PJ85 kirjoitti:
Kiitos! :a-cool: Minun puolesta voisi tehdä tupakkatuotteille oman ketjunsa, vaikka itse olenkin sikarinpoltossa vasta aloittelija, tupakkaa toki olen polttanut jo vuosikaudet.
Huomenna lähetään Tallinnaan hakemaan viinaa, ja samalla käydään sigarimajassa.
Siinä Raatihuoneen torin kupeessa on toinenkin sikaripaikka, jossa lyötyy lounge. Sellainen kuubalaistyylinen paikka. Nimi saattoi olla La Casa Del Habano.
Kellarissa on huoneen kokoinen humidori, jonne pääsee myyjän kanssa shoppailemaan ja myyjä osaa neuvoa ja kertoa paljon sikareista ja saat ostettua juuri sen makuisia/vahvuisia/aromisia sikareita kuin haluat. Ne myyjät tietävät niistä nimittäin ihan kaiken ja puhuvat erittäin hyvää englantia ja osa suomeakin.
Ruokailun jälkeen on hyvä mennä jälkkärille tuonne. Samalla kun ostaa kotiin sikareita niin valitse jälkiruokasikari ja sitten maksuvaiheessa myyjä kysyy, että millaista juotavaa saisi olla sikarin seuraksi.
Sitten ohjataan kohteliaasti loungen puolelle ja neiti tuo valitut juomat pöytään, jossa on sikariroihu, tulitikut, setripuunlastut yms. tykötarpeet. Taustalla soi vaimeasti joku kuubalaistyylinen musiikki ja kun nahkasohvalle asettautuu mukavasti röhnöttämään ja silmät kiinni maistelemaan juomaa ja polttelemaan sikaria, niin arjen huolet pystyy aika tehokkaasti sulkemaan ulkopuolelle. Tuonne mennessä ei tosin saa olla kiire, koska ostoksissa ja polttosessiossa menee hyvinkin 1-1½ tuntia. Voin kuitenkin suositella täysin varauksetta.
Troikan vieressä on sitten se helpommin löytyvä Sigarimaja.