Koronavirus Suomessa

Katsoppas nyt vaikka YLE:n kuuden uutisia niin sieltä tulee samansuuntaista viestiä herra Pasilta, joka on suomalainen herra Ruåttin jossain tautienedistämisvirastossa. Se on kovin huolissaan siitä että oireettomat pirut tartuttaa tautia eteenpäin, ne voi olla jopa lapsia.


Semmonen pieni huomio, että viraston telkkariseinällä näytti pyörivän RT-kanava.

Varmaan hyvää ja asiantuntevaa infoa tulee viraston viranomaisille.
 
Semmonen pieni huomio, että viraston telkkariseinällä näytti pyörivän RT-kanava.

Varmaan hyvää ja asiantuntevaa infoa tulee viraston viranomaisille.

Vähän epäilinkin että tämä on loppujen lopuksi Venäjän tekosia tämä Koronaepidemia. Samoin kuin Trumpin valinta.
 
virus ja saman vuoden aikana 500000 ukkoa EU-rajojen yli ja niistä
50000 ohjaillaan tänne, vain koska EU:ssa ollaan niin vätyksiä.

Tänne Pohjois-Pohjanmaalle ensimmäisen varmistetun koronan toi "Iranista palannut matkailija". Pääsi vähän ärräpäitä. Että kiitos nyt sitten vielä tästäkin.

Mutta kun ymmärsin, että kaikki on Venäjän tekosia, se ärtyminen sulautui vanhaan, kylmän tasaiseen partisaanivihaani.
 
Joku porukka jossain väittää että 86% tapauksista jää huomaamatta ja nämä oireettomat tartuttaisivat muita? Juuri mikään leviämisen kulkua koskeva havainnointi ei tue tuota lukua.

Jos todellisuus olisi edes näköetäisyydellä tuollaisesta "86% sairastaa ja tartuttaa oireettomina" -tilanteesta, niin tartuntaketjujen jäljittäminen ei onnistuisi sillä tavoin kuin se nykyisin onnistuu.

Ehkä jollakulla on nyt päässyt menemään pahasti sekaisin se, mitä tarkoittaa että noin 80% sairastaa niin lievänä ettei tarvitse sairaalahoitoa ja joku kuvitteellinen piilo-salasairastaja-tartuttajien foliohattusatu.

Tästähän meidän ei tarvitse olla epätietoisuudessa kovin kauaa. Jos Suomessa saadaan rajaamistoimenpiteiden kautta hyvin rajattua viruksen leviäminen eikä lähde oireettomien kautta karanteenien ohi, olen erittäin mielelläni väärässä ja niin saa olla Dr. Shaman:kin.

Olet kuitenkin toiminut aktiivisesti sen tiedon levittämiseksi, että tapausmäärä kymmenkertaistuu noin kahden viikon välein, eikö? Voisiko sen selittävä tekijä olla tämä oireettomien tekemä viruksen levittäminen? Kiinassa saatu rajattua kun kokonaisilta alueilta estetty liikkuminen pois, oli oireita tai ei? Jos tautia ei Suomessa testata muuten kuin epidemia-alueilta tulleilta oireilevilta, niin miten edes havaittaisiin ne oireettomien levittämät, mutta joillakin pahoiksi äityvät tapaukset? Kristallipallollako?

Vielä ei kuitenkaan olla tässä vaiheessa, kun THL ilmoitti että on varmuuden vuoksi ottanut otoksen koronatestejä perusinfluenssa-kärsijöiltä eikä sieltä tullut koronaa vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kansanedustaja kahden viikon koronakaranteeniin

Tänään klo 19:24

Kansanedustajan mukana työmatkalla Pariisissa ollut eduskunnan virkamies käskettiin etätöihin.

Ranskassa työmatkalla ollut kansanedustaja on asetettu kahden viikon koronakaranteeniin.
Ranskassa työmatkalla ollut kansanedustaja on asetettu kahden viikon koronakaranteeniin.

Ranskassa työmatkalla ollut kansanedustaja on asetettu kahden viikon koronakaranteeniin. TOMMI PARKKONEN

Torstaina Pariisissa Ranskan kansalliskokouksessa, eli paikallisessa parlamentin alahuoneessa, työmatkalla ollut kansanedustaja on asetettu perjantaina koronakaranteeniin.

Päätös tehtiin perjantai-iltana.
Asian vahvistavat Iltalehdelle eduskunnan puhemies Matti Vanhanen (kesk) sekä hallintopäällikkö Pertti Rauhio.

