Vonka
Supreme Leader
NL:llä ei ollut riittävästi kuljetuskoneita massamaisiin laskuvarjo-operaatioihin. Vjasman operaatiossa miehiä tiputeltiin alueelle yli viikon ajan, mikä luultavasti osaltaan vaikutti operaation epäonnistumiseen. Koska laskuvarjojoukkojen varustus on väkisinkin kevyttä niin joukkoja pitää saada keskitettyä kohdealueelle mahdollisimman paljon ja nopeasti. Edes länsiliittoutuneet eivät koskaan saaneet haluamaansa konemäärää käyttöönsä vaan operaatiot tehtiin joka kerta 'vajaina'.
Uuden ajan maahanlasku- ja ilmarynnäkköoperaatioissa on usein silmiinpistävää äärimmäinen röyhkeys: neuvostoliittolaisten ilmarynnäkössä Kabuliin esimerkiksi ensimmäinen aalto saatiin paikalle yksinkertaisesti niin että laskeuduttiin tavallisella kuljetuskoneella kiitoradalle ja miehet ja aseet ulos. Puolustajilla ei tullut mieleenkään että niin voi käydä. Myös lännessä on samanlaisia operaatioita ainakin suunniteltu, SAS esimerkiksi suunnitteli juuri tämäntapaista Argentiinaan 1982. Operaatio peruttiin viime hetkellä. Puolustuksessa on siis varauduttava myös tällaisiin näennäisesti täysin mielipuolisiin hyökkäyksiin.
Neuvosto-venäläisille laskuvarjojoukoille on myös tietysti tyypillistä paljon läntisiä vastineita raskaampi varustus. Lännessä ei ehkä oteta BMD:n kaltaisia ajoneuvoja kovin tosissaan koska eihän ne mitenkään oikeille panssariajoneuvoille pärjää, mutta kevyesti varustettua takalinjojen vartioporukkaa vastaan nekin ovat melkoinen vahvistus.
Prahan miehitys oikeastaan alkoi samalla tavalla jo panssareiden tuloa edeltävänä iltana. Lentokenttä varmistettiin ensin yhdellä koneellisella ja sitten sinne alettiin tuoda lisää väkeä.