Laatujuomatopiikki

Tuolta tulee nami namia. :)

*hitsin vitsi, kun joskus vielä wanhoilla päivillään pääsisi kiertelemään Scotlantia ....
 
newsky.jpg


Heh, siinä on oikeasti " taivaan ranta". :D
 
Hyvin on @STI_Tactical9mm Skotlannin maantiedon opiskellut! Onko tämä sinun ottama kuva? Otin postaamani kuvan tuossa yllä näkyvältä laiturilta viime kesänä savun maun vielä kierrellessä kielen päällä...
 
Hyvin on @STI_Tactical9mm Skotlannin maantiedon opiskellut! Onko tämä sinun ottama kuva?
Ei (valitettavasti :( ) ole mun ottama kuva. Mut sen verran on tullut internet-skotlannissa aikaa vietettyä, että tunnistin kyllä heti että mistä on kymysys. :D

Otin postaamani kuvan tuossa yllä näkyvältä laiturilta viime kesänä savun maun vielä kierrellessä kielen päällä...
God damn. You lucky s.o.b.
Kävitkö muissakin tislaamoissa reissullasi?
 
Tietääkö @STI_Tactical9mm tai @Rauhantekijä kuvan ottopaikan eli tislaamon nimen?

Hei camoon, eihän porukat ny ehdi vastailla noin nopsasti kun pitää töissäkin olla. Eikai porukat työajalla töllä roiku, hemmetti..?
Mutta joo L tislamo tuli kyllä mieleen kun olen aikaisemminkin paikan kuvia nähnyt. Tai sitten ne on kaikki muutkin valkoisia....
En ole koskaan ollut Skotlannissa, vaikka takavuosina suurimman viski-kiinnostuksen aikaan karttoja ahkerasti luinkin. Matkaa oli suunnitteilla, mutta se ei koskaan päässyt toteutumaan. Kattoo nyt jos tässä joskus olis sen verran varoissaan että vois mennä sinne hieman ilmastoa nuuhkimaan. Luulen että tuollakin alueella voi aistia varsin korkeaa isänmaallisuuden tasoa ihmisistä.

.
 
Hei camoon, eihän porukat ny ehdi vastailla noin nopsasti kun pitää töissäkin olla. Eikai porukat työajalla töllä roiku, hemmetti..?
Mutta joo L tislamo tuli kyllä mieleen kun olen aikaisemminkin paikan kuvia nähnyt. Tai sitten ne on kaikki muutkin valkoisia....
En ole koskaan ollut Skotlannissa, vaikka takavuosina suurimman viski-kiinnostuksen aikaan karttoja ahkerasti luinkin. Matkaa oli suunnitteilla, mutta se ei koskaan päässyt toteutumaan. Kattoo nyt jos tässä joskus olis sen verran varoissaan että vois mennä sinne hieman ilmastoa nuuhkimaan. Luulen että tuollakin alueella voi aistia varsin korkeaa isänmaallisuuden tasoa ihmisistä.

* ruksii eurolottolappua*

En ole Lontoota kauemmaksi päässyt, mutta ehkä tässä joku kaunis päivä ...

Ja ettei mene ihan reissutopikiksi, niin ..

IMG_0492.jpg
 
Kävitkö muissakin tislaamoissa reissullasi?
Meillä oli viime vuonna aivan ykkösreissu kahden kaverin kanssa Skotlantiin. Lensimme torstaiaamuna mm. Michelle Monen kanssa Glasgowiin, sieltä kukuväline alle ja Islaylle. Perjantaina kävimme Islaylla Lagavulinilla (NAM!), Ardbegillä, Laphroaigilla ja Bowmorella. Lauantaina oli ohjelmassa Britannian korkeimman vuoren Ben Nevisin valloitus, jonka jälkeen maistuikin paikallinen stout. Harmittavasti sunnuntaina oli jo paluu...

