Lentokoneiden tutkat

Juke

Ylipäällikkö
BAN
Kuinka ne toimii ja mistä tulee virtaa ?

APG-67 is the smallest used on F-20 and F-5 III

http://www.f20a.com/f20radar.htm

Se on puolta huokeempi kuin muissa.

EDIT: Poistettu huutomerkki otsikosta.

-Setämies-
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

F-35 tutka 100 mailia !?

http://sentinel.sawfnews.com/world-defense-technology-watch/modern-fighter-aircraft-radars
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

Juke kirjoitti:
Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?

Muusta en tiedä mutta 400W on aika vähän... tietokone ja mikrokin haukkaa enemmän. Vertailun vuoksi saunan kiuas noin 4000-6000W.. Vastaus kysymykseesi, Ei tarvitse omaa generaattoria.
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

Raveni kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?

Muusta en tiedä mutta 400W on aika vähän... tietokone ja mikrokin haukkaa enemmän. Vertailun vuoksi saunan kiuas noin 4000-6000W.. Vastaus kysymykseesi, Ei tarvitse omaa generaattoria.

Kuinka iso akku on lentokoneissa..tai siis patterit. Miksi Drakenissa oli oma tuuliturbiini ?
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

Juke kirjoitti:
Raveni kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?

Muusta en tiedä mutta 400W on aika vähän... tietokone ja mikrokin haukkaa enemmän. Vertailun vuoksi saunan kiuas noin 4000-6000W.. Vastaus kysymykseesi, Ei tarvitse omaa generaattoria.

Kuinka iso akku on lentokoneissa..tai siis patterit. Miksi Drakenissa oli oma tuuliturbiini ?

Generaattorihäiriöiden takia
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

crane kirjoitti:
Generaattorihäiriöiden takia

Tommonen RAT löytyy lähes joka liikennekoneesta hätätilanteiden varalle. A380:ssa taitaa olla maailman suurin sellainen.

Kuinkahan näissä uudemmissa hävittäjissä?
 
Olin muutama vuosi sitten sotilakoneiden pelastutoimintaa koskevalla luennolla. Silloin sain sellaisen käsityksen, että nykyaikaisissa hävittäjissä on kemialliseen reaktioon perustuva APU (Auxiliary Power Unit). Hornetin kyseinen laite ei ole vaarallinen, mutta muutamien eurooppalaisten koneiden laite sisältää erittäin myrkyllisiä kemikaaleja.
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Raveni kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?

Muusta en tiedä mutta 400W on aika vähän... tietokone ja mikrokin haukkaa enemmän. Vertailun vuoksi saunan kiuas noin 4000-6000W.. Vastaus kysymykseesi, Ei tarvitse omaa generaattoria.

Kuinka iso akku on lentokoneissa..tai siis patterit. Miksi Drakenissa oli oma tuuliturbiini ?

Generaattorihäiriöiden takia

MITEN LENTOKONEEN GENERAATTORI TOIMII..sorry caps lockit päällä.
 
Drakenin generaattorin potkuri.

2743825015_d45ba1ae36.jpg
 
RE: Lentokoneiden tutkat !

Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Raveni kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Pikkufaittereissa on kaikissa APG-67..160 lbs.

http://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-67

On siis 72 kiloa.

Onko 396 WATTIA paljon..tarviiko se oman generaattorin lennolle ?

Muusta en tiedä mutta 400W on aika vähän... tietokone ja mikrokin haukkaa enemmän. Vertailun vuoksi saunan kiuas noin 4000-6000W.. Vastaus kysymykseesi, Ei tarvitse omaa generaattoria.

Kuinka iso akku on lentokoneissa..tai siis patterit. Miksi Drakenissa oli oma tuuliturbiini ?

Generaattorihäiriöiden takia

MITEN LENTOKONEEN GENERAATTORI TOIMII..sorry caps lockit päällä.

Mitenkähän ne yleensä toimii. Pitääkö tähän alkaa selvittämään generaattorin toimintaperiaate kuvineen?
Ottaa käyttövoiman jostakin jotenkin ja kehittää sähköä.
 
Wikin selostusta suihkumoottorin oheislaitteista:

http://en.wikipedia.org/wiki/Constant_speed_drive

Tuolla on GE CF6:n leikkauskuva (aukeaa lukukelpoiseksi kuvan yläpuolella olevasta palkista, jossa teksti 3491x2541). Jos ymmärsin, niin koneen tarvitsema sähkö tuotetaan "Integrated drive generatorilla", joka kuvassa ei ole paikallaan, mutta sen kiinnityslaippa ja käyttöakseli on merkitty numerolla 99. Generaattori saa käyttövoimansa moottorin akselilla olevalta hammaspyörältä, joka pyörittää "Gearbox drive bevel gearsia", numero 89.

http://www.flyingway.com/vb/showthread.php?t=105103

Hamilton Sundstrandin sivuilta lentokoneen sähköjärjestelmästä ("Main Engine Starter/Generator" lienee se lennossa olevan koneen sähkövoimala):

ES%20Plane2_small%20334kr.jpg


Sivuilla kerrotaan, että HS:n tuulimyllyä, joka on hätäjärjestelmä, on tosissaan tarvittu 15 kertaa

http://www.hamiltonsundstrand.com/Aerospace/Electric+Systems

Kilpailija Goodrichin materiaalia:

http://www.goodrich.com/gr-ext-templating/images/Goodrich%20Content/Business%20Content/Engine%20Control%20and%20Electrical%20Power%20Systems/Electrical%20Power%20Systems/Products/Brochures%20Download/54156_Goodrich_Power_Systems_web.pdf
 
Mistä saa tietoonsa mitä kunkin suihkumoottorivalmistajan moottorit tuottaa geeneraattorinsa kautta sähköä ?
 
Juke kirjoitti:
Mistä saa tietoonsa mitä kunkin suihkumoottorivalmistajan moottorit tuottaa geeneraattorinsa kautta sähköä ?

Eiköhän ne generaattorit soviteta tarpeen mukaan (+extraa), eikä toisin päin.
 
Tässä on tutkista
http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php/board,8.0.html?PHPSESSID=u59eseahf62ot7uj6ef39ljeb6
 
Back
Top