Laatujuomatopiikki

baikal kirjoitti:
Onko se näissä viskeissä tuo savunmaku juuri skottilaisten tavaramerkki? Siinä kai se on koko viskin juju?

Skottiviski maistuu savulle. Maku tulee, kun valmistuksessa poltetaan puuta. Irkkuviskin valmistuksessa käytetään hiiltä, jolloin savun makua ei tule. Rapakon takana laki vaatii käyttämään joka kerta uutta tynnyriä, jolloin saadaan todella paha maku pontikkaan. Irkut ja skotit sitten ostavat kerran käytetyt tynnyrit ja käyttävät niitä useita kertoja. Mitä useammin tynnyri käytetään, sitä vähemmän pahaa makua tynnyristä jää jaloon pontikkaan jne...
 
Pullosorsa kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Onko se näissä viskeissä tuo savunmaku juuri skottilaisten tavaramerkki? Siinä kai se on koko viskin juju?

Skottiviski maistuu savulle. Maku tulee, kun valmistuksessa poltetaan puuta. Irkkuviskin valmistuksessa käytetään hiiltä, jolloin savun makua ei tule. Rapakon takana laki vaatii käyttämään joka kerta uutta tynnyriä, jolloin saadaan todella paha maku pontikkaan. Irkut ja skotit sitten ostavat kerran käytetyt tynnyrit ja käyttävät niitä useita kertoja. Mitä useammin tynnyri käytetään, sitä vähemmän pahaa makua tynnyristä jää jaloon pontikkaan jne...

Polttaiskohan ne kuitenkin turvetta.
 
EK kirjoitti:
Pullosorsa kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Onko se näissä viskeissä tuo savunmaku juuri skottilaisten tavaramerkki? Siinä kai se on koko viskin juju?

Skottiviski maistuu savulle. Maku tulee, kun valmistuksessa poltetaan puuta. Irkkuviskin valmistuksessa käytetään hiiltä, jolloin savun makua ei tule. Rapakon takana laki vaatii käyttämään joka kerta uutta tynnyriä, jolloin saadaan todella paha maku pontikkaan. Irkut ja skotit sitten ostavat kerran käytetyt tynnyrit ja käyttävät niitä useita kertoja. Mitä useammin tynnyri käytetään, sitä vähemmän pahaa makua tynnyristä jää jaloon pontikkaan jne...

Polttaiskohan ne kuitenkin turvetta.

Ympäristöehtojen vastaisesti vieläpä?:a-cool:
 
noska kirjoitti:
Kyynelsilmin olisit voinut saada säpiä. Nyt jäit ilman.

En tiedä säpistä, kun en ole tietääkseni koskaan sellaista saanut. En ole myöskään itse antanut säälistä.

Krapularyypyistä ei vielä olekaan ollut keskustelua. Jotkut sanovat tuota alkoholismiksi, mutta minun mielestäni tuo ei sitä kuitenkaan ole. Kyllähän autollekkin tarvitsee joskus antaa ryyppyä, että se lähtee käyntiin.
 
Mikäpäs sen rentouttavampaa kuin sikari ja viski kesäntuulen hyväillessä ihoa. :a-grin: Kaverilla harrastuksena nuo molemmat (sikarit ja viskit) niin siellä on hyvä harjoitella aina välillä. Taitaa sen hyllystä löytyä tällä hetkellä vajaa 20 erilaista viskiä ja humidorista (sikarien säilityslaatikko jossa optimaalinen kosteus) runsaasti erilaisia sikarivaihtoehtoja.
 
Minä ajattelin ensi viikonloppuna poltella Cohiba Siglo VI sikarin parin Gin-Tonicin seurassa.
Hyi helvetti, että on kallis pölli. Mulla ei tuollaisiin ole varaa kuin korkeintaan kerran vuodessa, mutta onnetar potkaisi kerrankin ja noita päätyi jokunen omaan hallintaan, koska "Sä pstsika näytät arvostavan hyvää sikaria. Jos maistuu niin ota noi itelles, niin mulla sujuu tupakkalakko helpommin."

