Kuntavaalit 2021

lasten koulutus, päivähoitoasiat, terveydenhoitojärjestelmä, vanhusten hoito, koronarokotuksien kuntasuoritusosuuden järjestyminen, arjen sujuminen.....tähän asti olen kuullut näistä teemoista vasta Persujen puoluesihteerin suusta. MH? On voinut joku muukin jo ehtiä niitäkin asioita kommentoimaan, ei niin tarkkaan ole tullut seurattua. Mutta tämän sentään kuulin omin korvin radiosta. Käsi ylös, kiinnostaako nämä aiheet muitakin kuin minua a kuntakontekstissa?

Mulle ei ole väliä onko terveydenhuolto, peruskoulu tai päivähoito järjestetty kokoomuslaisittain, kepulaisesti tai SDP:n oppien mukaisesti. Mulle käy mikä tahansa, koska kaikki ovat hyvällä asialla ns arjen juoksevissa asioissa. Pääasia, että ne on järjestetty. Tuskin osaisin edes sanoa mitä eroa olisi. On myöskin merkityksetöntä, tehdäänkö pyöräkaistaa 0m, 500m tai 6000m vuodessa, onko kunnassa 3 tai 5 uimahallia tai onko joku sivutie sora- tai asfalttipäällysteinen. Em seikoilla ei ole elämääni vähäisintäkään merkitystä. Pääasia, että valtuusto hoitaa ne verovaroja tehokkaasti hyödyntäen.

Niinpä voin antaa ääneni ihan muulla perusteella, koska on yhdentekevää pyöriikö arki minkäkin perinteisen pääpuolueen oppien mukaan. Mulle on tärkeää, että ulkopolitiikka pelaa, saan tilata viinejä Euroopasta ja että autoilu ei kallistu liikaa. Loput asiat voidaan järjestää ihan minkä tahansa täysipäisen oppien mukaan.

Eli aivan, käsi ei nouse ylös. Ei todellakaan kiinnosta! Olen kuitenkin tosi kiitollinen, että on miehiä kuten sinä, baikal, joita kiinnostaa. Kiitos kun pyöritätte tätä :)

Ja inb4, että em seikoista ei päätetä kuntavaalissa. Olen tästä tietoinen, kiitos jo etukäteen. En halua jättää äänioikeutta käyttämättä joten koska kunnan asioilla ei ole niin väliä, niin voin tukea kuntavaalin kautta samaa puoluetta kuin edarivaalissa. Helvetin hyvä äänestys-strategia ollut tähän mennessä.
 
Se olisikin mielenkiintoista jos Yhdysvalloissa olisi siirretty vaaleja ja sen olisi tehnyt Trump. Voi sitä moitteiden ja haukkumisen määrää tässäkin maassa. Mutta kun Suomessa siirretään vaaleja niin sehän medialle sopii
Niin,

Pitäähän tässä ymmärtää ne kriittiset erot. Toisaalla vaaleja siirtää hullu ukko Trump, toisaalla YK:n, Voguen ja Me Naisten kehuma Sanna Marin. Vaikea nähdä näissä yhtäläisyyksiä. Toisessa demokratiaa tuhotaan, toisessa pelastetaan. Suomessa kuulemma muutenkin vaalien siirtoon tarvitaan perustuslakimuutos ja 5/6 enemmistö eduskunnassa, joten se on pelkkä salaliittoteoria eikä tule missään tapauksessa toteutumaan.
 
En pidä polttoaineen hinnannoususta mutta persujenkaan on ihan turha jeesustella asialla. Ei oppositiossa voi näin unohtaa mitä on itse tullut pari vuotta sitten päätettyä. Ihmeellisintä on se että niin moni nielaisee tämänkin syötin ilman minkäänlaista kriittistä tarkastelua.


”Harakka tarttui erityisesti biopolttoaineiden jakeluvelvoitteen nostoon. Sipilän hallituksen aikana biopolttoaineiden osuus nostettiin 30 prosenttiin. Marinin hallituksen on tarkoitus nostaa se edelleen 34 prosenttiin.

Tähän liittyen eduskunnassa äänestettiin 31. toukokuuta 2017 liikennepäästöjen puolittamisesta. Ilmastotoimien puolesta äänestivät edustajat Eerola, Elomaa, Immonen, Kankaanniemi, Lehto, Mäkelä, Niikko, Savio ja Tavio.”


