Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
https://theaviationgeekclub.com/tha...light-deck-of-uss-ranger-aircraft-carrier/ampamp
B-52 Pilot: “Ranger, we’re 5 miles out.”
USS Ranger: “We do not have visual…”
B-52 Pilot: “Look down”
Katso liite: 37756Katso liite: 37757Katso liite: 37758
Minulla on ollut luulo, että tukialuslaskeutuminen on niin vaativa juttu, että ovat jo kohtuullisen kokeneita lentäjiä siinä vaiheessa, kun harjoittelu aluslaskeutumisessa alkaa.No joo, lievää "dutch roll" ilmiötä pukkaa.
Homma lähtee lapasesta jo 0.12 kohdalla. Eli liian hitaasti, korjaa väärään suuntaan ja pilke jalkaa, kun lähtee sakkaamaan, niin pilotti on vetänyt sauvan taakse ja jalka pohjassa, syöksykierteeseen muljahtaa.
Ei ole kaikki kokeneita, mutta ihmeellinen on tuo manööveri jonka tuossa tekee.Minulla on ollut luulo, että tukialuslaskeutuminen on niin vaativa juttu, että ovat jo kohtuullisen kokeneita lentäjiä siinä vaiheessa, kun harjoittelu aluslaskeutumisessa alkaa.
Minulla on ollut luulo, että tukialuslaskeutuminen on niin vaativa juttu, että ovat jo kohtuullisen kokeneita lentäjiä siinä vaiheessa, kun harjoittelu aluslaskeutumisessa alkaa.
Niin ne ihmiset vertailee erilaisia kokemuksia. Meikäläinen esmes Mäkkäriä ja Heseä, Conrad yölähestymistä tukialukselle tai laskeutumista kuuhun...hmmApollo-astronautti Pete Conrad on sanonut että Kuuhun laskeutuminen oli lasten leikkiä verrattuna yöllä suoritettavaan tukialuslaskeutumiseen. Ja äijä oli muuten erittäin kokenut laivaston koelentäjä ennen astronautin uraansa.
Legendaarinen tapa kuolla. Ei ollut ensimmäinen tuosta syystä lähtenyt. Kuula poskella, tosiaan korjasi sivuluisua väärällä jalalla, tilanne paheni ja muuttui kriittisestä tappavaksi. Muljahti kierteeseen ja henki pois.No joo, lievää "dutch roll" ilmiötä pukkaa.
Homma lähtee lapasesta jo 0.12 kohdalla. Eli liian hitaasti, korjaa väärään suuntaan ja pilke jalkaa, kun lähtee sakkaamaan, niin pilotti on vetänyt sauvan taakse ja jalka pohjassa, syöksykierteeseen muljahtaa.
Legendaarinen tapa kuolla. Ei ollut ensimmäinen tuosta syystä lähtenyt. Kuula poskella, tosiaan korjasi sivuluisua väärällä jalalla, tilanne paheni ja muuttui kriittisestä tappavaksi. Muljahti kierteeseen ja henki pois.
Liian hidas vauhti liian lähellä sakkausrajaa, pari ohjausvirhettä ja se oli siinä. Jos vauhtia olisi ollut enemmän, ohjaaja olisi voinut vapaammin töpeksiä jalan kanssa, mutta tuossa tilanteessa sauva takastopparissa oli viimeinen virhe.
Tukialukselle laskeutuminen ei ole niitä helpoimpia rasteja sotilasilmailussa.
Sakkauksessa väärällä jalan käytöllä kone voi konetyypistä riippuen tehdä todella aggressiivisen lähdön kierteeseen. Näin kävi tässä. Pilotilla ei aikaa eikä mahdollisuuksia enää mihinkään. (Jos tarkoituksella haluaa kierteeseen korkealla, vaikkapa treenailla syöksykierteen oikaisua, ajetaan kone sakkaukseen ja toinen jalka pohjaan. Siitä se muljahtaa.)
Australian laivaston lentototukialus HMAS Melbourne. Yllättävän pieni purkki, jolta A-4 Skyhawkit operoivat.
WATCH: Royal Australian Navy Carrier Ops From an Impossibly Small Flight Deck
The Royal Australian Navy made the recruiting film “Sea Eagles” in 1980 aboard the Australian Navy’s aircraft carrier HMAS Melbourne (R21).www.avgeekery.com
Bangladesh Air Force Lockheed C-130J 99-5479 (S3-AGE) taking off on August 2, 2019 at 13:07 UTC for air test and returning to Cambridge Airport two hours later. It was the first flight of the aircraft (ex RAF ZH881) since her complete refurbishment by Marshall Aerospace and Defence Group.
OT: Lankomies palveli Matti Kurjella inttiaikanaan, oli lääkintämies --- tosin aivan monumentaalisen laiska, työtävieroksuva, arka ja verta pelkäävä heppu (erinomainen valinta lääkintämieheksi). Komean näköisiä sotalaivoja nämä Bay-luokan fregatit. Pohjanmaa luokan nimiä muuten arvottaessa, maakuuntanimien lisäksi Matti Kurki ja Klas Horn olivat 20-luvun tykkiveneillä niminä, ja voisihan sitä jatkaa vaikka Jaakko Ilkalla ja vaikkapa Olli Tiaisella.