Paunio jatkaa Facebookissa tänään 19.4.2020 ja kertoo heti alussa että teki about 180 asteen käännöksen omassa toimenpidesuosituksessaan noin kahden viikon aikana:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009304665747&__tn__=,dK-R-R&eid=ARBAp31A2uaB084nSOumPhsyz-qHJ1C_qoNAgIaimKvYRsuzmWwcruRHD_1pEhJYQ4DtfGqQhgzKGo5I&fref=mentions
"Viime viikon tapahtumat ja immunologian mukaantulo mullisti mun käsitykset koronasta. Olen monesta asiasta nyt eri mieltä kuin mitä olin kirjoittamassa Suomen Kuvalehteen aiemmin.
Lähes kaikki koronainfektiot ovat oireettomia. Olen sitä mieltä, että yhteiskunta pitää normalisoida pikavauhtia.
WHO on antanut jäsenmaille väärää tietoa. Kohtalokkain väärä tieto tuli Johns Hopkinsin kurssikaveriltani nykyiseltä WHO:n apulaispääjohtajalta Bruce Aylwardilta.
Kun hän palasi johtamaltaan 25.2. Kiinan missioltaan, hän kertoi COVID-19 taudin kuvastavan SARS-CoV-2 viruksen levinneisyyttä väestössä.
Hän perusteli väitettään sillä, että Guandongissa kuumeklinikoiden väestätestauksessa epidemiahuipun jälkeen näkyi vain harvoin tautia nenänielusta otettavalla testillä.
Kun Euroopassa tehtiin Italiassa, Islannissa ja Itävallassa poikkileikkaustestauksia väestöstä nenänielusta, vain harvat olivat positiivisia, koska oireettomilla virus viipyy todennäköisesti vain lyhyen aikaa nenänielussa. Näin vaikka otokset on otettu väestöstä Euroopassa epidemian ”riehuessa” täyttä päätä nenänielutestaus ei paljasta SARS-CoV-2 viruksen aivan ällistyttävää etenemismopeutta eikä sitä huomata, koska lähes kaikki infektiot ovat oireettomia.
Viimeinen niitti oli nähdä New Yorkin epidemian etenemisen huikean vauhdin. Epidemia on nyt sammumassa siellä vaikka se kesti vain vähän yli kuukauden. Olen vakuuttunut, että SARS-CoV-2 virus voi levitä myös aerosolina ilmateitse.
Kun Espanjantauti riehui Philadelphiassa 6 kk:n ajan se tappoi väestömäärään nähden kymmenkertaisen määrän ihmisiä kuin nyt kuoli NYC:ssä. Espanjantautiin tautiin kuoli erityisesti nuoria ihmisiä ja erityisesti raskaana olevia jopa 75% kun nyt New Yorkissa kuoli etupäässä vanhoja, joilla perussairauksia.
Raskaudentila johtaa kehon immunosuppressioon, koska äidin ei ole tarkoituksenmukaista hyökätä lastaan vastaan immuniteetillaan. Näin mm reumapotilaat saavat suurta helpotusta tautiinsa raskauden aikana reumaooreisiin.
Nyt mm Ruotsissa ja New Yorkissa on tuhannet äidit sunnyttäneet ilman komplikaatioita lapsia COVID-19 epidemian aikana. Tämä on eräs dramaattisin ero COVID-19 ja Espanjan taudin välillä.
Bruce Aylwardin tiedotustilaisuudessa 25.2. annettiin ymmärtää, että SARS-CoV-2 viruksen tappavuus vetää vertoja Espanjan taudin aiheuttaneeseen virukseen.
Nyt on serologian myötä paljastunassa, että SARS-CoV-2 virusonfektion tappavuus onkin 0,1-0,2 % kun WHO ilmoitti sen tappavuudeksi, 2-4% kun se alkoi kampanjoimaan ja herättämään kauhua ihmisissä.
Tästä tulee aivan karmea jälkipyykki."
Puheenvuoro: Potilaiden testaamiseen, jäljittämiseen, mobiiliseurantaan ja valvontaan tarvitaan nopeasti suuri joukko osaajia, ehdottavat tutkijat.