Lentokoneita

On siinä teknologiassa eroa :) Migin lentoonlähtö näyttää Ukko-Pekan lähdöltä Helsingin rautatieasemalta, kun kattilan lämmitykseen käytetään vasta pohjanmaalaisesta suosta nostettua märkää turvetta :)

Voi kysyä, että mikä on BVR-etäisyys tuollaisen Migin kanssa. Tuollainen savupilvihän näkyy varmaan 100 km päähän kirkkaalla taivaalla.

Uudemmat MiGin moottorit eivät enää savua noin paljoa.

Mielenkiintoinen pätkä

Jännitys syntyy pienistä elementeistä :)

Käyttivätkö ne väärää termiä, AAA, vai ammuttiinko se tosiaan alas IT-tykillä yli 6km korkeudessa?

Jännityksestä puheenollen...ja jotkut vielä väittää että niillä oli stressaava päivä. :rolleyes:
Perhana kun nämä Persianlahden sodan aikaiset HUD-videot ovat huonolaatuisia, mutta ei voi kyllä valittaa, kun saa Youtubeen ladata.

Tuo youtuben uusi 60FPS-tsydeemi yhdistettynä 1080p:n kanssa saa selvästi aikaan hyvän videon. Pahoittelen musiikista.

Jep, olin myös ihastellut tuota videota Foxtrot Alphasta. Kuvanlaatu on jo niin hyvä, että melkein kuin olisi itse ohjaamossa mukana :)

Jep, olin myös ihastellut tuota videota Foxtrot Alphasta. Kuvanlaatu on jo niin hyvä, että melkein kuin olisi itse ohjaamossa mukana :)
Jeps. Olisi kiva nähdä tuollaisia videoita 4K-laadulla. Pitääkin varmaan kohtapuoliin ostaa monitori, joka pystyy käsittelemäänkin 4K:ta.

Luultavasti venäläisten tekemä pätkä.
F-15 ja F-16 taisi puuttua kokonaan, itse olisin laittanut Raptorin ykköseksi.
Kieltämättä venäläisten koneiden manoveröintikyky on hyvä, mutta en noita koneita olisi tuohon järjestykseen laittanut.

Promotional film about Lockheed aircraft using test pilots and speed records to show how Lockheed was at the forefront of aviation technology during the 1930's and 1940's. Famous pilots including the Wright Brothers, Amelia Earhart, Mr. and Mrs. Charles Lindbergh and Howard Hughes are shown along with the latest aircraft designs such as the P-38 fighter.

United Airlines show case their latest passenger jet aircraft, the Douglas DC-8 which entered service with the airline on September 18, 1959 . The film shows various planes operated by United Airlines, with a focus on the safety, training and luxury offered by their newest aircraft. Technical innovations of the DC-8 are showcased, along with the red carpet service you can expect when travelling with United Airlines.

The Douglas DC-8 (also known as the McDonnell Douglas DC-8) is a four-engine long range narrow-body jet airliner built from 1958 to 1972 by the Douglas Aircraft Company. Launched after the competing Boeing 707, the DC-8 nevertheless kept Douglas in a strong position in the airliner market, and remained in production until 1972 when it began to be superseded by larger wide-body designs, including the Boeing 747, McDonnell Douglas DC-10 and Lockheed L-1011 TriStar. The DC-8's design allowed it to hold slightly more cargo than the 707 and some re-engined DC-8s are still in use as freighters.

https://www.facebook.com/Meetville/videos/1031651833564118/?pnref=story matalalentoa. Rohkeeta hommaa.

Voi olla mukava herätys ku istut ongella papan vanhassa soutuveneessä keskel järveä ja tuollainen pyyhkäisee yli :solthum:

Satuin joku vuosi takaperin olemaan Tahkovuorella laskettelemassa. Rinteen puolessavälissä mennessä kattelin sivusilmällä, että mikäs se sieltä Tahkolahtea pitkin vipeltää. Samalla sekunnilla Hornetti paahtoi ohi Tahkovuoren tutkakatveessa sen verran matalalla, että näin sen ylävinkkelistä. Muutama muukin pää kääntyi :D.

Ei tainnut olla ihan yhtä matalalla kuin tuossa mutta likeltä liippasi. Muistelen joskus nappulana siellä seuduilla liikkuessa nähneeni MiGejä varsin matalalla vetten päällä myöskin.

Back