Kansanedustajan karanteeni kestää kaksi viikkoa.

Kansanedustajalla ei ole todettu taudin oireita, vaan kyseessä on varotoimi, sillä kansalliskokouksessa on Vanhasen mukaan todettu kolme vahvistettua koronatartuntaa.

Lisäksi kansanedustajan mukana matkalla ollut eduskunnan virkamies on asetettu etätöihin, niin ikään kahden viikon ajaksi.

Virkamiesten karanteeneista ja etätöistä eduskunnassa vastaa yhteistyössä eduskunnan työterveyshuolto sekä hallintopäällikkö.

Kansanedustajaa sen sijaan ei voi perustuslain mukaan estää saapumasta eduskuntaan, jos tämä niin haluaa.
– Suositin edustajalle karanteenia, ja että hän tarkkailee vointiaan, puhemies Vanhanen sanoo.

Vanhanen ei kerro minkä puolueen kansanedustajasta on kyse.

Puhemies muistuttaa, että kansanedustajalla ei ole toistaiseksi todettu koronaviruksen aiheuttaman taudin oireita.
– Varovaisuusperiaatteella tässä edetään.

 

Tässä on Pasi vauhdissa. Jos katsoo tuota boldaamaani tekstiä, niin näyttää olevan niitä foliohattu-satusetiä. Kaikkia saatanoita sitä valitaan noihin virkoihin ja todelliset osaajat ovat täällä mp-netissä ilman ansaitsemaansa tunnustusta.

https://yle.fi/uutiset/3-11244867

Tätä koronaviruksesta selvitetään nyt kiireellisesti: Mikä on lasten rooli tartuntojen levittämisessä? Kuinka moni on oireeton, mutta tartuttaa?

Yle vieraili koronaviruksen vastaisen taistelun hermokeskuksessa, jossa pidetään selvänä, että epidemioiden mahdollisuus kasvaa tulevaisuudessa.
Koronavirus
6.3.2020 klo 15.30 päivitetty 6.3.2020 klo 17.05

"Osalla oireet ovat lieviä, mistä se kertoo?

– Yksi iso kysymys on, aiheuttaako tämä tauti infektioita, jotka eivät tule oireina esiin. Esimerkiksi Japanin edustalla olleella risteilyaluksella puolet testatuista sai tartunnan, vaikka heillä ei ollut mitään oireita.

– Jos näin on, koronavirus on mahdollisesti paljon laajemmalle levinnyt tauti, kuin mitä normaaliseurannalla saadaan tietoon. Tämä tarkoittaisi toisaalta myös sitä, että tauti ei olisi niin vakava."
 
Viimeksi muokattu:
Vähän epäilinkin että tämä on loppujen lopuksi Venäjän tekosia tämä Koronaepidemia. Samoin kuin Trumpin valinta.

Tarkoitin sitä, että kun EU:ssa ollaan huolissaan venäjän propagandasta ja valeuutisista, niin kyllä sen pitäisi olla EU:n omat virastot, jotka ensimmäisenä pistävät RT:n kanavan kiinni.

Ja mitä ihmeen informaatiota ne toivovat RT:n kanavalta saavansa. Valeuutisten seuraaminen ei kuulu tartuntatautien virastolle.
 
Katsoppas nyt vaikka YLE:n kuuden uutisia niin sieltä tulee samansuuntaista viestiä herra Pasilta, joka on suomalainen herra Ruåttin jossain tautienedistämisvirastossa. Se on kovin huolissaan siitä että oireettomat pirut tartuttaa tautia eteenpäin, ne voi olla jopa lapsia.

Kyllä mä sen uskon, että on oireettomia, jotka tartuttavat.

Tiedetään, että tartuttaminen voi alkaa 12-24 tuntia tartunnan saamisesta eli jopa vuorokausia ennen oireiden näkymistä.

Pidetään mahdollisena että jokin osa tartunnan saaneista potee niin lievänä että tauti jää heidän kohdallaan tunnistamatta koronaksi.

Sen sijaan väite, että 86% tartunnan saaneista potisi oireettomana ja tartuttaisi muita ei ole millään tavoin yhteensopiva joka puolella maailmaa tapahtuneen tartunnanlähteiden jäljittämisestä saadun tiedon kanssa. Näin ollen pidän lähes varmana sitä, että sellainen väite on täyttä sontaa. Kymmenesosa tuosta luvusta saattaisi ehkä juuri ja juuri mahtua reaalitodellisuuteen ilman foliopipoa ja kukkuuhuutoja. Ja paino kohdassa juuri ja juuri.

