Kyse oli siitä tarvitseeko tehdä runkoihin muutoksia, kuten myös myöhemmässä Visbyä koskevasssa lainauksessa. "we have already cut square holes in the side for the MkII, so in that case we will use the old launcher". Sitä vaikuttaisi pitävän merkittävänä Ruotsi ja Saab. Voi olla, ettei Haminassa ole ihan vastaavaa tarvetta, koska laukaisimet ei tule näkyviin kyljestä vaan päältä. 45 asteen kulma sen sijaan johtanee siihen, ettei todennäköisesti olisi ollut järkevää asentaa uutta Mk 3/4 laatikkoa vaakaan. Nyt kun järjestelmä vaihtui, ei pohdinta ole enää niin olennainen. Tullee suurempi muutos joka tapauksessa.
Toki se uusittava elektroniikka maksaa enemmän kuin mekanismi. Niiden potentiaalisten runkomuutosten merkittävyys oli olennainen kysymys. Elektroniikan muutoset ei välttämättä ulotu itse alustan muokkaustarpeisiin. Eli RBS-jatkon olisi voinut nähdä turvallisena valintana sen suhteen, ettei tarvitse tehdä muutoksia itse Hamina-luokan alukseen.
Tarkemmin G:tä pohdittua täytyy yhtyä palstalla havaittuun, ettei sille ole kummoisia markkinoita enää Euroopassa vaikka sellaisena päänavauksena IAI:n jamppa juhlistikin. Sen sijaan Suomi on oiva refu vaikka Filippiineille myytäessä. Kaikki sellaiset, joiden ei ole välttämätöntä ostaa turpo-pisteitä USA:lta ja joilla ei ole liian suuria himoja alan kotimaisen teollisuuden tekohengityksen kanssa.
Toki järjestelmän ominaisuuksista riippuu miten suuret markkinat sille on. Jos kyseessä on sellainen, mitä Israel itse pitäisi oman arsenaalinsa priimana voi olla ettei sitä ihan rupumaihin uskalla myydä. Sen sijaan jos kyseessä on vain halvempi/karvan verran parempi Harpoon niin kaikille kynnelle kykeneville.