Tänne voisimme kerätä kuvia ja videoita kaupungeista ympäri maailman.
Tarkoitan tämän kaltaisia videoita.
https://en.wikipedia.org/wiki/Varanasi
Tarkoitan tämän kaltaisia videoita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
You don't have to be a New Yorker to know what New York City looks like. Simply turn on the TV, and you can have a bird's eye view of the famous metropolitan city. Our common perception of the city, however, is about to change as new skyscrapers are being designed and built. Architectural firms such as Zaha Hadid Architects, Bjarke Ingels Group, SHoP Architects, Diller Scofidio + Renfro, Herzog & de Meuron, and Ateliers Jean Nouvel are leading the movement.
Onko tähän ketjuun pakko laitella kuvia ja videoita ? Ajattelin vaan että laittaisin kommentteja joistakin itseäni miellyttävistä kaupungeista.
1. Berliini.
Kävin viikonloppureissulla keväällä 2013. Mahtava upea suurkaupunki. Liikkuminen pirun helppoa julkisilla. S-bahn ja U-bahn toimivat kellosepäntarkkuudella ja viikonlopun Berliini-kortti maksoi muistaakseni n. 20 euroa. Kaupunki on täynnä historiaa. Omalla reissullani tutustuin Luftwaffen museoon, Tekniikan museoon ym. toisen maailmansodan ja kylmän sodan aikaisiin kohteisiin. Majoituin hostelliin entisen Itä-Berliinin alueella. Halvaksi tuli ja majoitus oli ihan hyvää tasoa. Plussaa siitä että alakerrassa oli erinomainen irlantilainen pubi, jossa tuli nautittua alkoholipitoisia juomia.
2. Krakova.
Kaupunki eteläisessä Puolassa. Myöskin täynnä historiaa. Vierailin itse paikalla 2004, joten aikaa on kulunut. Mutta tuolloin hintataso oli edullinen ja historiallinen miljöö upea. Puhumattakaan puolalaisista naisista. No joo, kyllä finskipojallekin oli kysyntää. Lähistöllä mm. Auschwitz, tuo humanismin nollapiste.
3. Tukholma.
Jostain kumman syystä pidän kovasti länsinaapurin pääkaupungista. Selvästi Helsinkiä suurempi. Helppo matkata. Nopeinta ja helpointa lentää Norwegianilla Hesasta, eikä maksa liikaa. Helppo suunnistaa ja liikkua. Armemuseum on vierailun arvoinen ja vanha kaupunki on mukava.
Itse olen mietiskellyt reissua kunnon suurkaupunkiin koska kaikenlaiset rantalomat eivät ole ikinä olleet minun juttu (muutamalla käynyt). Oletkos käynyt New Yorkissa? Se on ollut omalla listalla jo pidempään.
Onko tähän ketjuun pakko laitella kuvia ja videoita ? Ajattelin vaan että laittaisin kommentteja joistakin itseäni miellyttävistä kaupungeista.
1. Berliini.
Kävin viikonloppureissulla keväällä 2013. Mahtava upea suurkaupunki. Liikkuminen pirun helppoa julkisilla. S-bahn ja U-bahn toimivat kellosepäntarkkuudella ja viikonlopun Berliini-kortti maksoi muistaakseni n. 20 euroa. Kaupunki on täynnä historiaa. Omalla reissullani tutustuin Luftwaffen museoon, Tekniikan museoon ym. toisen maailmansodan ja kylmän sodan aikaisiin kohteisiin. Majoituin hostelliin entisen Itä-Berliinin alueella. Halvaksi tuli ja majoitus oli ihan hyvää tasoa. Plussaa siitä että alakerrassa oli erinomainen irlantilainen pubi, jossa tuli nautittua alkoholipitoisia juomia.
2. Krakova.
Kaupunki eteläisessä Puolassa. Myöskin täynnä historiaa. Vierailin itse paikalla 2004, joten aikaa on kulunut. Mutta tuolloin hintataso oli edullinen ja historiallinen miljöö upea. Puhumattakaan puolalaisista naisista. No joo, kyllä finskipojallekin oli kysyntää. Lähistöllä mm. Auschwitz, tuo humanismin nollapiste.
3. Tukholma.
Jostain kumman syystä pidän kovasti länsinaapurin pääkaupungista. Selvästi Helsinkiä suurempi. Helppo matkata. Nopeinta ja helpointa lentää Norwegianilla Hesasta, eikä maksa liikaa. Helppo suunnistaa ja liikkua. Armemuseum on vierailun arvoinen ja vanha kaupunki on mukava.
London will construct dozens of new skyscrapers in the next decade. New developments such as Wood Wharf and One Nine Elms represent London's investment in new infrastructure. This video sums up all the projects that have been proposed, or are already under construction in the greater London area.
Off topic, mutta jos saisin valita niin mieluiten omakotitalossa kauempana maaseudulla. Mielellään pellon laidalla, pohjoisessa keskellä kesytöntä erämaata, omissa lapsuudenkodin maisemissa Iijoen rannalla. Nykyinen asumismuoto korkealla kerrostalossa, keskellä kaupungin vilskettä on alkanut vanhemmiten kypsyttää ja kaipaisin enemmän omaa rauhaa. Joskus nuorena, ennen muuttoa kaupunkiin isäni tivasi että mikä siellä muka on paremmin? Nykyään olen jo alkanut tajuta mitä isä tarkoitti.Mitäs foorumilaisten mielestä... keskustoiden lähelle korkeita itsemurhakuutioita vaiko pienehköjä kuuden kerroksen taloja ripoiteltuna useamman kilometrin päähän kaupungista? Itse asuisin mieluummin korkeassa talossa lähellä palveluita ja kauppoja (30+ kerrosta).
2. Krakova.
Kävin viikon Turkissa ja oli se hullun hommaa kun yli 40 asteen yläpuolella kuumimmillaan. Poltti pihakiveys jalkapohjia.
Ois niitä suurkaupunkeja myös Euroopassa ja niissä tekisi mieli käydä. Pariisi, Berliini, ehkä Roomakin(mutta se menee taas liian lähellä kuumaa aluetta..)