Jos asia olisi noin tai tuollainen skenaario olisi edes mahdollinen, niin asia olisi jokaisella etusivulla.

...lietsomalla totaalihysteriaa, mutta tulee siinä samalla heikentäneeksi yhteiskunnan toimintaa vähentämällä luottamusta viranomaisiin.

Ajattelin ensin sivuuttaa tämän kohdan ihan sen vuoksi että se on niin tukevasti irti sekä todellisuudesta että todellisuudentajusta.

Viranomaiset ovat itse heikentäneet luottamusta viranomaisiin epäonnistumalla täydellisesti tiedottamisessa. He ovat keskittyneet massojen tunnehallintaan eivätkä taudin leviämisen estämiseen. Avainryhmä leviämisessä on väestö, kansa, joten heidän toimintansa ja viestintänsä olisi pitänyt olla alusta lähtien väestölle suunnattua, väestön ymmärrettävissä ja väestön hyödynnettävissä. Nyt näin ei ole ollut.

Minä lietsonut?
- Olen koko ajan korostanut varautumisessa rutiinien muutoksen tärkeyttä ja todennut, että talouden, logistiikan jne. vaikutukset ulottuvat sinnekin minne pöpö ei mene. Onpa hirveää totaalihysterian lietsomista.
- Rutiinien muutoksen suhteen olen korostanut muutoksen hitautta sekä lapsiperheissä että muutenkin silloin kun sen pitää olla mahdollisimman aukoton ja väestössä laajalle leviävä.
- Olen käyttänyt laskemissa Johns Hopkinsin lukuja. Lisäksi olen viitannut Los Alamosin tiimin tapaisiin erittäin arvovaltaisiin tahoihin kun olen todennut että JAMA:n luvut ovat ajastaan jäljessä.
- Missä olen nähnyt ihan silkkaa valehtelua ja ammattitaidottomuutta, olen toki todennut sen ääneen. Oikeastihan se olisi median ja tutkinta- ja syyttäjäviranomaisten homma, mutta minkäs teet.

Musta tuntuu että ainoat totaalihysteerikot ovat koko ajan olleet juuri ne jotka hourailevat sekavia siitä ettei pidä lietsoa hysteriaa. Moinen hourailu vaikuttaa projektiolta silloin kun se ei ole egoilua. Tosin nämähän eivät poissulje toisiaan tai edes vähennä toistensa todennäköisyyttä - päinvastoin.

Tämän kirjoitettuani en jatka turinaa kanssasi, vaan etsin ignore -napin ja laitan sinut sen alle.
 
Kyllä mä sen uskon, että on oireettomia, jotka tartuttavat.

Tiedetään, että tartuttaminen voi alkaa 12-24 tuntia tartunnan saamisesta eli jopa vuorokausia ennen oireiden näkymistä.

Pidetään mahdollisena että jokin osa tartunnan saaneista potee niin lievänä että tauti jää heidän kohdallaan tunnistamatta koronaksi.

Sen sijaan väite, että 86% tartunnan saaneista potisi oireettomana ja tartuttaisi muita ei ole millään tavoin yhteensopiva joka puolella maailmaa tapahtuneen tartunnanlähteiden jäljittämisestä saadun tiedon kanssa. Näin ollen pidän lähes varmana sitä, että sellainen väite on täyttä sontaa. Kymmenesosa tuosta luvusta saattaisi ehkä juuri ja juuri mahtua reaalitodellisuuteen ilman foliopipoa ja kukkuuhuutoja. Ja paino kohdassa juuri ja juuri.

Jos asia olisi noin tai tuollainen skenaario olisi edes mahdollinen, niin asia olisi jokaisella etusivulla.



Ajattelin ensin sivuuttaa tämän kohdan ihan sen vuoksi että se on niin tukevasti irti sekä todellisuudesta että todellisuudentajusta.

Viranomaiset ovat itse heikentäneet luottamusta viranomaisiin epäonnistumalla täydellisesti tiedottamisessa. He ovat keskittyneet massojen tunnehallintaan eivätkä taudin leviämisen estämiseen. Avainryhmä leviämisessä on väestö, kansa, joten heidän toimintansa ja viestintänsä olisi pitänyt olla alusta lähtien väestölle suunnattua, väestön ymmärrettävissä ja väestön hyödynnettävissä. Nyt näin ei ole ollut.

Minä lietsonut?
- Olen koko ajan korostanut varautumisessa rutiinien muutoksen tärkeyttä ja todennut, että talouden, logistiikan jne. vaikutukset ulottuvat sinnekin minne pöpö ei mene. Onpa hirveää totaalihysterian lietsomista.
- Rutiinien muutoksen suhteen olen korostanut muutoksen hitautta sekä lapsiperheissä että muutenkin silloin kun sen pitää olla mahdollisimman aukoton ja väestössä laajalle leviävä.
- Olen käyttänyt laskemissa Johns Hopkinsin lukuja. Lisäksi olen viitannut Los Alamosin tiimin tapaisiin erittäin arvovaltaisiin tahoihin kun olen todennut että JAMA:n luvut ovat ajastaan jäljessä.
- Missä olen nähnyt ihan silkkaa valehtelua ja ammattitaidottomuutta, olen toki todennut sen ääneen. Oikeastihan se olisi median ja tutkinta- ja syyttäjäviranomaisten homma, mutta minkäs teet.

Musta tuntuu että ainoat totaalihysteerikot ovat koko ajan olleet juuri ne jotka hourailevat sekavia siitä ettei pidä lietsoa hysteriaa. Moinen hourailu vaikuttaa projektiolta silloin kun se ei ole egoilua. Tosin nämähän eivät poissulje toisiaan tai edes vähennä toistensa todennäköisyyttä - päinvastoin.

Tämän kirjoitettuani en jatka turinaa kanssasi, vaan etsin ignore -napin ja laitan sinut sen alle.

Ok. Älä polta saunaasi.
 
Koska mä olen vähän yksinkertainen, enkä tajua ja luotan siihen ettei tyhmiä kysymyksiä ole ja ettei mua tästä hyvästä nyt kivitetä, niin uskaltaudun kysymään

mitä se hysteria on mitä ne koronasta keskustelevat ihmiset lietsoo? Kun kerran siitä keskusteleminen aiheuttaa hysterian joka saa koronan leviämään entistä pahemmin.

leviääkö korona kun keskustellaan siitä miten tartuntaa voi välttää ihan tasolla?

miten koronan leviämistä pahentaa käsidesin käyttö ja käsihygienian tehostaminen?

miten koronan leviämistä pahentaa sen leviämisestä keskusteleminen?

miten koronan leviämistä pahentaa kotivaran täydentäminen?

ja niin edelleen.

nimimerkillä: koronaa levittävä pelonlietsoja öyhöttäjä
 
Voisiko sen selittävä tekijä olla tämä oireettomien tekemä viruksen levittäminen? Kiinassa saatu rajattua kun kokonaisilta alueilta estetty liikkuminen pois, oli oireita tai ei? Jos tautia ei Suomessa testata muuten kuin epidemia-alueilta tulleilta oireilevilta, niin miten edes havaittaisiin ne oireettomien levittämät, mutta joillakin pahoiksi äityvät tapaukset? Kristallipallollako?
Ilta-Sanomien torstaina haastattelema Helsingin yliopiston zoonoosivirologian professori Olli Vapalahti piti Suomessa tilanteen ryöpsähtämistä epätodennäköisenä.

Hän sanoo, ettei Suomessa ole merkkejä siitä, että virus leviäisi yhteiskunnalta piilossa. Suomessa koronatartunnat on havaittu myös alkuvaiheissa.
Siis koska ei ole merkkejä, virus ei leviä piilossa.

Mitä kyselet :rolleyes:
 
Saamatonta kansanosaa pelottaa kun aikaansaavat saavat aikaan varautumisen omassa elämässään.

Koska itse eivät osaa tai pysty, pyrkivät rauhoittamaan itsensä pienellä kikalla. Tekevät omasta pelon lamaannuksestaan älyllisen ja muka-urhean hyveen.
 
Siis koska ei ole merkkejä, virus ei leviä piilossa.

Mitä kyselet :rolleyes:

Kohtapa tuo nähdään miten tässä käy. Eiköhän ne jatka koe-otoksien ottamista perusinfluenssoilijoistakin, tuo THL siis. Jos ei leviä sinne niin sitten teoria oireettomien viruksenkantajien suuresta osuudesta ei voi pitää paikkaansa.
 
Saamatonta kansanosaa pelottaa kun aikaansaavat saavat aikaan varautumisen omassa elämässään.