Viski/konjakki/mikä tahansa värillinen viina rajoittavat mielestäni sikarin makua ja parhaiten sikarin aveciksi sopii joku raikas drinkki tai kevyt olut. Esim. Bud, joka on melko vetistä kotimaiseen lageriin tottuneena. Makuasioita tietysti.
Jotkut rohkenevat väittää, että pari kaljaa ennen sikaria avaavat makuaistia siten, että sikarista saa täyden nautinnon. Tuo on ainakin mun osaltani totta.
Voimakas arominen viski on hyvää sellaisenaan ja se on paras nauttia ilman hyvää sikaria ja toisinpäin --> seurauksena kaksinkertainen nautinto.


Sikareille ja tupakkatuotteille uusi ketju jos sikarin/piipunpolttajia löytyy?
PJ85 - Saa suorittaa!
 
Valitettavasti ainoat tuttuni jotka ottavat krapularyyppyjä, ovat sanalla sanoen, alkoholisteja. Ei mitään täysiä raboja, mutta laiffi ei oo pääasiassa vaan doku. En lähde tuomitsemaan, vaan pidän hommaa säälittävänä. Kun ei oo jeesuskompleksia, en usko että voisin elämiään muuttaa.

Krapulahan on kropan vieroitusoire kun alkoholi on loppunut. Se vierotus on vaan kestettävä, eikä ryhdyttävä lotraamaan "loiventavilla".

Erittäin hieno ilmaisu on "liskojen yö". Sehän on se yö joka tulee jos on kolme neljä iltaa vetänyt viinaa, ja sitten lopettaa. Ei tosin se eka yö, vaan.. Sen viimeisen illan/yön jälkeen maksa polttaa alkoholia ja pystyy nukkumaan. Mutta sitten se seuraava yö.... Vaikka krapulaa ei ole, kroppa on tottunut alkoholiin ja kun sitä ei tulekaan, on kylmä hiki ja näkee painajaisia (liskoja) ja heräilee.

Noita tosin ei enää tule, kun viina vain ei maistu kahden dokausillan jälkeen. Näissä on aika samaa onko se alkoholi laatujuomassa tai karmeassa sopassa. Tosin "Sopan" myyntihän on jo lopetettu. Densat aikanaan ostivat Soppaa, koska siinä oli kovin hinta/alkoholisuhde + korkea sokerimäärä, jolla pärjäsi ilman skruudaa.
 
pstsika kirjoitti:
Krapularyypyistä ei vielä olekaan ollut keskustelua. Jotkut sanovat tuota alkoholismiksi, mutta minun mielestäni tuo ei sitä kuitenkaan ole. Kyllähän autollekkin tarvitsee joskus antaa ryyppyä, että se lähtee käyntiin.

Riippuu tilanteesta.

Jos päivä on varattu "toipumiselle", ei krapularyypystä sinänsä ole haittaa. Helpottaapahan vain oloa. Sen sijaan, jos luvassa on jotakin aktiviteettia, etenkin moottoriajoneuvoihin liittyen, on krapularyyppy itsestään isästä Perkeleestä. Luonnollisen laskuhumalan ja krapulan seurannalla voi sentään edes jotenkin päätellä ja laskeskella omaa ajokuntoaan/veren promilleja, mutta krapularyypyllä/-ryypyillä kyllä tuhoaa sen mahdollisuuden.* Tarkkuusalkometrin omaavilla asia on tietysti erikseen, mutta jos pitkin päivää pilliin puhaltelemalla pitää ajokunto määrittää, niin kannattaa hommata kuski tai jättää auto parkkiin.

Krapularyypyssä on vähän sitä ongelmaa, että niitä menee helposti useampikin. Asia erikseen on se, että paha olo opettaa hieman omista rajoista ja niiden ylittämisen seurauksista. Omasta tilanteesta riippuu, kannattaako ottaa vai ei, kuten tietysti alkoholin kanssa aina.

*Ja lähtökohtahan on tietysti se, että jos otat reilummasti illalla, et seuraavana päivänä hyppää rattiin lainkaan. Sen sijaan ns. kohtuukäyttö, esim. 5-6 ravintola-annosta ei estä autoilua jossakin vaiheessa seuraavana päivänä. Alkoholin vaikutuksen alaisena ei sitten autoilla lainkaan.
 