Ardbegillä oli useampi suuri turistibussi parkissa ja aivan järjestön ryysis. Laphoaig oli ympäristöltään aivan mielipuolisen upea eikä juomakaan ollut ollenkaan pahaa. Bowmore oli kaupallistanut kaiken mahdollisen. Paras oli kuitenkin Lagavulin. Siemailimme siellä laatujuomaa vanhan kartanon salia muistuttavassa tilassa nahkasohvilla kolmistaan istuen. Lämpöä tuottivat takassa palavat turvepaakut ja kielen päällä paikallinen laatutuote. Skotlannin tunnelmasta ei puuttunut kuin jaloissa makaava skotlannin paimenkoira. :)

EDIToidaan vielä tälle saitille sopiva maanpuolustuksellinen kuvaus Ben Nevisin valloituksesta. Operoimme nykyisen organisaation mukaisena kolmen hengen partiona. Partion johtajana (tai ainakin meistä kovakuntoisimpana) toimi vanha laskuvarjojääkäri, joka juoksi Ben Nevisin huipulle kuin uroshirvi huolimatta nykyiseen taisteluvarustukseen kiinteästi kuuluvasta taktinen raskas olutsäiliö m 2014 -nestesäiliöstä. Toisena perässä juoksi rannikkotykistön vanhempi upseeri ja herrasmies. Itse vastasin tähystyksestä taaksepäin ja toimin partion takapään johtajana. Yritimme vahventaa partiotamme kensingtonilaisella kolmen naarastaistelijan (laadukkaalla) partiolla, mutta tässä kohtaa koimme ikävä kyllä matkan merkittävimmän taistelutappion...:p
 
Viimeksi muokattu:
....ykkösreissu Skotlantiin.

No just - ensin yks kiusaa herkullisilla kuvilla ja kohta toinen pläjäyttää kymppimatka-kertomuksen tiskiin. Mykäks vetää ja kiitoksia. :rolleyes:


Lisäys: Olen itse käsityksessä että Lagavulin on kaikkein savuisimman makuinen mallasviski. Ainakin itselle se oli kuin olis tervaista kirkkovenettä kurkkuun työntänyt. Joo menehän se kun pullon kerran kokeiluun hankki, mutta en minä nyt sanois että ne siivut niinkään suurimpia nautintoja olivat. Onko Lagavulin kaikkein savuisin malt ?
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö suunnitella aseeton invaasio johonkin Brittein saarten pohjois-osiin? Olis varmaan aika hienoa jollain asiantuntevalla mpnet-porukalla? Hyökkäyssuunnittelut saarille on kuulemma jotenkin muotia nykyisin?
Jotkut keskittyy Gotlantiin ja Ahvenanmaahan...tms... kuten tuolla muilla liuskoilla on voinut lukea. Miksei siihen samaan sovi vaikka Islay jollekin ryhmälle? Sama kai se, sama asia....vissiin? Korjatkaa jos olen ymmärtänyt jotain väärin.
 
No just - ensin yks kiusaa herkullisilla kuvilla ja kohta toinen pläjäyttää kymppimatka-kertomuksen tiskiin. Mykäks vetää ja kiitoksia. :rolleyes:


Lisäys: Olen itse käsityksessä että Lagavulin on kaikkein savuisimman makuinen mallasviski. Ainakin itselle se oli kuin olis tervaista kirkkovenettä kurkkuun työntänyt. Joo menehän se kun pullon kerran kokeiluun hankki, mutta en minä nyt sanois että ne siivut niinkään suurimpia nautintoja olivat. Onko Lagavulin kaikkein savuisin malt ?
Kuka mies nyt ei olisi vähän kirkkovenettä maistanut? :)

Saman saaren Bunnahabhain alkaa olla jo nesteytettyä turvesavua, Lagavulin on vielä hyvin miedon makuinen (ja ah niin NAM NAM!). Islayn tuotteista Port Ellen on paras, mitä koskaan olen maistanut ja alkoholijuomien ehdoton ykkönen. Tislaamo sulki ovensa 1982 ja joskus 1990-luvun lopulla ostin Heathrown World of Whiskiesistä yhden järkyttävän kalliin pullon. Juoma oli kuin 25-vuotiasta linnun maitoa ja harmittavan pian se katosikin. Port Elleniä saisi edelleen, mutta en ole raaskinut sijoittaa x000 £ juomaan.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top