En mitään, lopetin kolme vuotta sitten vähennettyäni jo pidemmän aikaa. Tämä koskien siis sotilaallista kenttätoimintaa.
On vaikea kuvata sitä vitutuksen ja ärsyyntyneisyyden määrää kun asiasta mitään ymmärtämätön kehuu kuinka hyvin se ja tämä vaatekapine hengittää kun on sitä goretexiä.
Tai se kun -20 pakkasella joku vetelee kelmutakkia ylle kuvitellen että nyt ei pakkanen pane taikka halla halaa. Hyvin olen pärjännyt kaikissa sotatoimissa niin koti- kun ulkomaillakin
ensin kastumalla ja sitten kuivattamalla itseni.
Maassamme ja erityisesti PV:ssa on saatu ihmisille iskostettua käsitys siitä, että mikäli pisarakin vettä pääsee iholle tulee kuolema ellei vielä jotakin pahempaa. Kelmua, kalvoa ja koreteksiä
on kohta jo alushousuissakin mutta silti suurimmalle osalle väestöstä ja isolle osalle sotilaistakin sään vaihtelut sade pahimpana ovat vain hyvä tekosyy jättäytyä sisätiloihin.
Beukku!
Joku oikeasti vedenpitävä kuori tst-varustuksen/kaiken vaatetuksen päälle jos staattista toimintaa kaatosateessa, mutta muuten nopeasti kuivuva, hyvin hengittävä ja villa iholla ovat päivän sana. Gore-tex on mielestäni semijärjetön asia, tai toki just sitä parasta Sumun Nussimiseen ja M05-kuvioidun softshellin puutteessa ainoa mitä jengi sitten haluaa, kun on niin teknistä.
Intin paras sadeasu on M05 helleasu.
*Huom. Mielipide ja ohjenuora, jonka mukaan itse elän. Jos joku tykkää jostain toisesta tavasta, joka toimii hänellä henkilökohtaisesti, niin tosi jees! Niin kauan kuin homma toimii niin ei ole nokan koputtamista.
Beukku!
Joku oikeasti vedenpitävä kuori tst-varustuksen/kaiken vaatetuksen päälle jos staattista toimintaa kaatosateessa, mutta muuten nopeasti kuivuva, hyvin hengittävä ja villa iholla ovat päivän sana. Gore-tex on mielestäni semijärjetön asia, tai toki just sitä parasta Sumun Nussimiseen ja M05-kuvioidun softshellin puutteessa ainoa mitä jengi sitten haluaa, kun on niin teknistä.
Intin paras sadeasu on M05 helleasu.
*Huom. Mielipide ja ohjenuora, jonka mukaan itse elän. Jos joku tykkää jostain toisesta tavasta, joka toimii hänellä henkilökohtaisesti, niin tosi jees! Niin kauan kuin homma toimii niin ei ole nokan koputtamista.
Itseä viehättää tuo brittien kevyen asun testaaminen, pienessä sateessa en itsekään siirtymisissä halua kalvoa päälleni.
Tuota on kuitenkin kehuttu normaalia hengittävämmäksi joten kaatosateessa jos jostain syystä on pakotettu liikkumaan sen ei pitäisi olla pahimmasta päästä.
Onnea ja menestystä vaan siinä kelin heiluessa nollan kieppeillä
Koska kuulun jo maanpuolustuksen ulkokehän laitimmaiseen piiriin, niin jätän sotilaille suosiolla mahdollisuuden pukea ylleen vaikka hevosloimen.
Väljä sadeasu toimii mulla sadevaatteena. Väljä tarkoittaa sitä, että hihan-lahkeensuut ja vaatteet ovat väljät, ne on helppo riipaista ylle ja riisua pois. Väljä tuulettuu edes jollain tavalla päälläkin, kun mallit ovat oikeat. Housunvyötärö ei saa olla kuminauha vaan henkselit, torvilahje ja väljä vyötärö ovat kuin hormi. Takki samaa mallia ja tuuletus kainalo-hartialeikkauksissa plus nepparia auki rintapielessä.
Lämpimillä vesisateilla on parasta tyytyä kastumaan sateesta kuin hautoa itseään muovin sisällä.
Yllä esiin tuotu helleasu on kesällä paras sadeasu on mielestäni Juuri SE.
Kun viimeksi tapasin todella ryytyneitä ihmisiä, niin he olivat puetut goreloimiin, jotka kiristivät perseestä, hartioista, mahasta ja lahkeista ja päällä oli helvetinmoiset kantamukset. Jaloissa sata ellei jopa kymmenen rakkoa....helvetinmoiset lähesvuoristosaappaat paino varmaan reilu kilo per kpl. Maasto sellaista, että kesälämpimillä itse hipaisin mennä lenkkareilla. Mv.
Liikkuvan ihmisen vaatteena suosin väljiä kamppeita. Aina. Olipa ne rumia tms. epämuodikkaita tms. niin siitä vaan, minusta ne toimivat ja pitävät kantajansa osaltaan vedossa.
enkä harrasta yön yli retkeilyä