Joissakin tapauksissa krapularyyppy on ihan ok. Esim. lomalla ollessa jos seuraavana päivänä pitää päästä aikaisin liikkeelle (ilman autoa) pitkän yön jälkeen.
Aamukahviin tujaus konjakkia lääkkeeksi ja päivä lähtee helpommin käyntiin. Päivän aikana tulee kuitenkin käytyä oluella tms., joten tuo aamupalan yhteydessä otettu näkäräinen ei ole ongelma jos törpöttely kestää muutaman päivän. Tavallisen ravintola-illan jälkeen en itsekään ota aamulla loiventavaa. Jos tiedän joutuvani rattiin niin en myöskään juo muutakuin mehua. En edes sitä yhtä kaljaa, vaikka senjälkeen voisikin vielä ajaa. Kaikki seulonta-alkometrin puhallukset on olleet 0,00 ja noita on tullut useita kymmeniä varmaan puhallettua. Parhaimpana päivänä 3 kertaa.

Onneksi omat krapulat silloin harvoin kun sellaisia edes on, ovat hyvin maltillisia. Aamusta vähän kädet tärisevät ja suuta kuivaa, mutta päähän ei satu enkä ole tainnut kuin kerran oksentaa krapulassa. Selittävänä tekijänä oli illalla nautittu thaiviski... Ehkä mulla on hyvät geenit tai sitten en vain ole "tarpeeksi kännissä".
 
pstsika kirjoitti:
Onneksi omat krapulat silloin harvoin kun sellaisia edes on, ovat hyvin maltillisia. Aamusta vähän kädet tärisevät ja suuta kuivaa, mutta päähän ei satu enkä ole tainnut kuin kerran oksentaa krapulassa. Selittävänä tekijänä oli illalla nautittu thaiviski... Ehkä mulla on hyvät geenit tai sitten en vain ole "tarpeeksi kännissä".

Minulla on sama homma,eli krapulani (harvoin niitä on) on yleensä vain lievää päänsärkyä ja väsymystä.
Todella harvoin on varsinaisesti paha olo.
 
url


Varsin makoisaa ainetta. On varsin mukavaa viettää iltaa yksin hyvässä seurassa ja juoda laadukasta viskiä kynttilänvalossa kuunnelleen musiikkia.
Oikeanlainen musiikki luo sopivan melankolisen tunnelman ja voi kaikessa rauhassa miettiä synkkiä juttuja ja samalla kasvaa ihmisenä. Auringon noustessa voi kuivata kyyneleet poskilta ja käpertyä sängyn pohjalle nukkumaan ja halata tyynyä.
 
12-vuotiasta.... etkö tunne itseäsi yhtään pedofiiliksi?
 
pstsika kirjoitti:
url


Varsin makoisaa ainetta. On varsin mukavaa viettää iltaa yksin hyvässä seurassa ja juoda laadukasta viskiä kynttilänvalossa kuunnelleen musiikkia.
Oikeanlainen musiikki luo sopivan melankolisen tunnelman ja voi kaikessa rauhassa miettiä synkkiä juttuja ja samalla kasvaa ihmisenä. Auringon noustessa voi kuivata kyyneleet poskilta ja käpertyä sängyn pohjalle nukkumaan ja halata tyynyä.

Eräänä aamuna naapurin kanssa huoltoasemalla (siis kello oli jotain 04-05) ja hänen juttuja ja murheita kuunnellessa totesin,että paskaakos tässä itellä on mitään hätää.
 
crane kirjoitti:
Eräänä aamuna naapurin kanssa huoltoasemalla (siis kello oli jotain 04-05) ja hänen juttuja ja murheita kuunnellessa totesin,että paskaakos tässä itellä on mitään hätää.

