Laatujuomatopiikki

Bunnahabhain alkaa olla jo nesteytettyä turvesavua
Kyllähän tuokin kokeilumielessä olis kiinnostava. Nuo äärisavuiset on omasta mielestäni tosiaan kokeilun arvoisia mutta hieman olen sitä mieltä että kokonaisvaltainenpaukunmakunautinto on silti suurempi sellaisella asteen miedommalla savulla. Juon myös kahvini 4 paahtoasteella vaikka vitostakin löytyy. Laihaan Juhla-Mokkaan en koske, vettähän saa kraanastakin.
 
Palasin juuri Kuopion viinijuhlilta ja näin keskustelu laatujuomista kääntyy vaihteeksi viineihin. En nyt tarkoita että Kuopiossa olisi ollu erityisen huippuja viinejä, mutta tietääkös porukat mitä seutua pallolla voidaan pitää viinin alkuperänä? Autan sen verran että maa löytyy Euroopan manterelta, kun rajataan pystyviivalla Uralilta Omaniin. Mutta se ei ole Italia tai Ranska.
Olkaapa hyvät.
 
Kyllähän tuokin kokeilumielessä olis kiinnostava. Nuo äärisavuiset on omasta mielestäni tosiaan kokeilun arvoisia mutta hieman olen sitä mieltä että kokonaisvaltainenpaukunmakunautinto on silti suurempi sellaisella asteen miedommalla savulla. Juon myös kahvini 4 paahtoasteella vaikka vitostakin löytyy. Laihaan Juhla-Mokkaan en koske, vettähän saa kraanastakin.
Bunnahabhain on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, mutta kyllä minullekin muut Islayn tuotteet maistuu paremmin. Skyelta Talisker on myös herkkua. (kahvin osalta vannon kyllä kunnon 100% Arabica-pavuista jauhavan espressokeittimen nimeen...)
Whiskykaappi.jpg
 
Viimeksi muokattu:
... mutta tietääkös porukat mitä seutua pallolla voidaan pitää viinin alkuperänä? Autan sen verran että maa löytyy Euroopan manterelta, kun rajataan pystyviivalla Uralilta Omaniin. Mutta se ei ole Italia tai Ranska.
Olkaapa hyvät.
Rehellisesti vastaamalla ilman KVG:tä, laittaisin nastan kartalla wanhan Mesopotamian alueelle.
 
Missäs nyt ensimmäiset immeiset asustelivatkaan...? no sielläpäin sitä viiniä varmaan on ensimmäiseksi lipitelty eikä varmaan montaa vuotta tarvinnut tislauslaitettkaan odotella? :)
 
Bunnahabhain on ihan mielenkiintoinen tuttavuus, mutta kyllä minullekin muut Islayn tuotteet maistuu paremmin. Skyelta Talisker on myös herkkua. (kahvin osalta vannon kyllä kunnon 100% Arabica-pavuista jauhavan espressokeittimen nimeen...)Katso liite: 4862
Hieno kokoelma sulla. Ootkos Hanski maistanut tuota Ardbegin Kildaltonia? Mä oon ite harkinnut tuon Ardbegin ottamista kans keräilyyn, mutta ei vielä ... nyt on Lapparissa, Bowmoressa ja Glenfiddisissä ihan tarpeeksi "työtä". :D
 
Ja jottei ihan puhumiseksi mene, niin tuosta ...

IMG_0520.jpg


:)
 
Hieno kokoelma sulla. Ootkos Hanski maistanut tuota Ardbegin Kildaltonia? Mä oon ite harkinnut tuon Ardbegin ottamista kans keräilyyn, mutta ei vielä ... nyt on Lapparissa, Bowmoressa ja Glenfiddisissä ihan tarpeeksi "työtä". :D
En kyllä ole. Minulla on tullut keräiltyä yksittäiskappaleita eri saariviskeistä ja jos/kun juoma on haihtunut, olen ostanut toista merkkiä. Skotlannin eri alueissa riittää tekemistä!

Tämä sopii vähän äijempään makuun tai kylmään talvi-iltaan:
Glen_Ord.jpg
 
Viinistä.... Alkon Viininviljelyn historia-artikkelissa todetaan m.m."Varhaisimmat viljellyn viiniköynnöksen siemenlöydöt on ajoitettu noin vuoteen 5400 eaa. nykyisen Georgian alueelle..." Italiassa tehtyjen tutkimusten mukaan heidän käyttämänsä rypälelajikkeet on voitu paikantaa alkuperältään juurikin tuonne Georgian suuntaan.
Alkosta löytyy parikin ehdokasta hyvään kesäiseen nautiskeluun:

Valkoviini
..........................
product.jpg


ja punaviini http://www.alko.fi/tuotteet/948687/?fromsearch=true tuota olen maistanut mutta näyttää siirtyneen tilausvalikoimaan ?! En tiennytkään että tuolta valkkarin Mukuzanilta on myös punaviini joten töytyypä ottaa mukaan seuraavalla kauppakäynnillä. Kuvassa näkyvää valkoviiniä voin suositella monenlaiseenkin tilaisuuteen. Saman muotoisessa pullossa olevaa punaviiniäkin tuntuvat suosittelevan alan foorumeilla. Eli katseet Alkossa kohti Georgiaa ja ollaan melkolailla viinin alkulähteillä (ei tosin täysin kiistattomasti mutta erittäin vahvasti kuitenkin).
Täyttää Laatujuoman kriteerit ja siksi esillä täällä.



.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top