Kysymys- ja vastaustopiikki

Ehkäpä on hieman epäreilua, mutta taidan muistaa ottaneeni usemmankin seitinohuen kännin kyseisessä tilassa. Olen asunut viikkotöissä joskus Turussa ja kyseessä taitaa olla Honkapirtti. Sen historiasta tiedän, että se on rakennettu alunperin kai vammautuneiden taistelutovereiden käyttöön.

Ymmärtääkseni Turun kaupunki teki joskus sankariteon ja pelasti todella hienosti punahongasta tehdyn rakennuksen Ruissaloon? Hieno paikka. Pelkästään rakennustyön jälki saa kylmät väreet selkään. Tuon puunkäsittelyn taidon osaamisen menettäminen on kauhea ajatus. Menkää katsomaan ja miettikää saisitteko samaa jälkeä aikaan pelkällä kirveellä.
 
Ehkäpä on hieman epäreilua, mutta taidan muistaa ottaneeni usemmankin seitinohuen kännin kyseisessä tilassa. Olen asunut viikkotöissä joskus Turussa ja kyseessä taitaa olla Honkapirtti. Sen historiasta tiedän, että se on rakennettu alunperin kai vammautuneiden taistelutovereiden käyttöön.

Ymmärtääkseni Turun kaupunki teki joskus sankariteon ja pelasti todella hienosti punahongasta tehdyn rakennuksen Ruissaloon? Hieno paikka. Pelkästään rakennustyön jälki saa kylmät väreet selkään. Tuon puunkäsittelyn taidon osaamisen menettäminen on kauhea ajatus. Menkää katsomaan ja miettikää saisitteko samaa jälkeä aikaan pelkällä kirveellä.[/QUOTE

Honkapirtti Ruissalossahan se on.

http://www.honkapirtti.fi/honkapirtin-historiaa/

"JR 14 oli vuosina 1941-44 käydyssä sodassa pääasiassa turkulaisista ja Turun ympäristöpitäjistä koottu jalkaväkirykmentti. Vuonna 1942 JR14 siirrettiin Röhön-Uhtuan erämaihin. Tuolloin rykmentille alkoi rauhallisempi asemasota- ja varmistuslinjavaiheen aika.

...

Talo oli osittain pystyssä jo Uhtuan länsipuolella Hukariksi nimetyllä maastonosalla 1942-1943. Sieltä se siirrettiin Turkuun rintaman paluukuljetuksina ja hirret numeroituina keväällä 1943. Turun kaupunki luovutti nykyisen tontin rakennuksen uudelleen pystyttämiseksi. Pystytyksestä vastasivat lomalla olevat rintamamiehet ja rykmentin jo lomautetut, vanhemmat ikäluokat, jotka olivat perustaneet JR 14 Aseveljet ry:n. Talon pystyttämiseen tarvitut varat saatiin lahjoituksina, ja rakennus nousi uudelleen Turun Ruissaloon vuoden 1944 syksyllä. Aseveliyhdistys lakkautettiin aseleposopimuksen mukaisesti ja Honkapirtti luovutettiin Turun kaupungille."

Juttua tuolla sivulla lisääkin


Seitinohuiden tuoman tiedon perusteella Springeri jatkaa
 
Ok, jos meikäläinen kokeilee sotkea kepillä loskaa: mikä oli ensimmäinen ei taisteluyksikkö joka sai Yhdysvaltain presidentin kunniamaininnan, ja miksi?
 
Muistelen, että kyseessä oli mustien rakennuspataljoona, joka rakensi tietä Alaskassa?
 
USS_Alchiba_(AKA-6)_at_anchor_c1945.jpg
Olisiko tämä ? USS Alchiba, Guadalcanilla toimitti joukkoja -42 kesä-joulukuussa ja keräsi haavoittuneita. Sai torpedo osuman ja kapteeni ajatti rantaveteen jolla pelasti laivan, joka sitten palasi töihinnsä.
 
Katso liite: 17489
Olisiko tämä ? USS Alchiba, Guadalcanilla toimitti joukkoja -42 kesä-joulukuussa ja keräsi haavoittuneita. Sai torpedo osuman ja kapteeni ajatti rantaveteen jolla pelasti laivan, joka sitten palasi töihinnsä.
Ei tämäkään... en voi paljastaa mihin toimintaan liittyi koska silloin tietäisitte samantien. Tämä riittänee vihjeeksi!
 
Ei tämäkään... en voi paljastaa mihin toimintaan liittyi koska silloin tietäisitte samantien. Tämä riittänee vihjeeksi!
Sanotaan vielä että liittyy kamelin erikoiseen fysiologiaan, niin päästään perjantain kunniaksi eteenpäin!
 
Ok, jos meikäläinen kokeilee sotkea kepillä loskaa: mikä oli ensimmäinen ei taisteluyksikkö joka sai Yhdysvaltain presidentin kunniamaininnan, ja miksi?

Ihan tarkennuksena kysyn, että onko kyseessä todellakin jenkkien pressan kunniamaininta eli korkein mahdollinen joukko-osastolle annettava koriste? Syy kysymykseen on erilaisten kunniamainintojen lukuisa kirjo, joissa ainakin minä olen hieman ulapalla.

Taisteluyksikön käsite on tietysti myös häilyvä. Kai? Vastaan silti jenkkien rannikkovartioston ja syyksi Katrinan vuonna 2006 sekä siihen liittyneet pelastustoimet. Metsään menee, koska ei kai tämä nyt Aasiaa tai kameleita ole nähnytkään. Kysymys lienee nerokas ja odotan suurella mielenkiinnolla sen avaamista.
 
Ihan tarkennuksena kysyn, että onko kyseessä todellakin jenkkien pressan kunniamaininta eli korkein mahdollinen joukko-osastolle annettava koriste? Syy kysymykseen on erilaisten kunniamainintojen lukuisa kirjo, joissa ainakin minä olen hieman ulapalla.

Taisteluyksikön käsite on tietysti myös häilyvä. Kai? Vastaan silti jenkkien rannikkovartioston ja syyksi Katrinan vuonna 2006 sekä siihen liittyneet pelastustoimet. Metsään menee, koska ei kai tämä nyt Aasiaa tai kameleita ole nähnytkään. Kysymys lienee nerokas ja odotan suurella mielenkiinnolla sen avaamista.
Kyseessä siis tämä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Presidential_Unit_Citation_(United_States)

Eikä löydy vastaus tästä wikistä, tai sitten olen likinäköinen humalainen tylsimys (totta) :).
 
Neekerit jotenkin minulla kans raksutti takaraivossa. Olisko kumminkin joku intiaani juttu?
 
Neekerit jotenkin minulla kans raksutti takaraivossa. Olisko kumminkin joku intiaani juttu?
Intia nyt sentään liittyy tähän... noh peeveli, taisi tulla huonosti muotoiltu kyssäri: mikä tekee kamelista poikkeuksellisen nisäkkään, ja katsokaa avatariani (ulkolippu). Siinä se on, tappiot oli niin kovat että PUC irtosi ensimmäisenä heille.
 
Intia nyt sentään liittyy tähän... noh peeveli, taisi tulla huonosti muotoiltu kyssäri: mikä tekee kamelista poikkeuksellisen nisäkkään, ja katsokaa avatariani (ulkolippu). Siinä se on, tappiot oli niin kovat että PUC irtosi ensimmäisenä heille.

Intia ja kamelit?:). Nyt raksuttaa täysin tyhjää. Kameli osaa ryystää viikon tarpeiksi vettä. Avatar on yhdistelmä juutalaisia ja brittejä.

Kun tuo jenkkipressan tunnustus on perustettu vuonna 1941, ei taida mikään isompi konflikti oikein natsata noilla vihjeillä. Olisiko kyse jostakin jenkkien tiedustelupalvelun operaatiosta? Näitähän lienee palkittu useitakin, mutta perusteita ei yleensä avata millään tavalla.

Odotan kyllä ratkaisua suurella mielenkiinnolla.
 
Menee todella kaukaa haetuksi, mutta heitän sen Doolittlen (surkuhupaisan) pommituslennon Japaniin 1942 ja yksikkö oli Task Force 16. Se oli kai taisteluyksikkö, eli sillä tavalla ei natsaa kysymyksen vaatimuksiin.
 
Back
Top