Märän kelin vaatetus

Tilasin tuon sadetakin ja ehdin jo hakea sen postin pakettiautomagiasta.

Havaintoja:

Kohtuullisen kevyt, hupun säädöt riittävät ainakin jos pujottaa siihen lippaan rautalangan tms. ("kuja" valmiina).

Koko: Itse olen 183/85 (pelkkää lihasta ((ja läskiä)) toki), koko XL sopii kohtalaisesti tavallisen fleecen päälle. Koska ajattelin käyttötarkoituksen olevan lähinnä vaellushommissa kovassa sateessa, tuskin koskaan tulen käyttämään tuon alla fleeceä. Jos joku minun kokoiseni haluaa pukea tuon kaikkien päällysvaatteiden ylle, suosittelen kokoa 2XL.
Ei ole miehet veljeksiä :D Itsellä mitat 178/85, lihasta enimmäkseen, rinnanympärys 102 ja M on oikea koko, alle mahtuu vielä hyvin kampetta.
 
Lekalle ilmestyny valikoimaan nyt ihan kunnon M05 sadevaatteet:


Kyllä olisin ostanut ne molemmat heti jos se olisi ollut M62/91 maastokuviolinen
 
Nope tässä on ruotsalaisten M90 sadeasu

26-3.jpg


27-3.jpg


 
Sandaalithan on hyvät, eivät kerää vettä, vikkelästi saa lakattua kynnetkin nir värillä

Totta!

Kuivuvat nopeasti, ja jos ei käytä sukkia niin ei nekään kastu.

Itse asiassa, mä olen sanonut että Vietnamin sota voitettiin sandaalit jalassa. "Tire tracks" kuten jenkit sanoivat vietnamilaisten sandaalien jäljistä maassa, koska niitä tehtiin loppuunkuluneista auton ja kuorma-auton renkaista kuulemma. Rengaskuvio jäi mutaan näkyviin askeleesta.
 
Totta!

Kuivuvat nopeasti, ja jos ei käytä sukkia niin ei nekään kastu.

Itse asiassa, mä olen sanonut että Vietnamin sota voitettiin sandaalit jalassa. "Tire tracks" kuten jenkit sanoivat vietnamilaisten sandaalien jäljistä maassa, koska niitä tehtiin loppuunkuluneista auton ja kuorma-auton renkaista kuulemma. Rengaskuvio jäi mutaan näkyviin askeleesta.
Jumalauta, pitäskö meidänkin armeijan, ykso koko kävisi kaikille, nokian hakkapeliitta kuvioksi
 
Joo, se pellavapyyhe. Liekö enään käytössä? Tosiaan tuntui siltä että sillä pyyhkiminen levittää vettä iholla eikä imeytä sitä itseensä. :)

Kyllä se imee. Oli nimittäin kyseinen pyyhe repun taskussa ja reppu päätynyt teltan nurkassa olleeseen vesilätäkköön. Ja sieltä sitten ulos pakkaseen. Saunaan mennessä mulla olikin sitten litran kokoinen kuutioksi jäätynyt "pyyhe", oli kivaa.
 
Varusvaraston henkilökuntakin toisaalta tuntee tämän uraauurtavan ihmekankaan.
Kangas minkä pitäisi imeä vettä tehokkaasti hylkiikin sitä.
Lopulta kun se pakotettuna imee hiukan vettä, se on niin vähäinen määrä että sitä ei pysty mittaamaan. Toisaalta kun se vettä sitten imee, se ei enää sitä luovuta pois.

Mitään pätevää käyttötarkoitusta sille ei toistaiseksi ole keksitty.
Jotkut kuitenkin väittävät sitä käytettävän tehokkaasti alokkaiden partahaituvien hankaukseen pois.
 
Joo, se pellavapyyhe. Liekö enään käytössä? Tosiaan tuntui siltä että sillä pyyhkiminen levittää vettä iholla eikä imeytä sitä itseensä. :)

Sen nimi on pyyhe. Pyyhkeellä pyyhitään.

Mikäli pyyhkeen tarkoitus olisi imeyttää olisi sen nimi imeytin. Sellaisiakin on.

Retkikäyttöön myydään nykyisinkin pyyhkeitä jotka on tehty keinosäämiskästä. Niillä pyyhitään, itse pyyhe jää melko kuivaksi jolloin se ei paina paljoa ja on helppo saattaa taas kokonaan kuivaksi ilman pelkoa homehtumisesta. Samasta syystä lähes kaikilla sotavaltioilla oli pellava/vast. pyyhe.

Luulisi asian olevan aivan itsestään selvää.
 
Back
Top