Laatujuomatopiikki

Karhun 5,3% perjantai-illan virvokkeena. Tosi hyvä. Pehmeä ja täyteläinen. Varma eikä petä.
 
Maailman kallein viskipullo myytiin huutokaupassa yli 1,3 miljoonalla eurolla
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005916257.html

Maailman kallein viskipullo on myyty torstaiaamuna Christien huutokaupassa Lontoossa.
Harvinaisen Macallan -pullon hinta nousi 1,2 miljoonaa puntaan eli 1,36 miljoonaan euroon.
........
– Macallan on maltaiden Rolls Royce, Bonhamin huutokaupan asiantuntija Martin Green kuvaili talouslehti Forbesissa viskiä.

Viski on pullotettu vuonna 1986. Sitä on kypsennetty 60 vuotta.
60-vuotias Macallan on varakkaiden viskinharrastajien keräilykohde. Erään kuuluu 40 pulloa.
===============================================
Noh, termistä varakas(kin) on monenlaisia näkemyksiä......
Tässä tapauksessa oli pullon harvinainen etiketti tärkeässä osassa hinnanmuodostusta.
 
Aivan loistavaa on.

Nyt kun olutlinjalle lähdettiin, niin Keisarin EloWehnäolut on muuten erittäin hyvä ja järkihintainen vehnäolut, jos sellaisista tykkää. Kesähelteillä maistui oikein hyvin ainakin.

Yleensä olen ihan hyvin tehdyn lagerin tai stoutin perään itse, mutta joskus vaihtelu virkistää.
 
TIEDOTE

Rauhikselle maistuu tällä hetkellä aivan loistava Keisari American pale ale -olut. Yllättävän maukas vaikka prossia ei ole kuin 4,2

Katso liite: 25727
Uhka isoista oikeudenkäyntikuluista pakotti Nokian Panimon vaihtamaan tunnetuimman tuotemerkkinsä. Keisari 66 American Pale Ale tunnetaan jatkossa nimellä Keisari APA. Samalla myös tuttu pakkaus uudistuu.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/aea5126e-1df4-4088-96cf-32c4729b1a38
 
@Gyllis1 Säikähdin uutista. Hetken näytti että loppuu, mutta huh.....!
Ostin varmuuden vuoksi tänään kumpaakin etikettiä, kun molempia nyt on kaupoissa. Pakko varmistaa ettei sisällössä ole mikään muuttunut. Otan monta jotta testi on perusteellinen :)
.
 
Minä ostin tuon (Keisari 66) kun se oli uusi, erittäin hyvä ja nautinnollinen. Muutamat seuraavat tölkit olivatkin täyttä paskaa. Oli flättiä, ei humalan puraisua, oluessa oli jotain ihme hiutaleita. Sen jälkeen en ole moneen vuoteen uskaltanut sitä ostaakaan. Mutta nytkö se siis on taas kunnossa?
 
Viimeksi muokattu:
Juustoportin vapaan lehmän täysmaito.
Maidoissakin on eroja. Tämä on samettisen pehmeää hieman toffeemaista.
 
Rauhiksen rohkaisemana uskaltauduin taas vuosien tauon jälkeen kokeilemaan Keisari APA (ent. 66). Kyllä, nyt se on ihan juotavan kuntoinen ja hyvä.
 
Tässä olen löytänyt nyt viime aikoina oluttyypin, joka on omaan makuun suurella varmuudella hyvin menevä. Saksalaiset vaaleat vähähumalaiset hiivaoluet.
 
Maailman kallein viskipullo myytiin huutokaupassa yli 1,3 miljoonalla eurolla
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005916257.html

Maailman kallein viskipullo on myyty torstaiaamuna Christien huutokaupassa Lontoossa.
Harvinaisen Macallan -pullon hinta nousi 1,2 miljoonaa puntaan eli 1,36 miljoonaan euroon.
........
– Macallan on maltaiden Rolls Royce, Bonhamin huutokaupan asiantuntija Martin Green kuvaili talouslehti Forbesissa viskiä.

Viski on pullotettu vuonna 1986. Sitä on kypsennetty 60 vuotta.
60-vuotias Macallan on varakkaiden viskinharrastajien keräilykohde. Erään kuuluu 40 pulloa.
===============================================
Noh, termistä varakas(kin) on monenlaisia näkemyksiä......
Tässä tapauksessa oli pullon harvinainen etiketti tärkeässä osassa hinnanmuodostusta.
Halvin wiski taisi muistaakseni olla jotain 1,5€ sellanen 5l lasinpesunestetonkan näkönen astia, voi olla aika makuelämys. Tais olla jostain _Vietnam yms.
 
Saksalaiset vaaleat vähähumalaiset hiivaoluet.
Mitä ihmeessä ne ovat, ikinä kuulutkaan. Ja minä nyt olen lukenut sivun jos toisenkin oluista.
Ensinnäkin jokaisessa oluessa on hiivaa, ilman sitä ei muodostu alkoholia.
Annapa joku tuotenimi niin pystyn katsomaan mitä tarkoitat.

PS. Mahdatko tarkoittaa vehnäolut jossa hiivasakka pohjalle eli ns Hefeweizen/Hefe-weissbier?
 
Antamasi tuotenimi on juuri vehnäolut mutta ilman hiivasakkaa. Jos on lisänimi Hefe niin on sakka mukana. Monella saksalaisella on tapana että olut kaadetaan lasiin niin että sakka jää pulloon ja sakka sitten snapsilasiin ja juodaan erikseen.

Minulle vehnäoluet eivät uppoa, pari kertaa maistanut enkä oikein ole sinuksi päässyt niiden kanssa.
 
w108627_alko.jpg

Palkitsin itseni meukkupullolla :)
 
Back
Top