Vonka
Supreme Leader
Epidemiaan reagoiminen on myös poliittinen kysymys, ihan kuin vaikkapa puolustuspolitiikka, talouspolitiikka ym. Tässä tapauksessa oikeudellinen, sosiaalinen, taloudellinen ja kansainvälispoliittinen tilannearvio ohjaa tukahduttamisen suuntaan - lääketieteellisen parhaan tutkimustiedon ohella. Ihan kuin Trump, myös Scheinin voi olla välissä oikeassa.
Pidänkin tuota oikeustieteen periaatteiden valossa mietittynä esityksenä, mutta siltä osin kuin jutussa on ohjeita siitä, mitä niiden rajoitusten pitäisi olla, olen luonnollisesti varovaisempi.
Olen myös laittanut merkille, että nämä perustuslakifundamentalistit eivät ole pitäneet koronaa riittävänä sille, että rajoitukset koskisivat miltään osin maailmalta tulevaa vaeltajaa, vaikka olisi mikä rutto, eikä Ruotsin tautipesäkkeeseen menoa tai tuloa Haaparannalle voi myöskään estää, koska liikkumisvapaus. Silloin kun sama tyyppi perustellen katsoo, että erilaiset rajoutukset Suomen sisällä ja suomalaisia koskien jonkin mystisen suuremman edun nimessä ovat perustuslaillisia, minulla herää terve epäilys.
En koskaan luota kehenkään, joka on joskus ollut kommunisti.
Viimeksi muokattu: