Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

Taitaa pitkäkilpiset kadota katunäkymästä Suomessakin. Lopullisesti:


Venäläiset turistit eivät saa enää saapua omalla autollaan Euroopan unionin alueelle.

Euroopan komissio julkaisi perjantaina 8. syyskuuta uudet ohjeet Venäjän-vastaisten pakotteiden toimeenpanosta, ja tässä yhteydessä komissio ohjeisti jäsenmaita pysäyttämään rajalle myös yksityishenkilöiden ajamat Venäjän kilvissä olevat autot.

Kyse ei ole varsinaisesti uusista pakotteista, vaan henkilöautot ovat olleet EU:n tuontikieltolistalla jo jonkin aikaa. Sen sijaan komissio antoi jäsenmaille uudet ohjeet tuontikiellon tulkinnasta. Ohjeet sitovat jäsenmaita.

”Pakotteet ovat EU:n lainsäädäntöä, ja jäsenmaiden on noudatettava niitä”, EU-komission tiedottaja sanoo.

Kielto ei kuitenkaan koske EU-kansalaisten tai heidän välittömään lähipiiriin kuuluvien henkilöiden omistamia autoja.

Pakotteet kieltävät myös esimerkiksi kullan ja luksustuotteiden tuomisen Venäjältä. Niiden osalta tulkinta on kuitenkin löyhempi, eikä esimerkiksi EU:hun saapuvan venäläisen turistin yllä olevien kultakorujen tai luksusvaatteiden tuontia estetä, jos viranomaisilla on syytä uskoa, että tuotteet ovat vain henkilökohtaiseen käyttöön.

”Yksityishenkilön käyttämiä vaatteita tai koruja tuskin käytetään pakotteiden kiertämiseen. Kalliin auton kohdalla tilanne voi olla erilainen”, komission tiedottaja sanoo.
Onko tietoa miten toimitaan jo täällä olevien pitkäkilpisten kanssa? Parkkipaikoilla näkyy kyllä niitä ja osa on seissyt pölystä päätellen kuukausia.
 
Minä tulkitsen, että jos täällä jo pitkäkilpinen auto on, niin ei sitä pois oteta, mutta jos takaisin ryssälään palaa, ei takaisin enää pääse.
Jossain kohtaa alkaa myös autovero ahdistella, jos bilikka on liian kauan yhtäjaksoisesti täällä.
 
Kinkkien sähköautojen päämarkkinat on siellä missä riisi kasvaa, harva Euro immeinen
haluaa tai edes uskaltaa ostaa kinkkisähköautoa ennenkuin se on kestäväksi todettu ja puolet
halvempi kuin WV. Valitettava kehityssuunta että sähköautot on kansakunnan ylpeydenaihe. Voihan ne haukata
paskaa näin kehittyvässä globaalissa maailmassa. Itseäni kiinnostaisi lähinnä koska sähköautoon saisi uutta akkua
alle 5 tonnilla.
 
Niin joo, onkohan siihen jokin seuranta olemassa. Sellainen mielikuva on, että seurattaisiin, mutta enpä varmaksi tiedä.
Kun on kyse veron keruusta niin taatusti huolehditaan että ei sitä ainakaan liian vähää kerätä. On tuossa tullut tutuillekkin kyselyjä ulkomaanrekkarissa olevista autoista että onko käyty välillä ulkomailla ja sitten pitää esitellä lauttakuitteja yms. tokumänttejä tai verottaja suorittaa arvioverotuksen. Siitä voi sitten valittaa mutta ensin pitää maksaa verorästit ajallaan ellet ehdi hakea hallintaoikeudelta täytäntöönpanokieltoa (et ehdi, se eräpäivä tulee nopeammin kuin mitä jono on oikeuteen).

Joten, äläs ole huolissas, verkarhus valveil on!
 
Onko tietoa miten toimitaan jo täällä olevien pitkäkilpisten kanssa? Parkkipaikoilla näkyy kyllä niitä ja osa on seissyt pölystä päätellen kuukausia.

Töissä / opiskelemassa: Niin kauan kun työtehtävä/opiskelu kestää

Jos tuollaisen kanssa ajaa kolarin ja ryssä on syyllinen, niin miten toimii sikäläinen liikennevakuutus? Saako EU kansalainen vahinkoa kärsinyt osapuoli oikeasti vahingonkorvauksen?
.
 
"Kolmatta viikkoa dieseli lopussa kaikilla Tjumenin, Omskin, Novosibirskin ja Kemerovon tehtailla ja öljyvarikoilla.
Rostovissa Diesel katosi joiltakin huoltoasemilta. Sitä ei ole, koska valmistajien on paljon kannattavampaa myydä se vientiin!
Kaikki diesel on myyty, tehtaiden öljyvarastot eivät myy sitä pienille tukkukauppiaille, Gazprom, Rosneft tai Tatneft eivät tarjoa kuutiometriäkään.
No, siinä kaikki: liiketoiminta on pysähtynyt, hinnat ovat nousseet pilviin."



 
"Kolmatta viikkoa dieseli lopussa kaikilla Tjumenin, Omskin, Novosibirskin ja Kemerovon tehtailla ja öljyvarikoilla.
Rostovissa Diesel katosi joiltakin huoltoasemilta. Sitä ei ole, koska valmistajien on paljon kannattavampaa myydä se vientiin!
Kaikki diesel on myyty, tehtaiden öljyvarastot eivät myy sitä pienille tukkukauppiaille, Gazprom, Rosneft tai Tatneft eivät tarjoa kuutiometriäkään.
No, siinä kaikki: liiketoiminta on pysähtynyt, hinnat ovat nousseet pilviin."



Koskahan loppuu Venäjän Karjalasta bensa?
 
"Kolmatta viikkoa dieseli lopussa kaikilla Tjumenin, Omskin, Novosibirskin ja Kemerovon tehtailla ja öljyvarikoilla.
Rostovissa Diesel katosi joiltakin huoltoasemilta. Sitä ei ole, koska valmistajien on paljon kannattavampaa myydä se vientiin!
Kaikki diesel on myyty, tehtaiden öljyvarastot eivät myy sitä pienille tukkukauppiaille, Gazprom, Rosneft tai Tatneft eivät tarjoa kuutiometriäkään.
No, siinä kaikki: liiketoiminta on pysähtynyt, hinnat ovat nousseet pilviin."



Ja näin elonkorjuun aikana. Hyvä ryssät, hyvin te vedätte.
 
Back
Top