Koska itse eivät osaa tai pysty, pyrkivät rauhoittamaan itsensä pienellä kikalla. Tekevät omasta pelon lamaannuksestaan älyllisen ja muka-urhean hyveen.

Toisin sanoen ovat hysteerisiä ja projisoivat oman hysteriansa niihin jotka ovat rauhallisia ja varautuvat hitaaseen, mutta tasaisesti etenevään tahtiin.
 
Suojavarustepula ja vientikiellot huolettavat EU-maissa – ministeri Kiuru: Suomen varautumistilanne keskimääräistä parempi
EU:n terveysministerit etsivät perjantaina Brysselissä yhteisiä keinoja torjua kasvavaa koronavirusuhkaa. Suomi lupasi miljoona euroa kehitysmaiden korona-apuun.
EU:n terveyskomissaari Stella Kyriakides (kesk.), kriisinhallinnan komissaari Janez Lenarcic (vas.) ja Kroatian terveysministeri Vili Beros tiedotustilaisuudessa terveysministerien tapaamisen jälkeen.

EU:n terveyskomissaari Stella Kyriakides (kesk.), kriisinhallinnan komissaari Janez Lenarcic (vas.) ja Kroatian terveysministeri Vili Beros tiedotustilaisuudessa terveysministerien tapaamisen jälkeen. Kuva: KENZO TRIBOUILLARD / AFP
Jenni Virtanen HS
Julkaistu: 17:40
Bryssel

EUROOPAN unionin terveysministerit kokoontuivat perjantaina hätäkokoukseen koronaviruksen leviämisen takia. Kuluneen viikon aikana virustartunnat laajenivat lähes kaikkiin EU-jäsenmaihin Maltaa, Kyprosta ja Bulgariaa lukuun ottamatta. Ranska sekä Italia ovat siirtyneet vaiheeseen, jossa virus leviää voimakkaasti tietyillä maantieteellisillä alueilla.
Kokoukseen osallistuneen Suomen peruspalveluministerin Krista Kiurun (sd) mukaan Suomen varautuminen on yleisesti keskimääräistä paremmalla tasolla.

”Suomi on materiaalisella tasolla mitattuna monia EU-maita keskimääräistä paremmassa asemassa. Myös tiedonvaihto ja sairaanhoidon toimivuus ovat keskimääräistä paremmalla tasolla.”
Kiuru kertoi kokouksessa myös Suomen uudesta rahoituslupauksesta. Suomi antaa kehitysapurahoituksesta miljoona euroa Maailman terveysjärjestö WHO:n kautta kehitysmaiden varautumisen parantamiseen sekä rokotekehitykseen.

KOKOUKSESSA moni maa esitti huolensa suojatarvikkeiden, kuten kasvosuojien, suojapukujen sekä desinfiointiaineiden riittävyydestä. Esimerkiksi Italia on pyytänyt kasvosuojia, ja 20 EU-maata käynnisti julkisen tarjouskilpailun suojatarvikkeiden hankkimiseksi. Suomi ei ole maiden joukossa.
Osa terveysministereistä arvosteli Ranskan, Saksan, Tšekin ja Liettuan päätöksiä rajoittaa tai kieltää suojatarvikkeiden vienti maan rajojen ulkopuolelle.

”Toimet eivät ole Euroopan unionin hengen mukaisia”, sanoi Belgian terveysministeri Maggie de Block ja vaati rajoitteiden purkamista.

Saksan terveysministeri Jens Spahn pyysi muilta jäsenmailta ymmärrystä vientirajoitteille ja perusteli Saksan päätöstä maiden erilaisella tilanteilla. Spahnin mukaan Saksa haluaa varmistaa, että suojavarusteet menevät niille, jotka niitä tarvitsevat eikä ”niille, jotka maksavat eniten”.
Myös Ranska perusteli suojavarusteiden tuotanto- ja jakelukontrollia samoin.

”Tiedämme nyt tarkoin varasto- ja tuotantokapasiteetin, ja suojavarusteiden edelleen myyntiä on rajoitettu”, sanoi Olivier Véran.

Véranin mukaan Ranskan toimet ovat olleet tehokkaita, ja viruksen leviäminen on pystytty rajaamaan tietyille maantieteellisille alueille.

Kokouksessa puhunut sisämarkkinakomissaari Thierry Breton vakuutti, että eurooppalainen tuotantokapasiteetti on riittävä, mutta ”tuotantoketju on suuren paineen alla”.
”Euroopan komission on varmistettava, että suojat menevät niille, jotka niitä eniten tarvitsevat”, Breton sanoi.

