Kranaatinheittimistö

Tässä on mielenkiintoinen kommentti. Kommentoija on tili joka on käytännössä Ruotsidemokraattien puolustuspoliittinen asiamies Mikael Jansson joka myös on Ruotsin eduskunnan puolustusvaliokunnan jäsen

Heidän yleinen politiikka on varustautuminen ja sotilasliitto Suomen kanssa, muttei Natoon liittyminen


Väite on siis verrattava FMV:n kauppaan joka oli 575 miljoonaa Ruotsin kruunua

@veeteetee ltä olisi kiva kuulla kommenttia ;)
 
Ja lisää tulee.


Eli tässä väitetään että FMV, eli Ruotsin erillinen hankintavirasto joka hankkii materiaalia puolustusvoimille ja poliisille katsoo että NEMO vaatisi että hankkivat AMV vaunuja olemassa olevien CV90 ajoneuvojen sijaan..

Kuulostaa täydeltä bullshitiltä.

@veeteetee ?
 
Totaalista tuubaa, skit på svenska, Nemo muka AMOSta kalliimpi;) Ja kyllä Nemo AMOSia varten tehtyyn reikään sopii, vaatii jopa "hellanrankaan":)
Onko Nemon torninrengas pienempi kuin Amoksella? Ruotsalainen teräs on kallista tai he eivät osaa hitsata?
 
Totaalista tuubaa, skit på svenska, Nemo muka AMOSta kalliimpi;) Ja kyllä Nemo AMOSia varten tehtyyn reikään sopii, vaatii jopa "hellanrenkaan":)
Saadaan kalliimmaksi kun väitetään että alle pitäisi ostaa AMV:t. Jopa täydellinen amatööri näkee että tuo on aivan skeidaa.
 
Jopa täydellinen amatööri näkee että tuo on aivan skeidaa.

Sverigedemokrateilta ei kannattane kysyä, mitä Ruotsin hallitus päättää, mutta mikä sitten olisi syynä tähän low-tech krh-vaunuhankintaan? Veli @veeteetee tietää enemmän kun voi täällä kirjoitaa, mutta eihän se estä meitä muita asialla spekuloimasta.
Olisiko Ruotsissa vain valittu kaikkein halvin mahdollinen ratkaisu saada CV-vaunut koipussista liikenteesen? Oliko valinnassa lainkaan mukana AMOS- tai Nemo-vaihtoehtoa? Ja jos ei ollut niin miksi? Pitikö valmista tulla liian nopeasti eli CV-Nemo ei vielä
ole valmis tuote. Ehkä asiassa tulee vielä Ruåtsista lisää tietoa myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Useinhan kyse on aivan muusta kuin kilpailevien järjestelmien teknisestä hyvyydestä, tai muista käyttöön liittyvien käytännön asioiden kanssa.
Eli kyse saattaa olla vanhan hyvän ajan oman teollisuuden suojelusta. Ruotsalainen teollisuus tarjoaa tätä, joten sitä ostetaan, muusta viis.
 
Tällainen oli AMOS M vuonna 1996:
Katso liite: 12814 Katso liite: 12815 Katso liite: 12816 Katso liite: 12817

Eikä mitään kehitystä ole tapahtunut 20 vuodessa, samaa swedut ovat ostaneet 2016:mad::eek::)
Kun noita alustavaihtoehtoja katselee, niin Suomessahan voitaisiin tehdä kustannusten häivyttämiseksi niin, että hankittaisiin AMOS-tornit ällin alustalle. Koska ällit happanevat pian, täytyisi AMOS-torneille sitten hankkia tietenkin uudet alustat.

Näin voitaisiin vaivihkaa hankkia KARJPR:lle CV90 AMOS:t, ja nykyiset voisi siirtää PORJPR:lle. Sillä olisi huollollisia hyötyjä, kun KARJPR:n käytössä olevat alustat vähenisivät.
 
Sverigedemokrateilta ei kannattane kysyä, mitä Ruotsin hallitus päättää, mutta mikä sitten olisi syynä tähän low-tech krh-vaunuhankintaan? Veli @veeteetee tietää enemmän kun voi täällä kirjoitaa, mutta eihän se estä meitä muita asialla spekuloimasta.
Olisiko Ruotsissa vain valittu kaikkein halvin mahdollinen ratkaisu saada CV-vaunut koipussista liikenteesen? Oliko valinnassa lainkaan mukana AMOS- tai Nemo-vaihtoehtoa? Ja jos ei ollut niin miksi? Pitikö valmista tulla liian nopeasti eli CV-Nemo ei vielä
ole valmis tuote. Ehkä asiassa tulee vielä Ruåtsista lisää tietoa myöhemmin.
'Hintatiedoissa on kyse on FMV:n (joka on erillinen siviilivirasto, vaikka nimi on Försvarets materialverk) Ruotsin eduskunnat selvityspalvelulle antamista tiedoista. Siinä ei ole väliä kuka sitten nämä luvut ilmoittaa eteenpäin, ruotsidemokraatit vai ei.

Kallein noista on tietenkin AMOS, mutta NEMO:n väitetty kustannus näyttää saadu n aikaiseksi 80 AMV ajoneuvolla ja 80 tornilla.

Kyllähän käsinsuunnattavan mekaanisen systeemin saa nopeasti toimitukseen. Hinta kyllä on suolainen 40-luvun tekniikalle.
 
Nyt ehkä vittuttaa ruotslaisia, jos niilä olisi ollut BMP-1 tai MT-LB jäljellä niin niihin voisi ehkä laittaa NEMO tai AMOS torni päälle?
 
Back
Top