Laatokka 2015 - Venäjän harjoitus

TomTom

Ylipäällikkö
Mod
Venäjä aloittanut harjoituksen "Ladoga-2015".

Over 50 fighter jet pilots are taking part in the exercises, which will culminate with the Ladoga-2015 exercise over Lake Ladoga, east of the outskirts of St. Petersburg.

Over 50 Russian fighter jets will shoot live ammunition and launch guided missiles in combat environments as part of planned exercises that began on Tuesday in the northwest of the country, the head of the Western Military District's press service, Colonel Oleg Kochetkov announced.

"Planned exercises of fighter aviation of the Western Military District began today in fighter aviation regiments located in the Central and Northwestern Federal Districts," Kochetkov said.

Air defense and air force formations of the Western Military District will conduct the exercises, with pilots of Su-34, MiG-29SMT, MiG-31BM and various Su-27 modification fighter jets taking part.

He also noted that one of the main stages of the exercises will be the "Ladoga-2015" exercise, which will take place over Lake Ladoga, east of the outskirts St. Petersburg.

The planned exercises will take place until the end of the week. Over 50 fighter jet pilots will practice finding and destroying aerial targets, electronic launches of rockets and cooperation during any time of day.


http://sputniknews.com/russia/20150217/1018366471.html

http://ria.ru/defense_safety/20150217/1048107145.html
 
Mielenkiintoinen viikko tulossa. Saa nähdä millaisiin valmiuksiin omat ilmavoimamme asetetaan kyseisten hyökkäysharjoitusten takia.
 
Kannattaa varmuuden vuoksi hinkata ne varastorasvat reserviläiskivääreistänne pois nyt...
 
Vitun ryssät. Jos tuollainen uhittelu ei lopu niin panen toimeen Kannas 2015 harjoituksen ja valloitan Pietarin pelkkä kyrpä aseena.

Muista riittävä omasuoja! Ohut elastinen malli riittää kunhan muistaa rotaation jokaisen viholliskosketuksen jälkeen.

Minä olen karvaasti ja monta kertaa saanut kokea seuraukset riittämättömästä omasuojauksesta tuontyyppisin asein operoidessa vaikka kyseessä onkin ollut enempi sisällissotamainen tilanne.
 
@Honcho Höpöhöpö. Ihan seilorimeininkiä tuollaiset "omasuojat". Elämässä pitää olla vähän jännitystä ja riskejä, jotta elämä tuntuu elämältä. Se on sitten korkeimman kädessä ja kohtalon ennalta määräämä juttu jos jotain käy - ei sitä parane etukäteen murehtia.
 
@Honcho Höpöhöpö. Ihan seilorimeininkiä tuollaiset "omasuojat". Elämässä pitää olla vähän jännitystä ja riskejä, jotta elämä tuntuu elämältä. Se on sitten korkeimman kädessä ja kohtalon ennalta määräämä juttu jos jotain käy - ei sitä parane etukäteen murehtia.

Toivoinkin että vastaisit noin, isänmaa tarvitsee kaltaisiasi! Ja kiistaton fakta on, että omasuoja heikentää taistelukosketuksen vaikuttavuutta. Biologinen sodankäynti on toki silloin aina mahdollinen uhka, erityisesti ns. täysammattilaisia vastaan. Mutta...ISKE JA MURRA!

Jos etenemisreitti jostain syystä tukkeutuu niin muista että olen tiedustellut toissijaisia maaleja...en yksinkertaisesti keksi tähän operaatioon parempaa miestä: http://www.maanpuolustus.net/threads/päivän-minkki.3883/page-18#post-193095
 
@Honcho Höpöhöpö. Ihan seilorimeininkiä tuollaiset "omasuojat". Elämässä pitää olla vähän jännitystä ja riskejä, jotta elämä tuntuu elämältä. Se on sitten korkeimman kädessä ja kohtalon ennalta määräämä juttu jos jotain käy - ei sitä parane etukäteen murehtia.

Vahvensin. Varmaan parasta on pitää se kädessä, jos ilman kumilurttia meinaat hänksötellä. Käsittääkseni suunnittelemallasi toimialueella elinkeinoaan harjoittava ( partisaani ) kurtisaani on kohtuullisella todennäköisyydellä koodattu biologisella aseella eli limakalvotartunta on varsin mahdollinen.
 
Vitun ryssät. Jos tuollainen uhittelu ei lopu niin panen toimeen Kannas 2015 harjoituksen ja valloitan Pietarin pelkkä kyrpä aseena.

Suamen pualustusvoimain terävä kärki, kihihii... Siinä venäläinehe rajavartiokomppanjia juoksoloo täysmäkke karkku, ku sen näyn näkkee. kihihii..
 
Jos etenemisreitti jostain syystä tukkeutuu niin muista että olen tiedustellut toissijaisia maaleja...

Sellaiset toissijaiset etenemisreitit tai "maalit" ovat myös seilorimeininkiä. Siitä mennään mistä on aikomus tai kuollaan yrittäessä. HAKKAA PÄÄLLE POHJAN POIKA!

Vahvensin. Varmaan parasta on pitää se kädessä, jos ilman kumilurttia meinaat hänksötellä.

