ei tässä ollut mitään vaaraa.
 
Nyt se testi heti tai viimestään parin päivän sisällä, ei noitten pitäs ainakaan 14päivää karanteenissa olla.

Testit ei juuri kerro tautia, joka on vielä kypsymässä. 14 päivää ja sillä siisti.
 
Pyydän anteeksi pari kevennyskuvaa sisältänyttä viestiäni :sneaky:.
Minun on vain pakko näin aika pitkään (alalla oltuani) sanoa että Corona epidemiaan liittyy itse maailmanlaajuisen Rna- virusinfektion lisäksi kyllä toinen ja kolmas, vähintään yhtä pahat epidemiat: ensimäinen on oikeassaolemisen epidemia. Tämä oikeassaolemisen epidemia on vallannut kaikki somekanavat yms muut tuutit jotka meidän nykyihmisten ulottuvilla on. Tätähän (oikeassa olemisen tautia) on lääketieteessä ollut tietenkin aina liikkeellä ja siihen toki on tottunut:sneaky:. Tämän Corona pahiksen aikana se on saavuttanut kyllä ihan ennennäkemättömät mittasuhteet. Kolmas epidemia on se että jos Vietnam oli ensimmäinen TV sota, niin tämä on kyllä ensimmäinen todellinen some/ info tms epidemia. Ehkä näitä tulee sitten lisää, jos ilmastonmuutos ei tapa ihmiskuntaa ennen näitä pahiksia . Luoja näiltä armahtokoon.:sneaky:
 
Käsittääkseni ne on sen verran herkkiä että jos pari päivää ennen ekoja oireita tartuttaa niin luulis et se parissa päivässä testeissä näkyis mahdollisesta tartunnasta.

No kun ei.
 
Kyllä tästä porua riittää. Näin neljännesvuosisata lekurina työskenneltyäni sanoisin että tämä Corona pahis on kuin satunnainen ruostunut kaskan sapeli Napuessa tai ryssän satunnainen luoti Lähteen lohkolla. Joko sattuu kohdalle tai sitten ei. Ne joihin sattuu oikein pahasti, kannetaan surusaatossa pois. Näin se vain on. Anteeksi jos loukkaan jonkun herkkiä tunteita.
Pakostakin pistää jo nyt miettimään että tässä ovat Boomerit nyt hedgaamassa itseään, ja valde-duuniensa viimeisten viiden vuoden keskitulojen takuueläkkeitään, koska ovat riskiryhmässä.
Olen ollut lock-downissa nyt viime torstaista lähtien ja alkaa vituttaa ihan totaalisesti. Jos jotain jengiä poistuu jakauman hännästä niin kurja juttu, mutta tässä julkiselle sektorilla olevan henkilöt käyttävät törkeästi hyväkseen korona-suojaa, ja yksityinen sektori kuolee jos hommia ei saada avattua esim 4-8 kuukauteen!
Olen sitä mieltä että mieluummin pian, kuin vasta kesän jälkeen, jonkun on tehtävä päätös ratkaisevan yhteiskunnallisen kysymyksen osalta, myös Suomessa:

What's more important, the benefit of the majority or the justice of an individual?
 
Ilmeisesti anniskelupaikoissakin on ollut melkoista asiakaskatoa jo viime viikolla. Oletettavasti näiden uusien rajoitusten myötä ihmiset vähentävät käyntiä entisestään ja ravintoloita laitetaan myös kiinni ihan sen takia että aukipitäminen on kannattamatonta. Se on sitten eri asia miten kauan ihmiset jaksavat pysyä baareista pois kun poikkeustila jatkuu ainakin viikkoja. Mikäli baareja tulevina viikkoina ylipäätään auki on.
Varmaankin riippuu paikkakunnasta. Löytyy sellaisiakin joissa mitään katoa ei ole (vielä) ollut. Mutta taudin leviämisketjuja ei ole mitään mahdollisuutta selvittää.
Pk-seudulla tartuntoja lienee suomessa selvästi eniten, joten siellä tilanne kenties toinen.
 