EUROOPAN unionilla ei ole lainsäädäntövaltaa jäsenmaiden terveysasioihin. Siksi kokous keskittyi Kiurun mukaan tiedonvaihdon parantamiseen. Kiuru painotti itse puheenvuorossaan hoitohenkilökunnan koulutusta sekä kansalaisten tiedonsaantia.
”Yksi Suomen kärkiviesteistä oli, että terveydenhuollon järjestelmän kykyä hoitaa potilaita on etukäteen nostettava ja varauduttava siihen, että ihmiset tulevat hoidetuksi kaikissa olosuhteissa.”

Euroopan lääkeviraston EMA:n edustaja sanoi kokouksessa, että Euroopassa ei ole vielä pulaa lääkkeistä. Osa ministereistä oli huolissaan lääkeaineista, joista monet tuotetaan Kiinassa. Euroopassa on myös jo valmiiksi pulaa tietyistä lääketuotteista.
EUROOPAN unioni lupasi rahoittaa erityisesti koronaviruksen tutkimista, parempaa diagnosointia ja rokotekehitystä 47 miljoonalla eurolla. Lisäksi EU tarjoaa apua hätäapumekanismien kautta koronaviruksesta kärsiville jäsenmaille.
Jokainen EU-maa päättää itse omista rajoitustoimistaan. Laajoja matkustusrajoitteita ei kannatettu, sillä jäsenmaiden mukaan ne rajoittavat erittäin merkittävästi yhteiskunnan ja talouden toimintaa. Eri jäsenmaat kertoivat omista varotoimistaan, joihin kuuluivat muun muassa koulujen ja oppilaitosten sulkeminen ja massatapahtumien rajoittaminen.

Euroopan tautienehkäisy- ja valvontakeskuksen mukaan koronaviruksen riskiluokitus on Euroopassa korkea. Keskuksen arvion mukaan osassa EU-maista on tilanne, jossa virus leviää ilman että sairastuneilla on ollut yhteyksiä sairauskeskuksiin tai tunnettuihin virustapauksiin.
”Tällainen tilanne toistuu lähiviikkoina useissa maissa”, keskus arvioi.

Euroopan unioni ei ole vielä rajoittanut ministerikokouksia koronaviruksen vuoksi. Osa vierailijaryhmistä ja tapaamisista on kuitenkin peruttu eri EU-instituutioissa. Euroopan parlamentti siirsi ensi viikon täysistuntoviikon Ranskan Strasbourgista Brysseliin koronaviruksen vuoksi.

EU-maiden suurlähettiläskokous peruttiin perjantaina yhden virkamiehen koronatartunnan vuoksi, uutisoi muun muassa Financial Times. Suomen EU-suurlähettiläs Marja Rislakki ja kuusi virkamiestä on varotoimenpiteenä etätöissä, Suomen lähetystöstä kerrottiin STT:lle. Kroatian lähettiläs on asetettu karanteeniin, sillä hän oli virkamiehen kanssa tekemisissä suoraan.

 
Yleensä vastustan hysterian lietsontaa, mutta koronan tapauksessa se on ihan ok.

Ei suomalaiset alkaisi pestä käsiään tai rajoittaa ulkomaan matkojaan ilman paniikkia.

Juuri sen ansiosta kun esitetään pahimman skenarion ennusteita niin vältetään se pahin tilanne.

Tässäpä minun panokseni:
Törmäsin kiinalaisiin julkaisuihin joissa aiheena oli se että korona aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Tämähän tekisi ongelmasta erittäin pahan. Varsinkin jos tuo pitäisi paikkaansa myös niillä jotka sairastavat koronan oireettomana tai lievänä. (En laita linkkejä koska ovat mahdollisesti väärää tietoa.)


Jos tuo olisi totta niin sehän tekisi viruksesta oivallisen aseen jos se voitaisiin istuttaa rajatulle alueelle(esimerkiksi Taiwan)
 
Tässäpä minun panokseni:
Törmäsin kiinalaisiin julkaisuihin joissa aiheena oli se että korona aiheuttaa hedelmättömyyttä.
Tämähän tekisi ongelmasta erittäin pahan. Varsinkin jos tuo pitäisi paikkaansa myös niillä jotka sairastavat koronan oireettomana tai lievänä. (En laita linkkejä koska ovat mahdollisesti väärää tietoa.)
Kuvittelin, että olet antanut "panoksesi" ;)
 
Back
Top