Mäkin etsin niitä positiivisia asioita juuri muiden ihmisten kautta. On aika lohduttavaa tietää, että omat ”ongelmat” on loppujen lopuksi pikkujuttuja siihen huonoimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon verratessa.
Toisaalta kun vertaa omaa tilannetta tavoitetilaan, niin eipä tämä nyt aiheuta ihan suoranaisia riemunkiljahduksia vaikka asiat voisivat olla mukamas huonomminkin. Ja sitten pitäisi muka olla onnellinen siitä, ettei ole neliraajahalvaantunut kuuromykkäsokeaturkulainen.

Sille. :kippis:
 
noska kirjoitti:
12-vuotiasta.... etkö tunne itseäsi yhtään pedofiiliksi?

Joo, kyllä joku roti pitää olla :a-grin:
Itsekin muinoin ostin sinileimaista Johnie Walkeria (sentään 21-v)
 
Heathrowilla myytiin just extra Glenfiddichiä joka on tehty vain olympialaisia varten. Maistoksiakin annettiin. Gutaa.

Tämä oli kuitenkin 16 v vanhaa, jta oli pari viimeistä vuotta uitettu jossain epätavallisissa tynnyreissä. Samaan aikaan normi 20v. oli saman hintasta.

En juuri jaksa kantaa viinaa ulkomailta, joten jätin ostamatta sekä kymmenen aikavyöhykkeen että heathrown takaa....r
 
Tuli sitten vapaapäivä käytettyä luonnonraiskaamiseen. Saunan jälkeen huurteisen kylmä, suomalainen keskiolut suoraan tölkistä maistuu kyllä aivan helkkarin hyvältä.
 
pstsika kirjoitti:
Minä ajattelin ensi viikonloppuna poltella Cohiba Siglo VI sikarin parin Gin-Tonicin seurassa.
Hyi helvetti, että on kallis pölli. Mulla ei tuollaisiin ole varaa kuin korkeintaan kerran vuodessa, mutta onnetar potkaisi kerrankin ja noita päätyi jokunen omaan hallintaan, koska "Sä pstsika näytät arvostavan hyvää sikaria. Jos maistuu niin ota noi itelles, niin mulla sujuu tupakkalakko helpommin."

Viski/konjakki/mikä tahansa värillinen viina rajoittavat mielestäni sikarin makua ja parhaiten sikarin aveciksi sopii joku raikas drinkki tai kevyt olut. Esim. Bud, joka on melko vetistä kotimaiseen lageriin tottuneena. Makuasioita tietysti.
Jotkut rohkenevat väittää, että pari kaljaa ennen sikaria avaavat makuaistia siten, että sikarista saa täyden nautinnon. Tuo on ainakin mun osaltani totta.
Voimakas arominen viski on hyvää sellaisenaan ja se on paras nauttia ilman hyvää sikaria ja toisinpäin --> seurauksena kaksinkertainen nautinto.


Sikareille ja tupakkatuotteille uusi ketju jos sikarin/piipunpolttajia löytyy?
PJ85 - Saa suorittaa!

Kiitos! :a-cool: Minun puolesta voisi tehdä tupakkatuotteille oman ketjunsa, vaikka itse olenkin sikarinpoltossa vasta aloittelija, tupakkaa toki olen polttanut jo vuosikaudet.

Huomenna lähetään Tallinnaan hakemaan viinaa, ja samalla käydään sigarimajassa.
 
PJ85 kirjoitti:
Kiitos! :a-cool: Minun puolesta voisi tehdä tupakkatuotteille oman ketjunsa, vaikka itse olenkin sikarinpoltossa vasta aloittelija, tupakkaa toki olen polttanut jo vuosikaudet.

Huomenna lähetään Tallinnaan hakemaan viinaa, ja samalla käydään sigarimajassa.

