Lentokoneita

Myytinmurtajista tuttu Adam Savage pääsee fiilistelemään ekan maailmansodan koiratappeluja Uudessa-Seelannissa. Elokuvamoguli Peter Jacksonin massiivista lentokonekokoelmaa hyödynnetään.

 
Hieno dokkari kesäkuun Normandia-näytökseen liittyen, tässä matkataan siis Atlantin yli:


Tämä oli siis ensimmäinen osa, lopussa muuten Goose Bayssä (koska tämä oli filmattu toukokuussa-19) taustalla platalla pönötti tämä Norwegianin kone, joka oli tehnyt (ei hätä) -laskun ja oli siellä moottorin cowlingit auki! Vietti seuraavat 15 päivää siellä, eipä varmasti tullut ihan halvaksi sekään... hurjia noi Grönlannin(kin) landing feet muuten, 3700usd pyhäpäivänä...:)

 
Mitä meille nyt roudataan?
Area 51:een ollaan pian tekemässä rynnäkköä, mistä syystä USAF on päättänyt siirtää alienit turvaan Tampereelle, missä ne sopeutuvat helposti kansan joukkoon. :alien:

 
Area 51:een ollaan pian tekemässä rynnäkköä, mistä syystä USAF on päättänyt siirtää alienit turvaan Tampereelle, missä ne sopeutuvat helposti kansan joukkoon. :alien:

En mää sitä oikeata tiatoo kysynyt vaam mitä o sovittu ihmisille vastattavaks! :)
 
Minä olen todella huolissani jos ilmavoimat eivät oikeasti tiedä kuka siel lenteli ! Eiköhän noil tietoa ollut sentään, ei vaan tiedotussihteeri jostain syystä kertonut kuka oli ja millä asialla.
 
Minä olen todella huolissani jos ilmavoimat eivät oikeasti tiedä kuka siel lenteli ! Eiköhän noil tietoa ollut sentään, ei vaan tiedotussihteeri jostain syystä kertonut kuka oli ja millä asialla.
Siellähön sanottiin, ettei kentällä ollut mitään normaalista poikkeavaa. Kukaan ei sanonut, ettei tietäisi, mitä siellä on.
 


Lennonjohdon ja lentäjän keskustelua


https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Horizon_Air_Q400_incident

Vuosi sitten matkatavaroitten käsittelijä varasti lentokoneen ja lähti lentelemään. Surullinen loppu, mutta teki itsestään omanlaisen legendan.

1534036999416.jpg
 
Viimeksi muokattu:


Lennonjohdon ja lentäjän keskustelua


https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Horizon_Air_Q400_incident

Vuosi sitten matkatavaroitten käsittelijä varasti lentokoneen ja lähti lentelemään. Surullinen loppu, mutta teki itsestään omanlaisen legendan.

1534036999416.jpg
Mitähän nappia se koneen pöllinyt oli ottanut? Kierteeseen ja onneton loppu.
Ei lentokonetta pelkällä (paljollakaan) lentosimulaattori kokemuksella pitkään lennetä. Ihme, että sai koneen edes ilmaan.

Jokseenkin ainoa tapa saada kaveri alas edes suhteellisen ehjänä olisi ollut pistää luotsikone siivelle. Seuraa, mitä luotsikone tekee. Radiolla luotsikoneesta ohjeita tyyliin: vähennä tehoa, seuraa ilmanopeutta pidä se yli xx:n, seuraa luotsikoneen liukukulmaa, laskusiivekkeet nyt, tyhjäkäynnille nyt, pinnassa lähellä kiitotietä vedä sauvaa taakse 5 cm nyt. Pidä jalkaohjaimilla nokka kiitotien suunnassa.

Lähes ainoa toimiva tapa. Toinen, joka saattaisi onnistua fifty-sixty, koneen hyvin tunteva radioon ja ohjeita koneeseen pilotille.

Tässä ei tehty kumpaakaan, en tiedä yritettiinkö edes. Aikaa oli noin 15 minuuttia ennen loppua.
 
Back
Top