Kannattaa kuunnella mitä samaiset herrat nyt siellä salissa huutelevat. PS on ajanut hankkeita joiden takia polttoaineen hinta väistämättä nousee eikä ainakaan minulla ole pienintäkään epäilystä etteivätköhe tekisi niin taas hallitukseen päästessään.
 
Niin,

Pitäähän tässä ymmärtää ne kriittiset erot. Toisaalla vaaleja siirtää hullu ukko Trump, toisaalla YK:n, Voguen ja Me Naisten kehuma Sanna Marin. Vaikea nähdä näissä yhtäläisyyksiä. Toisessa demokratiaa tuhotaan, toisessa pelastetaan. Suomessa kuulemma muutenkin vaalien siirtoon tarvitaan perustuslakimuutos ja 5/6 enemmistö eduskunnassa, joten se on pelkkä salaliittoteoria eikä tule missään tapauksessa toteutumaan.
Haluatko lukita vastauksen
 
Kuinka monta samaisia herroja on salissa huutelemassa?
Eiköhän nuo jokseenkin kaikki ole edelleen kansanedustajia mutta saliinhan pääsee vain muutama kerralla. Ja onhan joukossa tietysti yksi rouvakin. Ainakin Tavio ja Mäkelä ovat äänekkäästi vaatineet polttoaineen hinnan jäädyttämistä tai jopa laskemista.
 
Puoluetta Suomessa äänestetään.

Vaaleissa 2016 ääni persuille oli ääni polttoaineen hinnankorotuksille!

Sama pätee tietysti kepuunkin, vaikka nyt muuta väittävät.
Ja ääni kenelle tahansa on 2023 ääni polttoaineen hinnankorotukselle. Siitä riippumatta mitä nyt väittävät.
 
Siirto tulee todennäköisesti satamaan persujen laariin, Keskustalle tämä taisi olla poliittinen itsemurha oman kannatuksen kannalta.
 
Pihan lopullisen luopumispäätöksen takana on ollut ilmeisesti Atte Kalevan julkaisema video jossa pilkataan/irvaillaan kommunisteja tms. Piha on tätä moittinut ja saanut jonkinmoisen sontavyörn niskaansa. Ilmeisesti puolueen piirissä toimivan porukan mielenlaatu ja käytös on päässyt yllättämään.

Mielenkiintoisen lisävivahteen antaa se että jos vaikkapa Vartiainen valitaan pormestariksi niin varasijalta nousee Eduskuntaan Atte Kaleva.
Petteri "petti" Kirsin..

Kirsi Piha koki saaneensa lupauksen, ettei häntä aseteta vastakkain Wille Rydmanin kanssa – HS selvitti, miten kokoomuksen kriisi syntyi hetki hetkeltä​

Kirsi Piha luopui pormestariehdokkuudesta petyttyään puolueensa toimintaan. Linjaristiriidat syntyivät syksyn ja talven aikana.

Muurin takana
2000007844219.html
 
En pidä polttoaineen hinnannoususta mutta persujenkaan on ihan turha jeesustella asialla. Ei oppositiossa voi näin unohtaa mitä on itse tullut pari vuotta sitten päätettyä. Ihmeellisintä on se että niin moni nielaisee tämänkin syötin ilman minkäänlaista kriittistä tarkastelua.


”Harakka tarttui erityisesti biopolttoaineiden jakeluvelvoitteen nostoon. Sipilän hallituksen aikana biopolttoaineiden osuus nostettiin 30 prosenttiin. Marinin hallituksen on tarkoitus nostaa se edelleen 34 prosenttiin.

Tähän liittyen eduskunnassa äänestettiin 31. toukokuuta 2017 liikennepäästöjen puolittamisesta. Ilmastotoimien puolesta äänestivät edustajat Eerola, Elomaa, Immonen, Kankaanniemi, Lehto, Mäkelä, Niikko, Savio ja Tavio.”


Kannattaa kuunnella mitä samaiset herrat nyt siellä salissa huutelevat. PS on ajanut hankkeita joiden takia polttoaineen hinta väistämättä nousee eikä ainakaan minulla ole pienintäkään epäilystä etteivätköhe tekisi niin taas hallitukseen päästessään.
Se täytyy sanoa, etten pidä sen aikaisia persuja juurikaan samana kuin tämän hetken persuja. Sen verran suuri puhdistus siellä kävi puheenjohtajavaalien myötä. Varsinkin kun tämän huomioi sitä vasten, että erityisesti erimielisyydet toimista Sipilän hallituksen aikana olivat ratkaisevassa asemassa. Kaikkihan lienee tietävät, että puolueen toimiin tyytymätön puoli puolueesta voitti ja hallituspuoli hävisi ja savustettiin pihalle.
 
