Lemmenjoen "kertausharjoitukset", viinaa, vittuilua ja rikossyytteitä

Eikö teille armeijassa opetettu ettei anteeksi pidä pyydellä. Meidän saapumiserän -johtaja sanoi muistaakseni jo ekalla viikolla ettei tässä firmassa pyydellä anteeksi. Korjataan tehdyt virheet ja ei toisteta niitä.

Anteeksipyytely antaa raatelijoille vain lisää voimia hyökätä kimppuun.

Minä en pyydä anteeksi muilta kuin vaimoltani.
 
Siksi, että käräjillä kannattaa kieltää viimeiseen tappiin asti. Mistään kunniasta ja omastatunnosta on ihan turha puhua. Kunhan selviää mahdollisimman vähällä, viis muusta. Ja jos siinä jauhautuu vaikka joku viatonkin jalkoihin, so what? Liikoja ei kannata kuvitella.

Nämä tapahtumat ylipäätään taitavat tulla kirkasotsaisuuden läpäisemälle forumille Suurena Ullatuksena? Pah. Oppia ikä kaikki. Mihinkään kirkasotsaiseen partiopoikama-asennoitumiseen ei ole mitään syytä.

En oo nyt ihan saletti mitä tässä koetetaan sanoa. Kunniansa ja omantuntonsa on syytetty kyllä naurettavilla selityksillään uhrannut ihan itse. Nyt räpiköinnin myötä samassa suonsilmässä on useampikin kaveri. Veikkaan, etteivät ole enää kavereita.

Humalassa perseilystä voisin kuvitella useammallakin tämän foorumin kirjoittajalla olevan omakohtaista kokemusta. Edelleen, huonosti ovat asiat kun teekkareilta löytyy esimerkillisempää edustusviinojen kanssa käyttäytymistä.
 
Siksi, että käräjillä kannattaa kieltää viimeiseen tappiin asti. Mistään kunniasta ja omastatunnosta on ihan turha puhua. Kunhan selviää mahdollisimman vähällä, viis muusta. Ja jos siinä jauhautuu vaikka joku viatonkin jalkoihin, so what? Liikoja ei kannata kuvitella.

Nämä tapahtumat ylipäätään taitavat tulla kirkasotsaisuuden läpäisemälle forumille Suurena Ullatuksena? Pah. Oppia ikä kaikki. Mihinkään kirkasotsaiseen partiopoikama-asennoitumiseen ei ole mitään syytä.
Tässä nyt kuitenkin kiistämisellä ja hyssyttelyllä on aikaansaatu streisand-efekti ja saatu 2 esimiestä kuseen. Miten sun mielestä meni?
 
Eikö teille armeijassa opetettu ettei anteeksi pidä pyydellä. Meidän saapumiserän -johtaja sanoi muistaakseni jo ekalla viikolla ettei tässä firmassa pyydellä anteeksi. Korjataan tehdyt virheet ja ei toisteta niitä.

Anteeksipyytely antaa raatelijoille vain lisää voimia hyökätä kimppuun.

Minä en pyydä anteeksi muilta kuin vaimoltani.

Jaa, minä olen kyllä joutunut pyytämään anteeksi komppanian päällikön määräyksestä kokonaiselta lääkintämieskurssiosastolta, joka oli majoitettuna komppaniamme yläkertaan omien jääkärien jo kotiuduttua. Satuin nimittäin maleksimaan yläkerrassa samaan aikaan (lapsuudenkaverini oli samalla lämärikurssilla) kun eräs alakerran alikersantti pelasi kortilla yhden tuvan asukkia vastaan kyseisen tuvan iltatarkastuksen pinkoista. Ilmeisesti alikessu voitti ja joku tuleva lääkintämies teki asiasta valituksen nimeten minut osalliseksi.

Lomilta palattuani tuli huutia. Minun olisi pitänyt kokelaana ymmärtää kieltää moinen asiaton (ryssänvallanaikainen?) simputus, mutta enhän minä tajunnut, koska iltatarkastus pelikorteilla oli samassa komppaniassa omana alokasaikanani ja vielä au-kurssillakin aika yleinen, mutta samalla mielestäni humoristinen tapa ratkoa pinkkojen kelvollisuus. Kyllä minä uuden pinkan pyöräytin käden käänteessä, jos niikseen tuli. Mutta loppuvuosi 1995 oli se hetki, jolloin tiettyihin paikkoihin Suomea kasarmien vessoihin tuli ovet, ikkunoihin verhot ja Suomen armeijasta ilmeisesti loppui simputus.

Noh, tein työtä käskettyä komppanian alapihalla. Ei siitä isoa traumaa jäänyt. Huvittavaa asiassa kuitenkin oli, että kun em. alikersantti teki jälkeeni oman suorituksensa, huusi komppaukko hänelle vessan ikkunasta ”Pyydä anteeksi kunnolla!!!”. Oli valvonut sieltä käskyn toteutusta... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Onhan täällä ollut jo tieto, että Karjalan lennoston ex-komentaja Markus Päiviö on siirtynyt keskiviikkona reserviin oikeusprosessin ja sen aiheuttaman julkisuusmylläkän seurauksena? Noin 30 vuotta kestänyt ura upseerina ja lentäjänä päättyi vappupäivänä.
 
Tässä nyt kuitenkin kiistämisellä ja hyssyttelyllä on aikaansaatu streisand-efekti ja saatu 2 esimiestä kuseen. Miten sun mielestä meni?

Sivusta heitto: Esimiesten VASTUU. Ovatko kantaneet sen vai ovatko kusessa omaa saamattomuuttaan?
 
Joillekin ihmisille viina vaan ei sovi. Selvinpäin ollaan kunnon miehiä ja sitten kännissä luonne muuttuu täysin. Haastetaan riitaa ja töpeksitään. Kyllä tuolla tasolla esimiesasemassa olevan upseerin pitäisi tunnistaa omat puutteensa. Jos viina ei pääkopalle sovi, niin sitten pitäisi älytä olla juomatta.
 
Eräissä muissa maissa älytään syödäkin jotain ryypätessä mutta täälläpäin taitaa olla vallalla että tyhjään vatsaan ja ruoka pilaa hyvän kännin.

Jopa venäläiset tajuavat tuon. Venäläisen perheen keittiössä ryypänneenä pikkupurtavaa ei aikoinaan puuttunut. Suolakurkkua kanssa meni lujasti.
 
YlPalvO muistaakseni rajoittaa hellyydenosoituksia lähinnä kasarmilla. Ei mulle tullu penaltia kun pussailin iltavapailla kylillä silloisen tyttösytäväni kanssa. Kasarmilla sitä varoitettiin tekemästä.
 
Back
Top