Koronavirus Suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKE-ukki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/51194602-3b5d-4d3d-acaf-76f40a99f103

THL:n Kontio: Kaikki yli 70-vuotiaat rokotettu huhtikuun puolenvälin tienoilla​

Tänään klo 5:00
THL:n johtavan asiantuntijan Mia Kontion mukaan näkyvissä ei ole rokotustahdin hidastumista.
Ja samalla puhutaan myös että vasta toisen tehosterokoten jälkeen antaa täyden suojan. Minun tuntemani yli 70 saavat tehoste annoksen vastaa toukokuun lopulla. Olisi asiallisempi sanoa että saaneet eka annoksen.

Nyt päätetty että riskiryhmään 2:seen kuuluvat 18-64 v saavat Pfizerit, eikä AZ:n.

Eilen sain tietää, mun ”ottopojalla” on imesolmukesyöpä. Mulle kuin oma poika, vaihdoin sille vaippoja kun se oli 2,5v, nyt hän on 22v. Hän lienee nyt virallisesti riskiryhmää.

en edelleenkään ymmärrä teennäiseltä tuntuvia rajoituksia tai ”maskipakkoa”. Onko mulla joku komponentti rikki kun itse tunnen, että MINUN on vetäydyttävä syvemmälle? Vastuu on täällä, ei yhteiskunnalla.

Yritän olla olematta vastarannankiiski, mutta on tuossa siltikin valuvika, jos toinenkin.

Toki eri mieltä saa olla. Omastakaan mielestä ei täydellinen ehdotus.

Esim aloite on vuoden myöhässä, rokotuksetkin alkaa olla jo maalissa ennen kun toi on eduskunnalla käsiteltävänä.

Mutta olisi kiva jos prosessit ja lainsäädäntö laitettaisiin kuntoon ennen seuraavaa kierrosta.

Näistä käppyröistä voisi otaksua että lilliputtimaat Luxemburg ja Malta olisivat
sairaalapuolella ongelmissa tällä hetkellä kun kuolleisuusluku korkeana.

Ja samalla puhutaan myös että vasta toisen tehosterokoten jälkeen antaa täyden suojan. Minun tuntemani yli 70 saavat tehoste annoksen vastaa toukokuun lopulla. Olisi asiallisempi sanoa että saaneet eka annoksen.

Nyt päätetty että riskiryhmään 2:seen kuuluvat 18-64 v saavat Pfizerit, eikä AZ:n.

No sentäs se eka pistos antaa jo noin 70%:n suojan koronan vakavalta tautimuodolta. Which is nice.

Tiiättekö mitä tajusin;
Ruotsissa on kuollu 3,4 kertaa enemmän koronaan kuin suomessa, norjassa ja tanskassa yhteensä.

Mutta on siellä ansiokkaasti niitä maahanmuuttajiakin.

Ehkä tähän ketjuun sopiva. Näkemys rapakon takaa EU:n rokotehärdellistä.

Tuohon en ota kantaa, mutta onhan tämä Unionin toiminta melkoista hyvesignaloinnilla kyllästettyä leikkimistä. EU itkee rokotteista, mutta samaan aikaan jakaa olemassa olevat rokotteet EU:n ulkopuolelle:

“Humanism and solidarity are essential values for Europe. These values have been our compass since the onset of the pandemic. The EU has invested close to €3 billion to pre-finance the production of safe and effective vaccines, which will benefit not only the EU but citizens across the world. Vaccines produced in Europe are now going all over the world and we as Team Europe are working to share doses secured under our advanced purchase agreements preferably through COVAX with the Western Balkans, Neighborhood and Africa."

Kappas perkelettä, yhteiskunta näyttää vielä toimivan. Ellei sitten suuri valiokunta päätä että kylläpäs nyt kuitenkin lopetetaan ne turhat liikkumiset ja perustuslakivaliokunnan lausunto on ihan pöljä, ei sitä OIKEASTI tarvi ottaa huomioon niinkuin ei perustuslakiakaan, aina. Tai joka kerta.

Mutta eeeei, eihän sellaista voi tapahtua Suomessa?

Eilen kommentoin helsinkiläisistä. Ilmeisesti vantaalaisista 4 % korona testistä saanut positiivisen tuloksen eli vajaa joka kahdeskymmenes.
Tuo 4 % vantaalaisista voi olla hyvin pienellä alueella/ tartuntaketjusta lähtöisin.
Määrällisesti se luokkaa 5 tuhatta vantaalaista kaikista alle 80 tuhannesta tapauksesta jotka tällä hetkellä ovat alle prosentti 5 miljoonasta.

France24 kanavalla oli uutisissa, että joku eläinaktivistiryhmä on tajunnut, että virukset pystyvät liikkumaan eläimistä ihmiseen. No asiasta viisastuneena, ne ovat nyt hyökkäilleet maatiloille ja spreijanneet iskulauseita ladonseinät täyteen.

Kuulemma maatalouden täytyy luopua eläimistä.
Eikö noiden agendaan sopisi paremmin "maatalouden on luovuttava ihmisistä"?

Back