neme
Kapteeni
Selittäisitkö miten niin populistiseksi muista erottautuva puolue, kun Soini on ollut oikeassa pääpiirteittäin kaikissa EU-mielipiteissään, taloudessa, Eurossa ja nykykehityksestä. Hänhän ennusti nämä asiat jo kauan sitten, missä Suomi makaa nyt ja joka tuli mm. Vapaavuorelle ihan puskista. Kokoomus on todella kepun ja demarien ohella hämmästyttänyt kyvyttömyydellään luoda, ennustaa, hahmottaa tai kehittää mitään. Olli Rehn valehteli minkä ehti vuoron perään joka lainapuheen jälkeen EU:n taloustilanteesta. Katainen&Urpilainen ovat aivan oma lukunsa ja lunastavat palkintoaan Brysselissä. Näin muutamia Sinnetännemäkiä mainitakseni.Populistinen puolehan se on ? Eikö ? Liikaa sutkautuksia yms turhakkeita jotka ovat vain alkaneet "ärsyttää" joten mennyt maku siitä ja väitätkö että Hirvisaaret yms ei olisi jo itsellään tehneet hallaa ? Ja suomen kansalla on oikeus äänestää sitä mitä äänestää, ikävä kyllä itse kannatan sellaista mallia jossa pitäisi osoittaa jollain tasolla ymmärtävän yhteiskunnallisia asioita että saisi luvan äänestää, tai edes samanlainen järjestelmä kuin Ruotsissa jossa äänestetään enemmän puoluetta kuin naamakerrointa, mutta tätä ihmiset haluaa ja tätä samaa sakkia on myös Persut.
Ja Suomen talouden ongelmat on paljon pahemmat kuin mitä ilmeisesti immeiset suostuu myöntämään, ongelmien juuret on jossain todella syvällä.
Muoks ja lisätään OT:a vielä sillä että kyllä se poliittinen järjestemäkin kaipaa aikamoista remonttia, voitaisiin aloittaa vaikka tiputtamalla edustajien määrää ja nostamalla palkkoja vaikka 2 x uusille edustajille yms.
Haluan laittaa sinulle Sauli Niinistön mielenkiintoiset ennusteet presidentin vaaleissa Soinille ja on hullua miten kansaan uppoaa tällainen perustelematon kukku? Nythän me jo tiedämme Saulin olevan populisti.
Ihmisiä siis ärsyttää Soinin sutkautukset ja se on peruste äänestää jotain Kataisia, jotka puhuu nätisti, mutta tuhosi Suomen talouden ja sitä ei paikata millään. Mitä sopimuksia on allekirjoitettu kaikkien lainapaperien lisäksi. Mitä valtion omaisuutta on yksityistetty ja valtion ohjauskoneistoa talouteen murrettu? Entä luonnonvarat. Lista on loputon ja köyhien määrä Suomessa kasvaa ja ihmiset ei närkästy tai ärsyynny niistä asioista. Olen samaa mieltä kanssasi. Pärstäkertoimet vaikuttaa liikaa ja ennen kaikkea media määrää mielikuvaa edustajasta, mikä on ihan päin persusta. Mediahan on yksityisessä omistuksessa tai sen käytännön ohjauksessa.
Varmaan joku Hirvisaarikin on tehnyt hallaa kun suomalaiset närkästyy täysin vääristä asioista. Oikeasti pitäisi närkästyä jo Vanhasen hallituksen aikana alkaneesta talouden alasajosta. On suomalaisten tyhmyyttä äänestää naamakerrointa ja siksi tässä nyt ollaan, mutta jos me mennään tää sanomaan hakaniemen torille, niin toivottavasti sinä olet kamppailulajimestari et selvitään hengissä
Kyllä. Suomen talouden ongelmista esimerkiksi Timo Soini on juuri puhunut vuosia täysin kuuroille suomalaisille korville. En minä ole hänen ihailijansa, mutta pidän häntä ainoana Suomen etujen näkyvänä ajajana, joka ymmärtää taloudesta. Kyllä minä olen ennen Soiniakin kirjoittanut näistä asioista hyvin paljon, enkä todellakaan ole ainoa.
Juttelin vuosia sitten ystäväni kanssa, joka ilmoitti äänestävänsä kokoomusta, koska se ajaa hänenlaistensa hyvätuloisten etuja. Huomasin pian olevan turhaa huomauttaa, että hän ei kuulu niihin oikeasti rikkaisiin, joita Suomen talouden alasajo hyödyttää. Koska heillä on nappulaa ostaa halvalla se, mikä ennen oli kallista. Ei ole varmasti kenenkään etu se, että pahoinvointi lisääntyy Suomessa. Sillä voi olla yllättäviäkin kerrannaisvaikutuksia.