Laatujuomatopiikki

No nyt camera toimi just sen verran että pölyisestä Lapparista sai kuvan ... ja nyt alkaa vkonloppu. :)

ygNc.jpg
 
:D
543668.jpg
 
Katso liite: 4604

Ehkäpä tässä kuussa laitan vielä pöntön "tulille". Nyt pitäisi vielä päättää viinille nimi!
Katsos, kotiviinitekijä. Itse en oikein ole viinin ystävä vaan panomiehenä preferoin mallasjuomia. Olen ymmärtänyt, että hyvän viinin teko vie enemmän aikaa ja on vaikeampaa. Olen kuitenkin kerran juonut hyvää kotiviiniä, taisi olla 15% kuivaa valkkaria, vaikken viinistä juuri välitä.
 
Tolkuton viskifetissi ketjussa. Olenko minä ainoa konjakin huora täällä...? Viskejä minäkin ryystin toisinaan (mutta kauan) kunnes sain päähäni ostaa konjakkia. Mulla on semmonen ylisuuri 9dl konjakkilasi, jonka sisään voin melkein upottaa pääni, konjakkihuuruja impaten. Ei ole paluuta viskeihin.
 
Brittilaivaston rommi on riittoisaa ja taustalla soi.. Näin Waterloon taistelun 200 v. päivän kunniaksi!
 
Viimeksi muokattu:
Tolkuton viskifetissi ketjussa. Olenko minä ainoa konjakin huora täällä...? Viskejä minäkin ryystin toisinaan (mutta kauan) kunnes sain päähäni ostaa konjakkia. Mulla on semmonen ylisuuri 9dl konjakkilasi, jonka sisään voin melkein upottaa pääni, konjakkihuuruja impaten. Ei ole paluuta viskeihin.

Ennen vannoin viskin nimeen. Päätin kuitenkin laajentaa repertuaaria ja aloin etsiä konjakkia josta pitäisin. Ei löytynyt, tai löytyi, mutta ei sellaista johon olisi varaa.
Sen sijaan löysin calvadoksen, olin myyty. Nyt otan aveciksi calvadosta jos vain on tarjolla. Toki konkkukin menee alas.
 
En tieda onko mainittu Calvan ja konjakin lisaksi muita ranskalaisia (Marc-tisle?) mutta opiskeluaikoina tormasin Montpellierissa kesalla -91 porukkaan erittain ruskettuneita pohjois-eurooppalaisen nakoisia kavereita, joilla oli (muistaakseni) oranssi sotilaspassi (Legion Etrangere) - olivat ajelleet 105mm tykkivaunuilla Kuwaitissa/ lansi-Irakissa kevattalven ja palanneet sitten 'vuokratun' kotimaan kamaralle, Toulon muistaakseni yksi suurempia tukikohtia (2eme Parachutiste, ja joiain tykistoa mahdollisesti silloin). Joka tapauksessa kaverit vannoivat Pernodin nimeen, vedella ilman jaita, joukossa saksalaisia ja yksi suomalainen jotka eivat saaneet sovittua Pernod vs. Ricard -debattia sillakaan kerralla. Erikoisia heppuja, "Toornni" ja "Ollavi Alla-Kulllpi" tulivat foneettisesti saksalaisten toimesta mainituiksi suomalaisina sotilaina joilla oli rautaista meriittia.
Itse olen Pernodin puolella, vaatii silti makeana kylla pienen kuivan Kronenbourgin ikaankuin jahtipojaksi!
 
Anteeksi off topic mutta oli pakko paivittaa hiukan tietoja Colonel Ala-Kulpista... eipa ole naapurin maskirovka paljoa suoraan sanottuna paivittynyt, toisaalta jos valhje on tarpeesi suurhi niin... tavarits:

>>Mannerheim-ristin ritari Olavi Alakulppi kertoi venäläisten partisaanien surmaamista suomalaisista siviileistä YK:n sotarikoksia tutkivalle komissiolle vuonna 1960. Todisteena hänellä oli Seitajärven uhreista otettuja valokuvia ja partisaanien hyökkäyksestä kertovia ruotsalaisia lehtiä.

Neuvostoliiton YK-lähettiläs kuitenkin kiisti väitteet todeten, etteivät Neuvostoliiton sotilasosastot ole syyllistyneet suomalaisten siviilikylien tuhoamiseen. Kaiken lisäksi hän rohkeni esittää, ettei Alakulppi olisi koskaan palvellut Suomen armeijassa. Kun Suomen silloinen YK-lähettiläs Ralph Enckell ei uskaltanut ottaa minkäänlaista kantaa, ei asiaa otettu edes tutkittavaksi.

Tämä tieto käy ilmi Kari Kallosen kirjoittamasta elämäkerrasta Sissiluutnantti Olavi Alakulppi.
 
Justiinsa korkkasin jo ennakkoon Laphroaigin Quarter Caskin. Voi jeesus allah ja buddha että on nektaria :p

>> The Leap-Frog! Vaittavat etta irlantilaisen viskin hiljainen salaisuus on ettei saarella ole kaarmeita, lieneeko Skotlannissakaan sitten nilviaisia makua tekemassa?

Vihapuheiseksi tulkittavasta hehkuvasta nimestaan huolimatta Irlannin viennin helmi lienee "Bushmills Black Bush":

https://www.masterofmalt.com/whiskies/bushmills-black-bush-whiskey/

Traagisesti jaanyt viela koettamatta.

Muut Puskajussi-tisleet ovat erittain hyviksi osoittautuneita kylla! Luulisi etta perunasta veivattaisi kossua ihan normaalisti siellakin tyolaisten paratiisissa mutta eipa sentaan, kylla kavereilla on Leijona-viskin voittavaa seivasta valmistuksessa Taxfree-myyntiin saakka!
 
Laphroaigin Quarter Caskin. Voi jeesus allah ja buddha että on nektaria

Alan taipua...en voi vastustella....täytyy varmaan jussin jäkeen mennä vaan kauppaan ja lohkaista lomarahoista siivu tuollaiseen namiin. Täytyy vaan tässä viikonloppuna kasata itselleen sellaisia "ostokynnystä madaltavia perusteluja" , kuten esimerkiksi en ole vuosiin ostanutkaan ...tjsp.... Joo, eipä tässä muutakaan voi.

eeh... tuleeko muuten bännia siitä jos taistelijan ensimmäinen antautuminen tapahtuu jo mpnet-foorumilla ? tästä vähän huolissaan....?


.
 
Back
Top