Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siis huolto- ja tukimuodostelmat on aina muistettava suunnitella. Omassa visiossa sinne takaportaan osaan menisi se vajaa 0,5MRD (tosin se sisältäisi tietenkin myös a-tarviketta).
(84) AMV XP122mm120mm
Aseiden kantama kasvaa rajusti jo tuonne 2030-luvulle mennessä.
Pistetään ne 3 miljardia Salpalinja II:n rakentamiseen
Siis konetykkejä ei tulisi ollenkaan?
Tuon lentokoneen siluetissa on muutes F-35. Paljaastettiinko nyt tässä kohtaa viimeistään ennakkosuosikki HX:ssä. Salaliittoteoriat sauhuamaan ja lehdistö paikalle.Tässä kai sen kokoonpano on ?
3 Taisteluosastoa/pataljoonia
3 Panssari/panssaritorjuntayksikköä
2 Kevyt tuliyksikköä (NEMO) ?
2 Tiedustelu/tulenkäyttöyksikköä
2 Miehittämätön maajärjestelmä
2 Logistiikka
1 MLRS yksikkö
1 K9 Moukari 155mm tuliyksikkö
Ja sitten niiden avuksi Lennokkit, rajavartiojoukkoja ja Ilmavoimat
Olin itse miettinyt maltillisempaa ilmamekanisointia parilla TSTHEKO-komppanialla ja ilmarynnäkköpataljoonan muodostamisella ja tämän muun toiverahoituksen ohjaamista perinteisiin kohteisiin. Täytyy myöntää, että tällainen rohkeampi ilmamekanisointi olisi parempi ratkaisu! Siinä luotaisiin konkreettisesti uutta suorituskykyä, joka pystyisi paremmin vastaamaan massiivisten panssarilauttojen uhkaan, kuten myös moniin erityyppisiin uhkiin. Tämä malli myös puoltaisi selkeämmin erillisrahoitusta.Kaksi ilmamekanoistua pataljoonaa taisteluhelikoptereineen, ELSO-helikoptereineen ja myös lääkintä ja evakuointi ilmaan nostettuna. N. 20 kuljetuskonetta lisää, 24 taisteluhekoa, 6 ELSO ja 4 MEDEVAC-konetta. Yhteensä siis 74 helikopteria (näistä 54 kpl noilla rahoilla), 800 sotilasta ja tarvittavat ajoneuvot ja muut tukijärjestelmät.
Maavoimien sotimisen nostaminen ilmaan on ehdottomasti 2030-luvun tärkein suoritus, 3 miljardilla saisi keihäänkärjen luotua. Yhdessä "vanhojen" maavoimien (joita siis koko ajan normaalirahoituksella parannetaan) ja ennen kaikkea Ilmavoimien voimakkaan kehityksen ansiosta Suomi kykenisi ylläpitämään uskottavan pelotteen ja vainolaisen poissa maasta.
Olin itse miettinyt maltillisempaa ilmamekanisointia parilla TSTHEKO-komppanialla ja ilmarynnäkköpataljoonan muodostamisella ja tämän muun toiverahoituksen ohjaamista perinteisiin kohteisiin. Täytyy myöntää, että tällainen rohkeampi ilmamekanisointi olisi parempi ratkaisu! Siinä luotaisiin konkreettisesti uutta suorituskykyä, joka pystyisi paremmin vastaamaan massiivisten panssarilauttojen uhkaan, kuten myös moniin erityyppisiin uhkiin. Tämä malli myös puoltaisi selkeämmin erillisrahoitusta.