Maailman suurin vääryys ?

Siis niin väärin kuin vain voi olla :gasmask: !!!

Tuksulle mokoma menivät tekemään tämän ...

"Johanna Tukiainen tuomittiin 60 päivän vankeuteen ja 550 euron sakkoihin vuonna 2011 juhannuksena Vihdissä tapahtuneesta pahoinpitelystä. Myös Julia Tukiainen tuomittiin sakkoihin saman illan tapahtumista."

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013053017089471_vi.shtml

Niin siis mitä: No juurikin tämä valitusmahdollisuus vielä tästäkin ... :camo::maija:
 
MATTI JA MERVI YHDESSÄ!

Ei se ole tuo Matinkaan elämä ollut aivan leikin leipää. Morsiamet eikun komistuvat ja aina paluu wanhan ja koetellun Mervin luo.
 
Joku foorumilainen taitaa taas minulle suuttua sanomisteni vuoksi, mutta pistän tälläkertaa alkoholin syyksi. ;)

Minusta maailman suurin vääryys lienee, kaiken kehityksen Suomessakin jarruttava Kristinusko, Raamattu ja näiden vääristynyt käsitys Jumalasta ja elämäntarkoituksesta.
Vastaavasti maailman opettavin elokuva lienee Monty Pythonin: Life of Brian, joka antaa erittäin valaisevan kuvauksen Kristinuskon todennäköisistä juurista.

Asuin joskus lapsena pienellä paikkakunnalla, jossa omat vanhempani olivat kaikkein menestyneimpiä, eivätkä he osallistuneet seurakunnan menoihin ollenkaan; toisinkuin paikkakunnan lestadiolaiset alkuperäisasukkaat, jotka koostuivat pääasiassa elämässään täydellisesti epäonnistuneista, sosiaaliturvan varassa elävistä, kaappijuopoista kepulaisista. Jos minä saisin päättää, niin ev.lut. valtionuskonto ja sen sisältämät suuntaukset ja lahkot lakkautettaisiin Suomessa kokonaan.

Life of Brian - elokuvan lähettämästä viestistä seuranneen kohun vuoksi, aiheesta piti järjestää oikein tv-väittelykin, koska kirkko ei tietenkään voinut hyväksyä elokuvan sanomaa.
 
Last edited by a moderator:
Lestis, kaappijuoppo ja sosiaalirahalla elävä kepulainen. Ei oikein vastaa käsitystäni, eikä varsinkaan tuntemiani lestiksiä.

Millä tavoin vanhempiesi menestys mitattiin? Verorollikalenterin ykköspaikka, tiilitalo ja onnellinen perhe siellä? Tunnettu yritys?
 
baikal kirjoitti:
Millä tavoin vanhempiesi menestys mitattiin? Verorollikalenterin ykköspaikka, tiilitalo ja onnellinen perhe siellä? Tunnettu yritys?

Molemmat työskentelivät valtionleivissä. Lestadiolais-aate tosin rajoitti paikallisten työskentelyä ja elämäntapaa rajusti.
 
No no, tyhmyys ei varmaan ole seurausta uskonnosta vaan ehkä toisinpäin. Ei sivistyneessä yhteiskunnassa kuin vähemmistö jää noihin satuolentoihin uskomaan oli kyseessä sitten kristinusko (kotimaisin herätysvariaatioineen) tai islamilaisuus kovasta kotikasvatuksesta huolimatta.
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
baikal kirjoitti:
Millä tavoin vanhempiesi menestys mitattiin? Verorollikalenterin ykköspaikka, tiilitalo ja onnellinen perhe siellä? Tunnettu yritys?

Molemmat työskentelivät valtionleivissä. Lestadiolais-aate tosin rajoitti paikallisten työskentelyä ja elämäntapaa rajusti.

Millä tavalla? Itse kun en lessuja tunne.
 
Kaukovittuilija kirjoitti:
Joku foorumilainen taitaa taas minulle suuttua sanomisteni vuoksi, mutta pistän tälläkertaa alkoholin syyksi. ;)

Minusta maailman suurin vääryys lienee, kaiken kehityksen Suomessakin jarruttava Kristinusko, Raamattu ja näiden vääristynyt käsitys Jumalasta ja elämäntarkoituksesta.
Vastaavasti maailman opettavin elokuva lienee Monty Pythonin: Life of Brian, joka antaa erittäin valaisevan kuvauksen Kristinuskon todennäköisistä juurista.

Asuin joskus lapsena pienellä paikkakunnalla, jossa omat vanhempani olivat kaikkein menestyneimpiä, eivätkä he osallistuneet seurakunnan menoihin ollenkaan; toisinkuin paikkakunnan lestadiolaiset alkuperäisasukkaat, jotka koostuivat pääasiassa elämässään täydellisesti epäonnistuneista, sosiaaliturvan varassa elävistä, kaappijuopoista kepulaisista. Jos minä saisin päättää, niin ev.lut. valtionuskonto ja sen sisältämät suuntaukset ja lahkot lakkautettaisiin Suomessa kokonaan.

Life of Brian - elokuvan lähettämästä viestistä seuranneen kohun vuoksi, aiheesta piti järjestää oikein tv-väittelykin, koska kirkko ei tietenkään voinut hyväksyä elokuvan sanomaa.

Tämä 1 h 6 min keskustelu on englanniksi, mutta täytyy myös muistaa että nämä veijarit ovat koomikkoja. Heidän maailmankuvansa on naurattaa ja pohjaavat Marty Feldmanin elokuviin kuten Mike Myers ( Austin Powers ) etc.

 
Last edited by a moderator:
Vanha uutinen, mutta meidät on näköjään jo vallattu.

Soininvaara: "Suomesta on jo vallattu Tanskan kokoinen alue"
Talouselämä
11.9.2013 10:05
Osmo Soininvaara (vihr) blogissaan. Hänen mukaansa suomalaisilla ei ole mineraalivaroihinsa sellaista oikeutta, joka vaikka kanadalaisillakin ei niihin olisi. Kaivoksista ei peritä edes erillistä veroa.

"Jos joku saudiarabialainen tulee Suomeen ja löytää täältä kultaa, se on hänen kultaansa löytäjä saa pitää periaatteella, mutta jos minä menen Saudi-Arabiaan ja löydän sieltä öljyä, se ei jostain syystä kuulukaan minulle", hän kirjoittaa.

Soininvaara moittii sitä, että kuka tahansa voi vallata kaavoitetun alueen ulkopuolelta kuinka suuren alueen hyvänsä käytännössä ilmaiseksi niin, että alueelta jossain vaiheessa mahdollisesti löytyvät mineraalit kuuluvat hänelle.

"Suomesta on jo vallattu 50 000 neliökilometriä eli Tanskan kokoinen alue."

Soininvaara huomauttaa, että nyt ulkomaailaiset yhtiöt ovat taloustilanteen vuoksi tehneet valtauksia varastoon odottamaan metallien maailmanmarkkinahintojen mahdollista nousemista. Kaivaukset eivät suomalaisia juuri työllistäkään, sillä toiminta on pitkälti automatisoitua.


"Kaivoslakia on muutettava, ennen kuin loputkin Suomesta on vallattu", Soininvaara vaatii.
http://www.talouselama.fi/uutiset/soininvaara+suomesta+on+jo+vallattu+tanskan+kokoinen+alue/a2203200
 
Voisihan suomalaiset itse etsiä niitä mineraalivarantoja...jos niinku silleen ajattelee.
 
Back
Top