Ikarus
Respected Leader
Kooltaan 85% kone koskee päämittoja..koneen tilavuus on vain .85^3 = 61,4 % originaalista !?
Siksi se liikkuu 100 heppasella koneella koska minimiteholla juurikin G-6 pysyi ilmassa 140 hv asetuksella ( kerran löysin laskelman tästä ).
Tuota voi lentää 20 lentotunnin jälkeen kun hankkii ultra lapun.
No joo, on eroa painossakin. G-6 tyhjäpaino 2680 kg, max lentoonlähtöpaino 3200 kg.
Ultrat painaa tyhjänä tyypillisesti n.280 kg, max lentoonlähtöpaino 2 -paikkaisella 450 kg. 1-paikkaisena vähemmän.
Lupakirjaan tarvitaan 20h lentoja opettajan kanssa, + 5 h yksin + kolmiomatkalento valvotussa ilmatilassa. Lopputarkkari ja UPL-pahvit kädessä. Medikaali tarvitaan myös, eli ilmailulääkärin kautta. Ja hyväksytysti suoritetut teoria-opinnot, niitä on n. 50 h. UPL lupakirja maksaa kerhojen kautta n. 3500-5000 €, jonkun lentokoulun kautta n. 10000 €.
Tuon Rotaxin mosa vie tunnissa n. 12-14 l tavallista 98 mittaribensaa, joten edullista niillä B-ultrilla on lennellä. Ja matkaakin taittuu nykyaikaislla vehkeillä 200 km/h ja toimintasädekin on aivan ok.
Viimeksi muokattu: