Kyseenalaistaisin...

@pmiettun heräsi usean vuoden horroksesta varmasti syystä? Mikä herätti juuri nyt, kyseenalaistamaan epäilyn ylläpidon vieraan vallan kytköksistä?
 
Pienistä puroista syntyy suuri virta. Vaikka yksittäinen viesti ei sisältäisikään mitään salassapidettävää tai muutenkaan kriittistä tietoa, niin kymmenen samanlaista viestiä yhteen kerättynä voi jo muodostaa salassapidettäväksi luokiteltavan asiakokonaisuuden.

Helposti muistettavana nyrkkisääntönä tiedon yksityiskohtaisuus ja substanssisisällön syvällisyys vaikuttavat sen salassapidettävyyteen. Yleiselle tasolle riisuttuna lähes mikä tahansa tieto voidaan esittää julkisena ja laittaa vaikka sanomalehteen. Sen sijaan, mitä yksityiskohtaisempaa, tarkempaa tai kriittisempää tieto on, sitä väkevämpi on sen salaustaso.

Tämä. Ei näissä foorumin asioissa, mutta muissa netin kuvioissa oöen tätä soveltanut 'totuuden' löytämisessä noin ikuiseeden ajan. Matriisiotannalla eri paikoista ja olemalla ns. ajan tasalla saa yleensä oikean kuvan asioista.
 
Pienistä puroista syntyy suuri virta. Vaikka yksittäinen viesti ei sisältäisikään mitään salassapidettävää tai muutenkaan kriittistä tietoa, niin kymmenen samanlaista viestiä yhteen kerättynä voi jo muodostaa salassapidettäväksi luokiteltavan asiakokonaisuuden.

Helposti muistettavana nyrkkisääntönä tiedon yksityiskohtaisuus ja substanssisisällön syvällisyys vaikuttavat sen salassapidettävyyteen. Yleiselle tasolle riisuttuna lähes mikä tahansa tieto voidaan esittää julkisena ja laittaa vaikka sanomalehteen. Sen sijaan, mitä yksityiskohtaisempaa, tarkempaa tai kriittisempää tieto on, sitä väkevämpi on sen salaustaso.

Tämä. Ei näissä foorumin asioissa, mutta muissa netin kuvioissa olen tätä soveltanut 'totuuden' löytämisessä noin ikuisuuden ajan. Matriisiotannalla eri paikoista ja olemalla ns. ajan tasalla saa yleensä oikean kuvan asioista.
 
Joskus on mainittu, että 90% tiedustelutiedosta ennen nykyistä teknologiaboomia kerättiin julkisista lähteistä (ns. OSINT). Ei se varmaan tavallaan ole muuttunut. Sääliksi vaan käy sitä analyytikkoa joka MP-netin juttuja purkaa... :D
 
Joskus on mainittu, että 90% tiedustelutiedosta ennen nykyistä teknologiaboomia kerättiin julkisista lähteistä (ns. OSINT). Ei se varmaan tavallaan ole muuttunut. Sääliksi vaan käy sitä analyytikkoa joka MP-netin juttuja purkaa... :D
Ei edes tarvitse tietoisesti johtaa harhaan kun jokaiseen kiihkeään topikkiin tulee pyytämättäkin väkeä, jotka saavat ratakiskonkin näyttämään kierolta.

Tottakai paljon kykenee päättelemään julkisista. Mutta paljolti se meidän puolustus onkin juuri sen varassa, että näyttää päällepäin uskottavalta. Omillekin pitää näyttää uskottavalta, jotta maanpuolustustahto pysyy ylhäällä. Ei kovin tiukkaa turpa rullalla meininkiä saa pidettyä kun 30 tuhatta kansalaista astuu harmaisiin joka vuosi. Silti olennaiset asiat jäävät pimentoon.

Valittu tie on mielestäni asiassa parhaita mahdollisia vastaamaan esim. ulkoisen informaatiovaikuttamisen uhkaan. Tulee kalliiksi yrittää trollittaa keskustelut pilalle kun niin monia suomalaisia kiinnostaa vääntää asioista vapaaehtoiseksi. Voisi olla niinkin, että asioista pidettäisiin enemmän suut supussa ja niistä kertoisi analyysejään julkisesti vain tiltu.

