teknohippi
Ylipäällikkö
Saattaa tulla nopeamminkin koristeita, nykyaikaiset lentokoneet lentää niin pitkälle softalla että huoltoon tarvitaan ne huoltosoftat. Koneita ei käsittääkseni ole huollettu Venäjällä vaan jossain muualla Euroopassa. Joten voi olla että ne koneet jo lenti lentonsa. Lisäksihän noissa uudemmissa on hidas sateliittiradiolinkki valmistajan huoltojärjestelmään. Voi hyvin olla jos jotain triviaalia hälytystä ei kuitata tuollaisen kautta ja oikealla softalla niin saa heti olla ohittamassa röykkiön asioita että pääsee ilmaan. Jos pääsee ollenkaan. Voi olla länsimaissa tyyppikoulutetulla lentäjällä lentohalut vähissä kun ohjekirja sanoo että koneella ei saa lentää. Ja ilman tyyppikoulutusta tuollaista ei saa ilmaan.Jonkun viikon niillä lentelee kunnes joku lentämisen kannalta kriittinen osa rikkoutuu eikä varastoissa ole enää varaosia jäljellä. Sen jälkeen niistä tulee isoja koristeita kiitoradoille.
Oikeastaan koko nykyinen Venäjän johdon uho kaikkien firmojen takavarikoista on enemmän ymmärtämättömän hölmon uhoa. Mika tahansa isompi firma tuolla taatusti yrittää pyörittää tehdastaan mutta kun suurin osa tarvitsee komponentteja ja raaka-aineita lännestä. Kun ei tule noita niin pakkohan se tehdas on ajaa alas. Se Neukkulan ajan tilanne jossa tehtaan toisesta päästä työnnettiin terästä sisään ja toisesta päästä tuli ladoja on jo kaukana historiassa. Tämä on myös syy miksi nyt mennään syvemmälle kuin Neukkulan romahtamisessa, Venäjällä kun ei ole oikein millekkään kokonaista tuotantoketjua. Autotehtaan ottamalla saa peltiprässäämön, hitsaamon, maalaamon ja kokoonpanolinjan. Vaihteistot, moottorit jne. tulee muualta. No näitähän nähdään muissakin kehittymättömissä maissa: