Koronavirus Suomessa

Olen seuraillut yhtä pohjoishämäläistä kaveria. Hän käy Vantaalla töissä, toitottaa somessa koronaa, haukkuu viranomaisia ja seilaa koko ajan paikkakunnan X ja pääkaupunkiseudun väliä.

Välillä hän muistuttelee ihmisiä sillä tutulla mantralla: pysykää kotona.

Hymyilyttää vähän sikäli, että kundi on ilmeisesti myös etätyössä.

Tällaista pelleilyä tämä alkaa olla.
 
Ministeriö myöntää virheen koronantorjunnassa: ”Rypäs pääsi liikkeelle”

Tänään klo 20:20

Sosiaali- ja terveysministeriön johtaja Tuija Kumpulainen kertoo, että ministeriöiden välinen tietokatkos aiheutti tilanteen, jossa epidemia-alueilla käyneet suomalaiset pääsivät palaamaan hallitsemattomasti Suomeen.

Ministeriölle tapahtui virhe.
Koronaviruksen riehuessa ympäri maailmaa, pääsi moni epidemia-alueilla ollut suomalainen palaamaan Suomeen kontrolloimatta. Tuollaiset kotiin palanneet turistit ovat altistaneet ja tartuttaneet koronaa myös Suomessa.

Sosiaali- ja terveysministeriön johtaja Tuija Kumpulainen vieraili Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa ja myönsi suoraan, että on tapahtunut virhe.
– Sieltä pääsi liikkeelle rypäs ilman, että hahmotimme sitä riittävän ajoissa, Kumpulainen myöntää yllä nähtävällä videolla ja kertoo, että virheen syynä oli tietokatkos ministeriöiden välillä.

Sitä minä vaan että miten sitten on mahdollista että vielä tänäänkään tuolle asialle ei ole tehty mitään? Miten tuollainen tietokatkos voi olla mahdollinen kun tällaisilla keskustelupalstoilla seurattiin livenä Milanosta ja Bergamosta Suomeen tulleita lentoja?
 
Sitä minä vaan että miten sitten on mahdollista että vielä tänäänkään tuolle asialle ei ole tehty mitään? Miten tuollainen tietokatkos voi olla mahdollinen kun tällaisilla keskustelupalstoilla seurattiin livenä Milanosta ja Bergamosta Suomeen tulleita lentoja?

Tarttet vastalääkettä mölinään:
Janne Riiheläinen retweeted
Antti Antti
@sucsee Mar 15
Hyvä että näitä varautumisesta kertovia ja sen suunnitelmallisuutta taustoittavia juttuja alkaa hiljalleen tulla. Vastalääkettä mölinään.
"Kolme lääkäriä kertoo, miten pandemiaan on jo pitkään varauduttu – Kaikkia hoidetaan, mutta hoidettavat on pantava tärkeysjärjestykseen"
 
Sitä minä vaan että miten sitten on mahdollista että vielä tänäänkään tuolle asialle ei ole tehty mitään? Miten tuollainen tietokatkos voi olla mahdollinen kun tällaisilla keskustelupalstoilla seurattiin livenä Milanosta ja Bergamosta Suomeen tulleita lentoja?
Katsos kun rajoja ei voi laittaa kiinni, ettei sisäministeri saa jotain hepulia, joku porsaanreikä pitää olla poliittiskorrektisista ideolokisista wtf syistä
 
Sitä minä vaan että miten sitten on mahdollista että vielä tänäänkään tuolle asialle ei ole tehty mitään? Miten tuollainen tietokatkos voi olla mahdollinen kun tällaisilla keskustelupalstoilla seurattiin livenä Milanosta ja Bergamosta Suomeen tulleita lentoja?

Tätä kun on jatkunut jo useita viikkoja niin itse pahoin pelkään, että kyse on jo tahallisuudesta.
 
Antti
@sucsee Mar 13
Replying to @akihheikkinen @Erccco @MikaelJungner
Twitterissä on kyllä ollu sellaset aiemmin täysin tuntemattomien lääketieteen ja biologian eri alojen asiantuntijoiden kokoontumisajot käynnissä, ettei tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Se yhdistettynä nyt vallitsevaan hysteriaan, niin vessapaperin järjetön hamstraus on taattu.

Toivotaan että nauretaan kaikki. Hahah, ja löytyihän sieltä se kommunistikaveri:
Antti retweeted
Janne M. KorhonenJanne M. Korhonen
@jmkorhonen Jan 29
Tähän vetyteräskeskusteluun tutkijan näkökulma. Tekniikka ja aktivismi tarvitsevat toisiaan, ja aktivisteja vähättelevät eivät vaan ymmärrä mistä puhuvat

haahahaah:
Antti retweeted
Petrus Pennanen Petrus Pennanen
@petruspennanen
17 Dec 17
Nyt tarkkana Suomi! Länsimaisessa demokratiassa medialla on oikeus raportoida salaisiakin tietoja ja säilyttää lähdesuoja. HS:n #viestikoekeskus-artikkeli ei sisältänyt oikeasti kriittistä tietoa. Kotietsintä toimittajan kotiin on asiaton. hs.fi/kotimaa/art-20…

Muutama klikkaus ja taas eksyin sakeeseen sakkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaa on se että tämän jälkeen ollaan niin kusessa että alkaa eläkkeiden leikkaukset ja vanhustenhuolto ajetaan niin alas, että nykyiset attendon hoivakodit tuntuisivat hotelleilta, siihen nähden mitä on tulossa.

No sitä saa mitä tilaa.

Olen kyllä tiettyjen rajoitusten ja erityisesti yksilövastuun kannalla, mutta ymmärrän tätäkin puolta.

Tämä on kyllä joillekin oikeasti pottumainen tauti, sitä ei oikein voi kiistää.

Toimien tietysti soisi olevan hyödyllisiä, mutta vaikuttaa siltä, että järki on kateissa. Se että ulkosuomalaiset tuotiin ja epidemia-alueilta palattiin ilman ohjeita, viimeisestä Malagan koneestakin sukkana marketin kautta juniin ja ympäri Suomea, on hölmöä, kun sitten mäkätetään lillukanvarsista ja säädetään sen mukaan, mitä lehtien pääkirjoituksessa vaaditaan.

Puhoksen ja Itiksen kälätyspöydille ei kukaan uskalla ehdottaa mitään, koska rasismi. Samalla joku täti kysyy somessa, voiko ulkona käydä lenkillä, jos ei tapaa ketään.

Tässä ei ole hitonkaan järkeä. Mutta ei HUS kolmatta koronasairaalaa ole avaamassa turhan päiten. Eli tässä totuus menee jossain välimaastossa. Ehkä.
 
Noh, ei tämä ainoa tontti ole jossa noita syynättiin... Mutta juu: Foorumi. Seison kovennetun.
 
Back
Top