Laatujuomatopiikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vehamala
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tiiseri niillekin jotka ovat viinin ystäviä. Samalla kysymys, että millaisen mielikuvan tai janon tämä herättää kun kaupan hyllyssä tulee vastaan ?
Näiden viini sinänsä on erittäin laadukasta...mutta kommentteja....

0001.jpg

Tiiseri niillekin jotka ovat viinin ystäviä. Samalla kysymys, että millaisen mielikuvan tai janon tämä herättää kun kaupan hyllyssä tulee vastaan ?

0001.jpg
Ein Reich, Ein Volk ja minun janoisuuteni.
Saksan kotkahan tuossa on, mutta sehän ei minua haittaa. Pikemmin olisi ostoperuste, vaikka pelkästään oluenharrastaja olenkin.
Tyylikäs etiketti.

vkonlopun alkuun pikku tiiseri. :)

IMG_0532.jpg

Tiivistän tästä ketjusta ja sinusta tulleen mielikuvan seuraavaan huumoripitoiseen kuvailoitteluun:

@STI_Tactical9mm on jälleen sukeltanut viskitynnyrin syvyyksiin nautiskelemaan. Äkkiä sensorit hälyttävät:
- Herr Kapitan, das its Ein vihollinen, joka on tunkeutunut alueellemme.
- Taas noita MPnetin viskinjanoisia tyyppejä, Teufel! Avatkaa luukut 1 ja 2. Valmistautukaa...

subUnderwater.jpg

Ja näinhän siinä käy.

USS_Howorth_torpedo_hit.JPG

Viskinjanoiset joutuvat tyytymään, ettei näitä viskivarastoja vaan kertakaikkiaan ole tarkoitettu ulkopuolisten juotaviksi.
article-2178197-143179EA000005DC-303_964x587.jpg

MP netin viskinhimoiset joutuvat oppimaan, että niin se vaan on.
POWU-175B.jpg

@STI Tactical antaa kuitenkin "armon" käydä oikeudessa, ja lääkitsee kylmettyneitä kanssataistelijoita "viskillä"...
Alko%20Viski%2088%20%282%29.jpg

:D:D:D:D

Viimeksi muokattu:
Tiivistän tästä ketjusta ja sinusta tulleen mielikuvan seuraavaan huumoripitoiseen kuvailoitteluun:

:solthum:

Et muuten arvaa, että tuo "kasikasi" on ollut ihan vaan pikkusen aikaa hakusessa. Mä en enää muista millä auction-saitilla se oli, mutta löysin yhden avaamattoman joskus tammi- helmikuussa, joka oli sit tietenkin jo myyty, eli huuto-aika ohi. :mad:

Tuollaisen näköinen : http://whiskyauctionhistory.com/cgi-bin/auction/bigimage2.pl?&path=i/im0711big/&pic=7113469.jpg
edit. tuo siis ulkomaaneläville tarkoitettu doupleeight, mutta soumi-88 kelpaisi yhtälailla.
Mut ei se mitn. Joskus ... vielä joskus ... :)

Nyt lievennetään 88-tuskaa ja avataan torpedoputket taas. :D

IMG_0534.jpg

:solthum:

Et muuten arvaa, että tuo "kasikasi" on ollut ihan vaan pikkusen aikaa hakusessa. Mä en enää muista millä auction-saitilla se oli, mutta löysin yhden avaamattoman joskus tammi- helmikuussa, joka oli sit tietenkin jo myyty, eli huuto-aika ohi. :mad:

Tuollaisen näköinen : http://whiskyauctionhistory.com/cgi-bin/auction/bigimage2.pl?&path=i/im0711big/&pic=7113469.jpg
edit. tuo siis ulkomaaneläville tarkoitettu doupleeight, mutta soumi-88 kelpaisi yhtälailla.
Mut ei se mitn. Joskus ... vielä joskus ... :)

Nyt lievennetään 88-tuskaa ja avataan torpedoputket taas. :D
Ööö.. Tuota noin. Viski 88 oli kyllä täysin huumoriheitto. Taidat olla jonkin verran nuorempi kuin minä, ja ei millään pahalla, mutta oletko nyt varma, että haluat maistaa sitä?
Paras luonnehdinta ao. "viskistä" oli että maistuu valopetroolilta. Maulla ei ollut mitään tekemistä viskin kanssa. Oikeasti.
Aikoinaan vuonna -91, kun aloitin baarissa käyntiä, niin Viski 88 oli halvinta mitä löytyi. No sitähän tietysti juotiin, irvistellen ja lantraten vedellä. Muutenhan sitä ei voinut juoda.
Toppless-ilmiö oli silloin kuumillaan, ja voitte kuvitella, kun 18-vee nuorukainen menee baariin, ja vastassa on isotissinen nainen puolialasti, niin juotiinhan sitä kaikkea mitä ne kauppasivat.
Itsekin keräilijänä, ymmärään hyvin, että tällainen kadonnut suomalainen tuote kiinnostaa. Mutta sinä viskin asiantuntijana, luulen oikeasti, että oksentaisit, mikäli joutuisit ao. tuotetta ryyppäämään. Siihen on syynsä, ettei se saanut käyttää viskin nimeä...