Se on tuurista kiinni tuleeko tauteja tai kaatuuko sodassa. Ammattilaisista ei ole sellaista kokemusta, mutta muuten olen vähän sitä mieltä, että jotain klamydiaa tai tippuria on turha pelätä ja ylenmäärin varoa, koska nehän fiksataan hetkessä. C-hepatiitti, HIV ja kondyloomahan ovat oikeastaan ainoat tosissaan otettavat taudit ja herpes nyt on varmaan 90% aikuisväestöstä ainakin huuli-variaationa.

Käsittääkseni suunnittelemallasi toimialueella elinkeinoaan harjoittava ( partisaani ) kurtisaani on kohtuullisella todennäköisyydellä koodattu biologisella aseella eli limakalvotartunta on varsin mahdollinen.

Käsittääkseni inflaatio on purrut hintoihin sekä Idässä, että Etelässä, mutta ei minulla ole varaa pimppijutuista maksaa, koska olen sijoittanut melkoisen määrän fyrkkaa viimeaikoina rautaan. Raudassahan raha ei mene hukkaan.

On myös mahdollista, että vaimokokelas ei ihan suoranaisesti hyppisi riemusta jos ajautuisin bajonettirynnäkköön Irinan tai Svetlanan kanssa. Mikään ei toki estä matkustelua yksin, mutta voin kuvitella, että kulmat vähän nousisivat jos sanoisin lähteväni yksin vaikka kuukaudeksi Pattayalle rentoutumaan harjoittelemaan...
 
Here we go again...ja taso sen kun jatkaa laskemistaan ja äskettäisestä tilapäisestä tason noususta on palattu taas takaisin vanhalle tielle...
 
Tässä kuivasti asiapitoisesti alkaneesta säikeestä on lupaavasti tulossa yhtä laadukasta settiä kuin "Paskahousu ylipäällikkönä" missä vedet valui silmistä viimeistään arvuutellessa, voisko Kekkonen olla saanut stagaa saunapuhtaaseen peppuun. Kahvihuone taitaa pian kutsua. Jatkakaa! :D
 
Taistelusuunnitelmana olkoon, että arpi auki tai tullaan kyljestä sisään.
 
Here we go again...ja taso sen kun jatkaa laskemistaan ja äskettäisestä tilapäisestä tason noususta on palattu taas takaisin vanhalle tielle...

Korjaavia esityksiä ja mielenkiintoisia ketjuja vaan kehiin! Minua kiinnostaisi lukea ja kirjoittaa muustakin kuin politiikasta. Jotain käytännön asioihin nojaavaa siis. Anna mennä vaan jos on jokin mehevä topic mielessä.

Välillä on niin vitun turhauttavaa keskustella näistä tai yrittää itse mitään, kun aina tulee paskaa niskaan tai vähintään työ ja aika menee hukkaan, ettei näitä jaksa niin otsa kurtussa ottaa. Harrastusta ja ajanvietettähän siviilien puuhastelut ovat, joten välillä voi ihan hyvin jauhaa pillusta ja pullosta. Tärkeämpiä juttuja nuo ovat, kuin moni muu. Alan olla koko maanpuolustusroskaan niin kyllästynyt, että ei tätä pelleilyä enää jaksa niin tosissaan ottaa. Mihinkään tämä ei vaikuta, missään se ei näy, kukaan ei sitä huomaa ja käsiin ei jää kuin rakot ja vähän henkilökohtaista osaamista, jota ei kuitenkaan ikinä pääse käyttämään, koska herrat antavat koko paskan ilman ryssälle ja Suomessa palataan syksyn -44 häpeärauhan nöyristely- ja suomettumistilaan ilman ainoatakaan laukausta.

EDIT.

Millaista keskustelua otsikosta pitäisi saada?

Ei pelota ryssän lentelyt nimittäin lainkaan, mutta vituttaa. Onneksi en asu rajan lähellä, niin ei tule harjoitetettua omasuojailma-ammuntaa.
 
Ei pelota ryssän lentelyt nimittäin lainkaan, mutta vituttaa. Onneksi en asu rajan lähellä, niin ei tule harjoitetettua omasuojailma-ammuntaa.

Sama vika. Minä asun rajan "lähellä" (40 km) mutta ei ole pyssyä.

Mitä humööriin tulee, niin jos haluan sellaista kuivahkoa asiakeskustelua niin siirryn toisen intohimoni eli taloushallinnon foorumeiden pariin...kun en puolustusjutuista mitään oikeasti ymmärrä paitsi mitä elokuvista, kirjoista ja tiattaripeleistä olen "oppinut" (ehkä enemmän kuin varusmiespalveluksessa...) niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää vitsailu ja mutuilu.
 
Sama vika. Minä asun rajan "lähellä" (40 km) mutta ei ole pyssyä.

Mitähän seuraisi, jos jotenkin onnistuisi hankkimaan esim. Igla -olkapääohjuksen ja sillä kävisi Suomen rajan tuntumassa vähän kutittelemassa naapurin puolelle? Onkohan tällaisen pelin hankkimiseen vaikea saada luvat ampumaharrastustoiminnan nimissä tai itsepuolustustarkoituksessa? :)

Eikös joku aika sitten joku skappari käynyt kuittaamassa rynkyn ja pistoolin varastosta ja maksoi niillä huumevelkansa? Kuinkahan vaikeata olisi kuitata Igla tai Stinger ulos varastosta?
 
Back
Top