Siinä Raatihuoneen torin kupeessa on toinenkin sikaripaikka, jossa lyötyy lounge. Sellainen kuubalaistyylinen paikka. Nimi saattoi olla La Casa Del Habano.
Kellarissa on huoneen kokoinen humidori, jonne pääsee myyjän kanssa shoppailemaan ja myyjä osaa neuvoa ja kertoa paljon sikareista ja saat ostettua juuri sen makuisia/vahvuisia/aromisia sikareita kuin haluat. Ne myyjät tietävät niistä nimittäin ihan kaiken ja puhuvat erittäin hyvää englantia ja osa suomeakin.
Ruokailun jälkeen on hyvä mennä jälkkärille tuonne. Samalla kun ostaa kotiin sikareita niin valitse jälkiruokasikari ja sitten maksuvaiheessa myyjä kysyy, että millaista juotavaa saisi olla sikarin seuraksi.
Sitten ohjataan kohteliaasti loungen puolelle ja neiti tuo valitut juomat pöytään, jossa on sikariroihu, tulitikut, setripuunlastut yms. tykötarpeet. Taustalla soi vaimeasti joku kuubalaistyylinen musiikki ja kun nahkasohvalle asettautuu mukavasti röhnöttämään ja silmät kiinni maistelemaan juomaa ja polttelemaan sikaria, niin arjen huolet pystyy aika tehokkaasti sulkemaan ulkopuolelle. Tuonne mennessä ei tosin saa olla kiire, koska ostoksissa ja polttosessiossa menee hyvinkin 1-1½ tuntia. Voin kuitenkin suositella täysin varauksetta.

Troikan vieressä on sitten se helpommin löytyvä Sigarimaja.
 
pstsika kirjoitti:
PJ85 kirjoitti:
Kiitos! :a-cool: Minun puolesta voisi tehdä tupakkatuotteille oman ketjunsa, vaikka itse olenkin sikarinpoltossa vasta aloittelija, tupakkaa toki olen polttanut jo vuosikaudet.

Huomenna lähetään Tallinnaan hakemaan viinaa, ja samalla käydään sigarimajassa.

Siinä Raatihuoneen torin kupeessa on toinenkin sikaripaikka, jossa lyötyy lounge. Sellainen kuubalaistyylinen paikka. Nimi saattoi olla La Casa Del Habano.
Kellarissa on huoneen kokoinen humidori, jonne pääsee myyjän kanssa shoppailemaan ja myyjä osaa neuvoa ja kertoa paljon sikareista ja saat ostettua juuri sen makuisia/vahvuisia/aromisia sikareita kuin haluat. Ne myyjät tietävät niistä nimittäin ihan kaiken ja puhuvat erittäin hyvää englantia ja osa suomeakin.
Ruokailun jälkeen on hyvä mennä jälkkärille tuonne. Samalla kun ostaa kotiin sikareita niin valitse jälkiruokasikari ja sitten maksuvaiheessa myyjä kysyy, että millaista juotavaa saisi olla sikarin seuraksi.
Sitten ohjataan kohteliaasti loungen puolelle ja neiti tuo valitut juomat pöytään, jossa on sikariroihu, tulitikut, setripuunlastut yms. tykötarpeet. Taustalla soi vaimeasti joku kuubalaistyylinen musiikki ja kun nahkasohvalle asettautuu mukavasti röhnöttämään ja silmät kiinni maistelemaan juomaa ja polttelemaan sikaria, niin arjen huolet pystyy aika tehokkaasti sulkemaan ulkopuolelle. Tuonne mennessä ei tosin saa olla kiire, koska ostoksissa ja polttosessiossa menee hyvinkin 1-1½ tuntia. Voin kuitenkin suositella täysin varauksetta.

Troikan vieressä on sitten se helpommin löytyvä Sigarimaja.

Itseasiassa kaveri jonka kanssa mennään Tallinnaan oli pari viikkoa sitten käynyt setänsä kanssa tuolla toisessa sikaripaikassa, jonka nimi on tosiaan La Casa Del Habano Tallinn. Oli kuulemma "palvelija" tuonut halutun sikarin about silkkihansikkain, ja kuulemma ollut asiallinen mesta kaikinpuolin.

Kaveri osti viimeksi laatikon Partagas serie D- sikareita, ja nyt aikoo tuoda toisenkin laatikon kun ovat tämän kuun kovassa tarjouksessa.
http://www.cigarinspector.com/partagas/partagas-serie-d-no-4
Ilmeisesti noista kyse mikä linkissä.
 
Back
Top