Tuo luostari on jostain muustakin tunnettu kuin viineistä. Mistä?

enkä ois muuten tiennyt itekkään, mutta KVG auttoi hieman ... :)

Ein Reich, Ein Volk ja minun janoisuuteni. Saksan kotkahan tuossa on, mutta sehän ei minua haittaa.

No joo, itse asiassa tuo etupuolen kotka on poistettu 2012 pulloista nimenomaan siitä tulleen negariivisen palautteen palautteen johdosta. Ihmeen kauan ne kuitenkin ovat tuollaisena sen kotkaan saaneet siinä pitää. Saksassa kun vanhempi porukka tietää että alunperin preussilainen kotka annettiin hyvän viinin tunnustuksena, mutta nuorempi polvi ei siinä näe muuta kuin "die braune Zeit". Kieltämättä itsekin hämmästelin kun heidän tuote sattui Alkossa käsiin. Alkossa on myynnissä tämän pajan yksi viini pikkupullossa 0,5 kokoa ja siinä kotka löytyy takapuolelta pienempänä, pikkuisen hätkähdytti. Reichsadler (valtakunnan kotka) kun on kielletty symboli Saksassa. Eräs vasemmistoryhmä aikanaan heitti idean että kaupoissa jokaiseen pulloon lisättäisiin tussilla hakaristi, niin eiköhän lähde kotka kohta lentoon. No lähti se siitä sitten muutenkin.

Kyseiseen viiniluostariin liittyy muutakin "braune Zeit" negatiivista, mutta ketä aihe ja historia kiinnostaa niin voi itse lueskella lisää vaikka google haulla action T4

Enivei, viini on loistavan makuinen ja löytyy sieltä saksan valkkariosastolta. Enjoy!

.

Ööö.. Tuota noin. Viski 88 oli kyllä täysin huumoriheitto. Taidat olla jonkin verran nuorempi kuin minä, ja ei millään pahalla, mutta oletko nyt varma, että haluat maistaa sitä?
Paras luonnehdinta ao. "viskistä" oli että maistuu valopetroolilta. Maulla ei ollut mitään tekemistä viskin kanssa. Oikeasti.
Aikoinaan vuonna -91, kun aloitin baarissa käyntiä, niin Viski 88 oli halvinta mitä löytyi. No sitähän tietysti juotiin, irvistellen ja lantraten vedellä. Muutenhan sitä ei voinut juoda.
Toppless-ilmiö oli silloin kuumillaan, ja voitte kuvitella, kun 18-vee nuorukainen menee baariin, ja vastassa on isotissinen nainen puolialasti, niin juotiinhan sitä kaikkea mitä ne kauppasivat.
Itsekin keräilijänä, ymmärään hyvin, että tällainen kadonnut suomalainen tuote kiinnostaa. Mutta sinä viskin asiantuntijana, luulen oikeasti, että oksentaisit, mikäli joutuisit ao. tuotetta ryyppäämään. Siihen on syynsä, ettei se saanut käyttää viskin nimeä...
Juu, en halua maistaa, haluan omistaa. :)
Ja silloin joskus 80-luvulla kun ite aloin hyppäämään "matkahuollon baarissa" tuota olis pitänyt hankkia jemmaan, mutta kaikkea ei voi tietää etukäteen. :D
Joo ja tosiaan, skottilaiset tais hiukan suutahtaa tuosta Viski-nimestä ja se muutettiin (en muista oliko nimenvaihto Soumessakin) Douple Eight`iksi. :solthum:

No joo, itse asiassa tuo etupuolen kotka on poistettu 2012 pulloista nimenomaan siitä tulleen negariivisen palautteen palautteen johdosta. Ihmeen kauan ne kuitenkin ovat tuollaisena sen kotkaan saaneet siinä pitää. Saksassa kun vanhempi porukka tietää että alunperin preussilainen kotka annettiin hyvän viinin tunnustuksena, mutta nuorempi polvi ei siinä näe muuta kuin "die braune Zeit". Kieltämättä itsekin hämmästelin kun heidän tuote sattui Alkossa käsiin. Alkossa on myynnissä tämän pajan yksi viini pikkupullossa 0,5 kokoa ja siinä kotka löytyy takapuolelta pienempänä, pikkuisen hätkähdytti. Reichsadler (valtakunnan kotka) kun on kielletty symboli Saksassa. Eräs vasemmistoryhmä aikanaan heitti idean että kaupoissa jokaiseen pulloon lisättäisiin tussilla hakaristi, niin eiköhän lähde kotka kohta lentoon. No lähti se siitä sitten muutenkin.

Kyseiseen viiniluostariin liittyy muutakin "braune Zeit" negatiivista, mutta ketä aihe ja historia kiinnostaa niin voi itse lueskella lisää vaikka google haulla action T4

Enivei, viini on loistavan makuinen ja löytyy sieltä saksan valkkariosastolta. Enjoy!

.
Hei, tosi mielenkiintoista!
Taidanpa hakea juuri tätä, ihan piruuttani. Varsinn kun hakkapeliitoillekin on maistunut...

Juu, en halua maistaa, haluan omistaa. :)
Ja silloin joskus 80-luvulla kun ite aloin hyppäämään "matkahuollon baarissa" tuota olis pitänyt hankkia jemmaan, mutta kaikkea ei voi tietää etukäteen. :D
Joo ja tosiaan, skottilaiset tais hiukan suutahtaa tuosta Viski-nimestä ja se muutettiin (en muista oliko nimenvaihto Soumessakin) Douple Eight`iksi. :solthum:
Asia selvä :solthum:!!!
Kuten sanottu, ymmärrän hyvin keräilyvietin.
Mutta olethan itse, aikalaisena, maistanut tuota? Miten kuvailet?

Tuo oli kans uutta mulle. Tälläistä knoppitietoutta myös tarjottiin:

the_name_of_the_rose_2.jpg

Yo. elokuva kuvattu tuolla luostarissa.
Hitto vie! Hyvä elokuva.
Kaikkihan ne suurin piirtein samalta oluen ystävän suuhun maistuvat, mutta nyt on niin paljon historiaa pelissä, että sillä perusteella..

Varokaa muuten vain, olen ollut kauan olutseurassa jäsenenä.
Jos viitsisiin, voisin käydä samanlaisia UUboot-taisteluja kanssasi oluista, olutsammioissa.
Sanotaan nyt, että Belhavenin panimon tuotteilla vs viskit saisi jo kunnon Wolfsrudel-tsydeemin aikaan.:D.

:D

Muistikuvat on hataria, josko enää ollenkaan, mutta miten tulikin Motonet ekana mieleen.

605861.jpg
:D:D Olihan se oikeasti ihan karmeata.
Jäävesi ja jääpalat olviat must, että sen pystyi juomaan.
Kyllähän sitä kipattiin paljon, mutta on siitä sellainen kammo jäänyt, että nykyään juon mieluiten oluita.
Hitto, muistan kun Varkaudessa juotiin Sukellusveneitä. Oluttuoppiin upotettiin täysinäinen Viski 88- -lasi..:eek::eek:.
Voi helvetti...

Varokaa muuten vain, olen ollut kauan olutseurassa jäsenenä.
Jos viitsisiin, voisin käydä samanlaisia UUboot-taisteluja kanssasi oluista, olutsammioissa.
Sanotaan nyt, että Belhavenin panimon tuotteilla vs viskit saisi jo kunnon Wolfsrudel-tsydeemin aikaan.:D.

Heh, kerroppa mulle asiantuntijana, kun on aina mietityttänyt, että minkä vitun takia suomi-hotelleissa on kotahuora (Lapin Kulta) ns. vakio-kalja minibaareissa? Jeesus mitä schaissea.

IMHO, paras jano-olut joka on wanhoista ajoista jäänyt mieleen, oli "lahden vihree", eli se tais olla Lahden Erikois-olut. Oikein naminamia. Harmi vaan, kun kaikki hyvä loppuu aikanaan. Nykyisistä taitaa Karhu ottaa yköspaikan.

Nii ja yks juttu vielä, minkä jeesuksen takia baarien hana-olutkalja tarjoillaan -50 asteisena? Mun mielestä olut on hyvää, jos se on viileää, eikä silloin jos se on ensin jäädytetty nestemäisessä typessä. :mad:

Back