Meni vati taas tältä periaatteen laillisuusihmiseltä nurin. Vaalien järjestäminen ajallaan on melkoisen keskiössä tässä hallintomallissamme. Nyt johtuen hallinnon osaamattomuudesta/mitääntekemättömyydestä niitä siirretään, ilmoitusasiana. En voi hyväksyä.

Kyllä tällä maalla on nyt keulaportti aika pahasti auki. Toivotaan ettei tule pahaa kallistumaa suuntaan 90°
 
Se täytyy sanoa, etten pidä sen aikaisia persuja juurikaan samana kuin tämän hetken persuja. Sen verran suuri puhdistus siellä kävi puheenjohtajavaalien myötä. Varsinkin kun tämän huomioi sitä vasten, että erityisesti erimielisyydet toimista Sipilän hallituksen aikana olivat ratkaisevassa asemassa. Kaikkihan lienee tietävät, että puolueen toimiin tyytymätön puoli puolueesta voitti ja hallituspuoli hävisi ja savustettiin pihalle.
Minä arvotan ihmiset tekojen eikä puheiden perusteella. Musta ei selittämällä muutu valkoiseksi.

On isoja linjoja joita kaikki puolueet hallituksessa ollessaan ajavat. Ilmastotoimet autoilun rajoituksineen on yksi näistä. Siksi PS tulee muiden mukana hallituksessa ollessaan nostamaan yksityisautoilun kustannuksia.
 
Petteri "petti" Kirsin..

Kirsi Piha koki saaneensa lupauksen, ettei häntä aseteta vastakkain Wille Rydmanin kanssa – HS selvitti, miten kokoomuksen kriisi syntyi hetki hetkeltä​

Kirsi Piha luopui pormestariehdokkuudesta petyttyään puolueensa toimintaan. Linjaristiriidat syntyivät syksyn ja talven aikana.

Muurin takana
2000007844219.html
Itse olen seurannut Pirkanmaan suunnan kokoomuslaisten Facebook-ryhmiä yms. Ihan selkeää kuvaa tapahtuneesta ei tunnu olevan kellään.
 
Minä arvotan ihmiset tekojen eikä puheiden perusteella. Musta ei selittämällä muutu valkoiseksi.

On isoja linjoja joita kaikki puolueet hallituksessa ollessaan ajavat. Ilmastotoimet autoilun rajoituksineen on yksi näistä. Siksi PS tulee muiden mukana hallituksessa ollessaan nostamaan yksityisautoilun kustannuksia.

olisi aikamoista takinkääntämistä Halla-aholta, mikäli seuraavassa hallituksessa istuu, ajaa tai edes suostua ns. kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin. Parempi olisi toki jos etukäteen selvästi sanoisivat vaikkapa, että hallituksessa Persut tulevat purkamaan liikenteen päästökaupan (jos sellaisen nykyhallitus ottaa käyttöön).
 
Meni vati taas tältä periaatteen laillisuusihmiseltä nurin. Vaalien järjestäminen ajallaan on melkoisen keskiössä tässä hallintomallissamme. Nyt johtuen hallinnon osaamattomuudesta/mitääntekemättömyydestä niitä siirretään, ilmoitusasiana. En voi hyväksyä.

Kyllä tällä maalla on nyt keulaportti aika pahasti auki. Toivotaan ettei tule pahaa kallistumaa suuntaan 90°

Niin ja se, että vaaleja ei huhtikuussa pidetä oli tiedossa jo tammikuussa. Ihan suunnitelman mukaan tämä eteni. Joku kaivakoon ne vaalien peruuttamisilla uhkailut. Maanantaina piti äänioikeusrekisterin tulla julkiseksi, mutta samana päivänä alkavat poikkeuslait, joista päätettiin 2 viikkoa sitten. Nyt sitten viime hetkellä vaalit nurin. Ihan teatteria tämä viivyttely on.

”Äänioikeusrekisteri on julkisesti nähtävillä Digi- ja väestötietovirastossa 8.3.2021 (41. päivästä ennen vaalipäivää) alkaen.”

Nyt sitten thl heittelee uhkakuvia 10000 tartunnan päivistä vaalien aikaan vaientaakseen vastalauseen. Jollain eksopentiaaliyhtälöllä tuohon päästään varmasti, mutta selvää on ettei ne lukemat tuohon mene.

 
Back
Top