yrjö
Ylipäällikkö
lasten koulutus, päivähoitoasiat, terveydenhoitojärjestelmä, vanhusten hoito, koronarokotuksien kuntasuoritusosuuden järjestyminen, arjen sujuminen.....tähän asti olen kuullut näistä teemoista vasta Persujen puoluesihteerin suusta. MH? On voinut joku muukin jo ehtiä niitäkin asioita kommentoimaan, ei niin tarkkaan ole tullut seurattua. Mutta tämän sentään kuulin omin korvin radiosta. Käsi ylös, kiinnostaako nämä aiheet muitakin kuin minua a kuntakontekstissa?
Mulle ei ole väliä onko terveydenhuolto, peruskoulu tai päivähoito järjestetty kokoomuslaisittain, kepulaisesti tai SDP:n oppien mukaisesti. Mulle käy mikä tahansa, koska kaikki ovat hyvällä asialla ns arjen juoksevissa asioissa. Pääasia, että ne on järjestetty. Tuskin osaisin edes sanoa mitä eroa olisi. On myöskin merkityksetöntä, tehdäänkö pyöräkaistaa 0m, 500m tai 6000m vuodessa, onko kunnassa 3 tai 5 uimahallia tai onko joku sivutie sora- tai asfalttipäällysteinen. Em seikoilla ei ole elämääni vähäisintäkään merkitystä. Pääasia, että valtuusto hoitaa ne verovaroja tehokkaasti hyödyntäen.
Niinpä voin antaa ääneni ihan muulla perusteella, koska on yhdentekevää pyöriikö arki minkäkin perinteisen pääpuolueen oppien mukaan. Mulle on tärkeää, että ulkopolitiikka pelaa, saan tilata viinejä Euroopasta ja että autoilu ei kallistu liikaa. Loput asiat voidaan järjestää ihan minkä tahansa täysipäisen oppien mukaan.
Eli aivan, käsi ei nouse ylös. Ei todellakaan kiinnosta! Olen kuitenkin tosi kiitollinen, että on miehiä kuten sinä, baikal, joita kiinnostaa. Kiitos kun pyöritätte tätä
Ja inb4, että em seikoista ei päätetä kuntavaalissa. Olen tästä tietoinen, kiitos jo etukäteen. En halua jättää äänioikeutta käyttämättä joten koska kunnan asioilla ei ole niin väliä, niin voin tukea kuntavaalin kautta samaa puoluetta kuin edarivaalissa. Helvetin hyvä äänestys-strategia ollut tähän mennessä.