Lentokoneita

Kooltaan 85% kone koskee päämittoja..koneen tilavuus on vain .85^3 = 61,4 % originaalista !?

Siksi se liikkuu 100 heppasella koneella koska minimiteholla juurikin G-6 pysyi ilmassa 140 hv asetuksella ( kerran löysin laskelman tästä ).

Tuota voi lentää 20 lentotunnin jälkeen kun hankkii ultra lapun.


No joo, on eroa painossakin. G-6 tyhjäpaino 2680 kg, max lentoonlähtöpaino 3200 kg.
Ultrat painaa tyhjänä tyypillisesti n.280 kg, max lentoonlähtöpaino 2 -paikkaisella 450 kg. 1-paikkaisena vähemmän.
Lupakirjaan tarvitaan 20h lentoja opettajan kanssa, + 5 h yksin + kolmiomatkalento valvotussa ilmatilassa. Lopputarkkari ja UPL-pahvit kädessä. Medikaali tarvitaan myös, eli ilmailulääkärin kautta. Ja hyväksytysti suoritetut teoria-opinnot, niitä on n. 50 h. UPL lupakirja maksaa kerhojen kautta n. 3500-5000 €, jonkun lentokoulun kautta n. 10000 €.
Tuon Rotaxin mosa vie tunnissa n. 12-14 l tavallista 98 mittaribensaa, joten edullista niillä B-ultrilla on lennellä. Ja matkaakin taittuu nykyaikaislla vehkeillä 200 km/h ja toimintasädekin on aivan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Eli kyseessä ei todellakaan ole enää Me-109..kuin eteerisesti enää.

C561 upper  racing turn left.webp

Caudron c 561.webp

Caudron_c561_photo.webp

Caudron_C561-1.webp

Caudron C561
 

Fokker Dr 1. Richthofen teki punaisen Dreideckerin tunnetuksi.
Hän ei ollut koneen ohjaustaidoiltaan mitenkään kummoinen, mutta oli ensiluokkainen ampuja.
Ja riittävän kyvykäs lentäjä, että pääsi hyvään ampuma-asemaan.
 
This video takes a look at the evolution of various ways NASA has observed flow visualization in aircraft structures over the years. Whether in the lab or flying high over the Mojave Desert, capturing these flow visuals is important for the development of future aeronautical concepts and designs.
 
BD-5 ( Acrostar );

Octopussy pätkä;

Lyhyempi;

Extented;


Lopussa esitellään FINAB konsepti ( fighter in a box ).
 
Viimeksi muokattu:
This video takes a look at the evolution of various ways NASA has observed flow visualization in aircraft structures over the years. Whether in the lab or flying high over the Mojave Desert, capturing these flow visuals is important for the development of future aeronautical concepts and designs.
 

Mielenkiintoinen video! Siinä tuli hyvin samalla F-18 muutamia aerodynaamisia suunnittelunäkökulmia käytyä läpi. Merkittävin ero oli, että F-18 ei ole kuvussa / eturungossa strakeja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Strake_(aeronautics)

Sitä en ollutkaan tiennyt, että F-15 pelattiin itse koneen osalta täysin varman päälle. Kone oli muuten F-4 Phantom tasoista teknologiaa, mutta moottoreissa ja tutkassa kehitettiin uutta.

F-16 ja F-18 (YF-17) tuli sitten komposiitit, Fly-by-wiret, LEXiit ja muut.
 
Jumalauta mikä savupilvi kohdassa 3:35 :D :D

On siinä teknologiassa eroa :) Migin lentoonlähtö näyttää Ukko-Pekan lähdöltä Helsingin rautatieasemalta, kun kattilan lämmitykseen käytetään vasta pohjanmaalaisesta suosta nostettua märkää turvetta :)

Voi kysyä, että mikä on BVR-etäisyys tuollaisen Migin kanssa. Tuollainen savupilvihän näkyy varmaan 100 km päähän kirkkaalla taivaalla.
 
Hienoja kuvia, hienosta lentokoneesta, hienosta dioraamasta.

13477_805418932844863_4229709280089180773_n.png


Facebookissa: https://www.facebook.com/pages/Sotakalusto-ja-dioraamat-135/202591939794235?fref=photo
 
Back
Top