Leopard 2 A 4/A 6 TUSK

Liikkuvan kohteen maastouttanusjärjestelmä on hyvä kaksi piippuinen järjestelmä,omat hyvät ja huonot puolensa.
APU:a en näe tarpeelliseksi. Meillä on kyllä pärjätty hyvin ilmankin. Ja vaikka venäläisten vaunujen akut & sähköjärjestelmät olivat länsimaisia huonompia niin silti edes T-72M1K ja T-55MK:n apuvoimakoneita käytettiin todella harvoin. Mellä ei ole ilmastointia ja käyttöideologia on vähän eri kun KV-operaatiossa vaunujen josta syystä noita koneita on APU:illa alettu varustamaan.

Jaa? Minä kun luulin, että nuo APU yksiköt oli vaunun elektroniikan, siis tulenhallinta ja IP-kameraa, varten.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Onko tietoa kuinka laajasti maailmalla on päivitetty ajajan VV:a? Tiettyihin Leoihin on tullut Spectus lämppäri ajajan käyttöön, ainkin Quatariin menneissä 2A7+ ja tulevassa paljon puhutussa V:ssä on sellainen.
Ei mielestäni juuri ole. En suoraan muista mitä Leo2A4MCAN ja Leo2A6MCAN sisälsi, mutta muutoin käsittääksi kyse vain A7:sts.
 
Jaa? Minä kun luulin, että nuo APU yksiköt oli vaunun elektroniikan, siis tulenhallinta ja IP-kameraa, varten.
Kyllä mutta, mutta suurin kuluttaja on Ilmastointi ja jos sellainen asennetaan on APU pakollinen kuten kaikissa ns. Hiekkamaihin viedyissä on. Nykyisillä akuilla normaali käytöllä APU:a ei tarvita jollei vaunua pidetä konetta käyttämättä vuorokaudet läpeensä tähystämässä kuten mm. Tanskan ja Kanadan Leoja käytettiin Afganistanissa.

Turbiinikoneet kuten Abrams (ja T-80) on sitten kokonaan toinen juttu koska akkujen lataamiseen joutuu pääkoneella käyttämään tuhottomasti polttoainetta. Normaali dieselkoneella tämä ei ole ongelma.
 
Back
Top