Lännen taloussota Venäjälle ja sen seuraukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinrich
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Toiseksi suurin terästuottaja on ahdingossa, joka vain syvenee kuukausi kuukaudelta. Pudotusta tuotantovolyymissa 18 % viime vuoteen verrattuna toisella kvartaalilla ja erikoisteräksissä ,joihin myös puolustusvälineteollisuuden teräkset yleensä kuuluvat, vielä syvempi kyykkäys eli 20 % pois.

Myös terästeollisuus odottaa valtiolta apuja, no mikäpä ettei. Kun aletaan almuja jakamaan niin tuossa maassa kyllä osataan jonoon tulla käsi ojossa.
Se vaan ei ratkaise mitään ongelmia kun kannettu vesi ei kaivossa pysy.

 
Toiseksi suurin terästuottaja on ahdingossa, joka vain syvenee kuukausi kuukaudelta. Pudotusta tuotantovolyymissa 18 % viime vuoteen verrattuna toisella kvartaalilla ja erikoisteräksissä ,joihin myös puolustusvälineteollisuuden teräkset yleensä kuuluvat, vielä syvempi kyykkäys eli 20 % pois.

Myös terästeollisuus odottaa valtiolta apuja, no mikäpä ettei. Kun aletaan almuja jakamaan niin tuossa maassa kyllä osataan jonoon tulla käsi ojossa.
Se vaan ei ratkaise mitään ongelmia kun kannettu vesi ei kaivossa pysy.


Minkä verran tsaarin käsi käy yhtiöiden kassoilla?
 
Sodan jälkeen on taas halpaa puuta odotettavissa tuolta, kunhan teollisuus on siellä mennyt konkurssiin. Kun nyt vielä kestää sopivan aikaa sota, niin saadaan arkku naulattuakin kiinni.

Alkaa tuota menoa olla kallis harrastus metsänomistus tässä maassa ja jatkossa sillä pääsee lähinnä moraaliposeeraamaan, kun osallistuu ilmastotalkoisiin, halusi tai ei. Raaka-aine tulkoon Venäjältä puoli-ilmaiseksi halvan öljyn koneilla ja vielä halvemmalla työvoimalla tuotettuna.
 
Edelleen heikkenee uutiset kuluvan vuoden viljasadosta. Rostovin alueella ja jossain määrin muuallakin on julistettu hätätiloja ja puhutaan jo vähintään alimmasta sadosta viiteen vuoteen, tietyillä alueilla jopa heikommasta tilanteesta. Maatalousministeriössä ryssillä on vaan jäänyt levy päälle ja ennusteita ei uskalleta päivittää ennenkuin on aivan pakko. Nyt jo tähän mennessä kerätty sato on jäänyt moninkertaisesti pienemmäksi kuin viime vuonna eikä sekään ollut mikään hyvä sato, koska talven aikana piti syödä/myydä viljavarastot.

Tilanteen oikaisu tulevina vuosina vaatisi raakasti rahaa sekä työvoimaa ja siemenviljaa länsimaista, jonka tuonnin ryssät ovat viisaudessaan kieltäneet. Oma ennusteeni onkin hitaasti, mutta varmasti laskevat satotuotot kannattamattomien tilojen laittaessa lapun luukulle sekä konekannan rapistuessa ja työvoiman edelleen vähentyessä.

Rostov Region, the region's leading grain harvesting region, will get its lowest harvest in a decade this year, the region's acting governor Yuri Slyusar warned earlier. Last year, after several waves of frosts, the region harvested only 11.4 million tons instead of the planned 16 million tons. And this year's harvest may decrease by another 20%.

