Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Testejä lienee tehty pian pari miljoonaa. En tahdo löytää testin varsinaista hintaa. Yksityisen puolen hinta asiakkaalle maksaa noin 200 euroa mutta tuossa lienee katetta yli puolet ellei enemmänkin. Jos testi maksaisi vaikkapa 50 euroa, niin noin sadan miltsin edestä niitä ollaan nyt testattu.En kyllä osaa sanoa tuohon mitään.
Mitäköhän on testeihin mennyt rahaa tähän mennessä? Yhden salaman verran?
@Gyllis1
Hienoa nähdä, että mediassakin alkaa jo olla edes jollain tasolla järjellisiä uutisia tästä aiheesta:
Koronavirus | Tällaisia ovat suomalaiset koronaviruskuolemat, tehohoitoon joutuneista potilaista 86 prosenttia selviää
Vain muutama koronatartunta on paljastunut vasta kuoleman jälkeen.www.hs.fi
"Koronavirukseen liittyviä kuolemia on todettu Suomessa jo lähes 700."
----Siis ei enää "koronakuolemia", lähes kaikkiin liittyy joko korkea ikä eli heikentynyt yleistila tai jokin perussairaus tai molemmat.
"Kun korkeaan ikään lisätään perussairaus, riski vain kasvaa. Yli 95 prosentilla kuolleista oli vähintään yksi perus- tai pitkäaikaissairaus. Yleisimpiä niistä ovat sydänsairaudet ja diabetes."
"Koronavirusepidemia ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa."
"Kuolleiden mediaani-ikä on Suomessa 84 vuotta"
No olisko pitänyt jättää tekemättä mitään niin olisi ehkä saatu tilastollisesti merkittävä määrä mummoja hengiltä täällä meilläkin?"Koronavirusepidemia ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa."
Täytyy kyllä sanoa, että mikäli tavoitteeseen päästään rokotuksissa eli kesän aikana 70 prosenttia väestöstä rokotettu, sen jälkeen täytyy purkaa kaikki rajoitukset ja palata täysillä normaaliin menoon talouden vuoksi. Siinä kohtaa on jo väestöllä tarvittava immuunius, että enää ei ole ainoallekaan rajoitukselle perustetta. Ja siitä eteenpäin mikäli virus mutatoituu ja rokote ei tehoa, koronavirusta tulee kohdella kuin kausi-influenssaa, koska tällaiset sulkutoimenpiteet kestetään parina vuotena usean vuosikymmenen aikana.
Enää ei syksyllä voida mennä lockdowneihin, koska sitten ollaan sillä kaltevalla pinnalla että aina jostakin tulee se mutatoitunut virusversio ja taas lockdown, lockdown, lockdown ad infinitum ja talous menee tonttiin. Kesän jälkeen on hyväksyttävä, että lockdownin ja rajoitusten käyttö oli tässä. Tästä eteenpäin on luotettava rokotteisiin, jotka päivitetään aina seuraavia mahdollisia koronaviruksia vastaan toimiviksi.on hyvin todennäköistä, että jos kesään mennessä kansalaiset on rokotettu, loppuvuodesta tarvitaan uutta piikkiä. Virus tulee eteläisellä pallonpuoliskolla mutatoitumaan sen verran, että uutta rokotetta tarvitaan. Se on todennäköisin skenario.
Simpauttaja
Niin,Enää ei syksyllä voida mennä lockdowneihin, koska sitten ollaan sillä kaltevalla pinnalla että aina jostakin tulee se mutatoitunut virusversio ja taas lockdown, lockdown, lockdown ad infinitum ja talous menee tonttiin. Kesän jälkeen on hyväksyttävä, että lockdownin ja rajoitusten käyttö oli tässä. Tästä eteenpäin on luotettava rokotteisiin, jotka päivitetään aina seuraavia mahdollisia koronaviruksia vastaan toimiviksi.
Se on aika varmasti näin. Lähinnä pari kysymystä. Onko Koronaviruksen mutatoituminen verrattavissa influnessaan, eli onko vuoden vanha rokote aina suht hyödytön? Pystyykö vastaavasti rokotetta muuttamaan yhtä helposti kuin influenssarokotetta?on hyvin todennäköistä, että jos kesään mennessä kansalaiset on rokotettu, loppuvuodesta tarvitaan uutta piikkiä. Virus tulee eteläisellä pallonpuoliskolla mutatoitumaan sen verran, että uutta rokotetta tarvitaan. Se on todennäköisin skenario.
Simpauttaja
No vittu hävettääkö bilettäjiä, ei varmasti! Poliisikaverini oli työtehtävissä käynyt tiistaina keskeyttämässä opiskelijabileet Jyväskylässä eli se siitä oppimisesta, edellisestä koronalingosta on kuitenkin jauhettu aika tuelta...Tuohan johtuu osaksi siitä että sairaalat eivät ole ylikuormittuneet. Tietysti media liioittelee, otsikothan myyvät ja pelko myy mutta Suomessa tämä epidemia ei ole vielä päässyt pahaksi. Ehtii se kyllä jos muuallakin aletaan perseillä kuten Jyväskylässä. Eipä varmaan Jyväskylässä kokoontuneita edes hävetä
Näin opiskelijana minua vain yksinkertaisesti vituttaa, että meidän menot on kärventävän suurennuslasin alla samalla kun ei niitä rajoja vieläkään saada kiinni, ja ollaan kuulemma vastuuttomia samalla kun keski-ikäisten tuttavieni oli pahimpana koronahetkenä pakko päästä itsekkäästi sille Espanjan matkalle kun kerta siihen oli säästetty ja olisi ollut liikaa vaadittu, kun pitkän säästön jälkeen olisi pitänyt se loma perua. Jos vanhemman väen asenne on tämä, että minun ulkomaan reissuni ovat niin tärkeitä, että minä niille menen vaikka tilanne olisi mikä, niin minä vastaan samalla mitalla ja menen sitten opiskelijaillanviettoihin. Puhutaan sitten asiasta uudelleen kun lennot perutaan ulkomaille ja laitetaan rajat kiinni ja vanhemmat väet peruvat luksusreissunsa ja tulevat samalle linjalle eivätkä odota että me vain osallistumme näihin menojemme peruutuksiin.No vittu hävettääkö bilettäjiä, ei varmasti! Poliisikaverini oli työtehtävissä käynyt tiistaina keskeyttämässä opiskelijabileet Jyväskylässä eli se siitä oppimisesta, edellisestä koronalingosta on kuitenkin jauhettu aika tuelta...
Se on aika varmasti näin. Lähinnä pari kysymystä. Onko Koronaviruksen mutatoituminen verrattavissa influnessaan, eli onko vuoden vanha rokote aina suht hyödytön? Pystyykö vastaavasti rokotetta muuttamaan yhtä helposti kuin influenssarokotetta?
Hyvä puoli on siinä että ilmeisesti sairastetut toiset koronataudit antavat osittaista suojaa ja edelleen valtaosa taitaa olla oireettomia. Pysyvä kiertolainen tuosta kuitenkin tulee joten vanhukset ja perussairaat ovat vaarassa
Vitutus on hyvästä, tiedät eläväsi. Sinun laillasi tuomitsen myös keski- ikäiset tuttavasi, en halua eriarvoistaa sinua enkä ketään. Ilman opiskelijabileitä ja espanjanmatkaa olisi ehkä selvinnyt, ainakin minä olen selvinnyt. Huoraan ja rellestän sitten kun tämä paska on saatu jollain lailla kuosiin.Näin opiskelijana minua vain yksinkertaisesti vituttaa, että meidän menot on kärventävän suurennuslasin alla samalla kun ei niitä rajoja vieläkään saada kiinni, ja ollaan kuulemma vastuuttomia samalla kun keski-ikäisten tuttavieni oli pahimpana koronahetkenä pakko päästä itsekkäästi sille Espanjan matkalle kun kerta siihen oli säästetty ja olisi ollut liikaa vaadittu, kun pitkän säästön jälkeen olisi pitänyt se loma perua. Jos vanhemman väen asenne on tämä, että minun ulkomaan reissuni ovat niin tärkeitä, että minä niille menen vaikka tilanne olisi mikä, niin minä vastaan samalla mitalla ja menen sitten opiskelijaillanviettoihin. Puhutaan sitten asiasta uudelleen kun lennot perutaan ulkomaille ja laitetaan rajat kiinni ja vanhemmat väet peruvat luksusreissunsa ja tulevat samalle linjalle eivätkä odota että me vain osallistumme näihin menojemme peruutuksiin.