Pakostakin pistää jo nyt miettimään että tässä ovat Boomerit nyt hedgaamassa itseään, ja valde-duuniensa viimeisten viiden vuoden keskitulojen takuueläkkeitään, koska ovat riskiryhmässä.
Olen ollut lock-downissa nyt viime torstaista lähtien ja alkaa vituttaa ihan totaalisesti. Jos jotain jengiä poistuu jakauman hännästä niin kurja juttu, mutta tässä julkiselle sektorilla olevan henkilöt käyttävät törkeästi hyväkseen korona-suojaa, ja yksityinen sektori kuolee jos hommia ei saada avattua esim 4-8 kuukauteen!
Olen sitä mieltä että mieluummin pian, kuin vasta kesän jälkeen, jonkun on tehtävä päätös ratkaisevan yhteiskunnallisen kysymyksen osalta, myös Suomessa:

What's more important, the benefit of the majority or the justice of an individual?
Suomessa ennustettu että kesäkuussa ohi.
Varmaan tämä ja ensikuu karantteenia, sitten hiljakseen helpotetaan
 
Miten nämä toimet hillitsevät epidemioita? Laitetaan ihmiset neljän seinän sisälle jonka seurauksena D-vitamiinitasot hupenevat, turvaudutaan popsimaan purkkiruokaa jossa ei ole ravintoarvoja kuin nimeksi, nostetaan stressitasoja jonka seurauksena mkl. suoliston bakteerikanta heikkenee, jne. Nämä toimet toteuttavat juuri sitä ihteään mitä näiden markkinointimielessä on tarkoitus estää.
Mutta eihän nyt sitä D-vitamiinia saa Suomesta muutoin kun purkista. Vai tarkoititko etelän aurinkoon matkustamista?
 
Mutta eihän nyt sitä D-vitamiinia saa Suomesta muutoin kun purkista. Vai tarkoititko etelän aurinkoon matkustamista?

Kalanmaksaöljy, lohi ja muut rasvaiset fisut. Toki, talvella D-vitamiini on kortilla mutta sen takia juuri ns. siistit sisätyöt eivät olekkaan niin terveellisiä kuin voisi olettaa.
 
Mutta eihän nyt sitä D-vitamiinia saa Suomesta muutoin kun purkista. Vai tarkoititko etelän aurinkoon matkustamista?
Maidan, ei kannatta edes yrittää.
Hönön kanssa on turha väitellä, ei järki paljon päätä pakota heitä
 
Tässä kanssa yksi pölvästi. Palasi äskettäin Espanjasta ja oli tietoinen kahden viikon karanteenista.



– Ei minua ole kukaan karanteeniin käskenyt.

– Pysyttelin Espanjassa kaiken aikaa omassa asunnossani, en liikkunut kansan keskellä, pesin käsiä ja käytin käsidesiä. Ostokset tein isoista kaupoista. Ei minulla ole ollut kontaktia espanjalaisiin.

Sen hänkin myöntää, että lentokoneella palatessa tartunnan olisi voinut saada.

– Joku tämmöinen suositus oli, että ulkomailta palanneen pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa. En tässä kohtaa kokenut, että siihen olisi kuitenkaan ollut tarvetta, ei tässä ollut mitään vaaraa.

I am above the Law!
 
Oiskohan ne reservipoliisit pitänyt jo aikaa sitten synnyttää. Siitähän päätöksestä ei näköjään tule lasta eikä.........kaa!

Eikös meillä ole jo reservipoliisijärjestelmä? Vanhat yli-ikäiset reserviläiset menevät laitokselle ilmoittautumaan, pääsevät mukaan, koulutusta järjestetään ehkä päivä kolmeen vuoteen ja se on siinä. Käyttöönotto sitten, öö, missä tilanteessa? Ei hajuakaan.
 
Back
Top