Jos kultaranta-keskustelua katselee niin vielä avoimemmaksi on menossa. Kysyvät ja kuuntelevat yleisöltäkin enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän täällä valtavasti on tietoa saatavilla tällaiselle tavan tallaajalle, kuin minä, mutta ammattilaiselle, mukaanlukien mahd. piippalakit, tuskin sellaista, mitä eivät saisi julkisista lähteistä.

No mä olen kanssa samaa mieltä. Kaikkea salaista ja ei niin julkista olen yrittänyt koko reserviurani kysellä mutku ei, ne ketkä tietää oikeesti ei puhu, ja ne ketkä tietää vähän puhuvat vähän. Vähän enemmän saa kun itse tietää vähän enemmän mut silti siin on se hassu muuri. Tänä avoimen yhteiskunnan aikana. On se. perkele. Kyllä mä haluaisin vähintään kompainan tasolta tietää yksikön tehtävät ja valmiudet. Mielellään PDF:nä jos ei suoraan .PPT:tä löydy. Vasteajat, viestitunnukset ja väistöasemat ainaskin... Ellei muuten niin pääsisin baarikänneissä pätemään.
 
Tämä voi tietysti olla myös Kiovan natsi-amerikkalaisen vallankaappausjuntan juoni venäläisten ihmisten joukkomurhaamiseksi Donetskin ja Luganskin kansantasavalloissa.

Tai sitten alienit...muodonmuuttaja-liskot tms...
Muodonmuuttajaliskot ovat nimeltään Vril ... hups!

Ei saa lukea kirjaa:
The Suicide Exhibition, salainen!
 
Viimeksi muokattu:
... Society. (adam7)
Jos keskustelussa on joskus joissain ketjuissa jopa jotain tolkkua, on käydyssä foorumikeskustelussa kuitenkin suurin osa scifiä ja HuHua tietopuolisen sisällön suhteen. Tältä foorumilta voi saada jotain pintapuolista asennemittaustietoa foorumilaisten maanpuolustusvalmiutta koskien, mutta sekään ei välttämättä pidä täysin paikkaansa.

Hyödyllisimpin ketjuihin, jos halutaan tietää jotain relevanttia oikeista aseista jne., kuuluu mielestäni "Sotasaalisaseet ja niiden käyttö vuonna 2015", siinä on käytännöllisiä linkkejä ja vinkkejä siihen, kuinka aitoa tavaraa käsitellään.
 
649.jpg
 
Kyllähän täällä valtavasti on tietoa saatavilla tällaiselle tavan tallaajalle, kuin minä..........
Juu, samaa mieltä. Huikeaa tietotulvaa meille joiden aivot päivittää vasta 10 vuotta vanhojakin tietoja. Luulen että ammattilaisilla on lähinnä suurta huvia lukea omalla kahvitauollaan tämän pienen joukon kommentteja.

Vieraan vallan edustajista en olisi ollenkaan huolissaan; niillähän kuluu kaikki aika kun seuraavat ja pelaavat omaa peliään Taktiikka ja Strategia -osiossa olevan "Taistelu Gotlannista" skenaarioiden kanssa.
 
Ja niitä 120 ylimääräistä Hornetia ja 3:n NATO-divisioonan varusteita.
 
ootteko kuulleet siitä järvestä minkä alla on tukikohta?
Voi kuulemma ampua eritason ohjuksiakin veden alta, menee pietarii asti helposti.

Hornetti kauppoihinhan kuulu 35kpl ruotsiin toimitettuja hornetteja, jossain kallio bunkkerissa siellä.
Välillä vaihtavat runkonumeroita että saavat lentotunteja
 
Ja niitä 120 ylimääräistä Hornetia ja 3:n NATO-divisioonan varusteita.

Niitä varusteita vartenhan se tukikohtasopimus NATOn kanssa tehtiin. Loput tavarat tulevat noiden Baltian maihin menevien kuljetusten yhteydessä. Se on oikeasti peiteoperaatio, jonka varjossa romppeet saadaan huomiota herättämättä kuljetettua Suomeen.

Ruotsissa varastossa olevat Hornetit ovat osin taas niitä, joille tehdään pitempikestoisia huoltoja (max 5 konetta kerrallaan). Suurin osa on koko ajan lähtökunnossa. Ruotsissa säilytetään myös sinne NATON etukäteen toimittamaa Hornettien ilmasta ilmaan -aseistuksen täydennysvarastoa, joka on saatavilla heti kun tuulettimen lavoissa alkaa rospuutto räpättää.
 
Back
Top