Russian Ministry of Agriculture continues to radiate optimism: according to its forecast, the total grain harvest in the country this year will exceed last year's by 5 million tons and will amount to 135 million tons. Nevertheless, the agency admits that as of July 2, the harvest was 4.3 times behind last year's harvest - 3.8 million tons against 16.5 million tons. The yield has dropped by almost a quarter - from 41 c/ha to 31 c/ha. Harvest in the Southern Federal District fell 5.7 times - to 2 million tons, in the North Caucasus - three times, to 1.5 million tons


 

🤣🤣... On siellä Delirium Dimalla ollut taas melkoinen rännikiukku 🤬🤪päällä, kun tällaiseen verbaaliseen akrobatiaan on taipunut🤣👌. Nyt on laitettu kaikki samaan nippuun, niin kolmas valtakunta, vichyt, tshunat, polakit ja banderat🤣

"On turhaa kirjoittaa, että se muuttaa Venäjän näkökantaa yhtä paljon kuin edelliset 17. Taloutemme varmasti selviää, ja Bandera-regiimin tappiot jatkuvat. Iskut niin kutsuttuja ukrainalaisia kohteita kohtaan, mukaan lukien Kiovaan, jatkuvat kiihtyvällä voimalla.

Medvedev vaati, että Venäjän pitäisi nyt pyrkiä ottamaan niin paljon etäisyyttä EU:hun kuin mahdollista. Erityisen paljon etäisyyttä tulisi ottaa EU:n ”vastenmielisimpiin maihin”, joihin venäläispoliitikko katsoo myös Suomen lukeutuvan.

– Niihin kuuluvat nyt kurjat baltit, kiittämättömät tšuhnat, jakamattomat puolalaiset, p––staan täyttyneet brittiläiset, mutta myös Saksa ja Ranska, joiden johtajien yllä kummittelevat kolmannen valtakunnan ja Vichyn hallituksen laakerit, Medvedev sanaili.

Tšuhna on venäläisten suomalaisista käyttämä haukkumasana.

Lopuksi Medvedev jyrisi, että venäläisten olisi opittava vihaamaan eurooppalaisia yhtä paljon, kuin eurooppalaiset vihaavat venäläisiä.

– Meidän on säilytettävä muisto heidän vastenmielisestä russofobiastaan niin pitkään kuin mahdollista, hän linjasi.

– Viha on tehokkain ase, joka sallii tehokkaimman siirtymän sen vastakohtaan, rakkauteen. Tietysti vain niitä kohtaan, jotka ansaitsevat sen."
 
Kreikassa otetaan käyttöön tämän vuoden aikana kaksi uutta kompressoriasemaa sekä uusi putkilinja, jolloin kaasun siirtokapasiteetti naapurimaihin kasvaa ja Kreikka voi toimia kaasuhubina, mahdollistaen naapureilleen pysyvän irtautumisen ryssien kaasuista. Aikanaan kun NL oli noita putkilinjoja rakennuttamassa niin tuskin oli mielessä, että joskus niitä käytetään etelästä pohjoiseen päin ja juuri Venäjää vastaan.


Venäjän rautatiet ovat toiseen kertaan tänä vuonna nostamassa rahtitaksoja muutamille merkittäville raaka-aineille ja laskemassa niitä mm. jalostetuille metallituotteille. Ensin mainitut ovat volyymiltaan aivan eri luokkaa kuin jälkimmäiset, joten kokonaisuus on lähes yksinomaan korotusta entisen päälle.

Ei tule ainakaan helpottamaan venäläisten yritysten kannattavuusongelmia kun yhdistetään tämä sekä heinäkuun alusta nousseet sähkö-, vesi- ja lämmitystaksat.

Reportedly, a new proposal by RZD suggests raising first-class freight tariffs by 13.5% for iron ore, 14.5% for coke, and 21% for coking coal. In exchange, tariffs on third-class goods (such as finished steel and scrap) would be reduced by an average of 15.8%.


Ryssien lentoliikenteellä menee heikosti, Ukrainan tiedustelun mukaan esimerkiksi lentoyhtiöllä S7 on 39 koneen Airbus A320/321 fleetistä enää 8 kappaletta lentokunnossa. Jos joku miettii, että miten heillä on tällainen tieto, niin varmasti Ukraina sijoittaa tiedustelua lentokentille ja siellä näkee mitkä konetunnukset oikeasti liikkuvat ja mitkä seisovat kentillä, samalla näkevät ihmisten ja tavaroiden liikkumisia yms.

 
Back
Top