Vielä Helsingissä asuessani huomasin että Helsingin Reserviläisten lehdessä etittiin Kotu hommiin uusia jäseniä.
No laitoin ilmoituksessa olleeseen sähköpostiin mailia että moro. Olen nönnön nöö.. olen tehnyt isoja vapaaehtois projekteja (esim. 3000 hengen muonitus jne) ja että töissä teen huollon kaltaisia juttuja. Reservissä olen lääkintäkorppi (nykyään alik) ja virtaa olisi tehdä vielä lisää.
Vastaus oli kyse suunnilleen näin. Kotu-toiminnassa tehdään asiaan kuuluvia juttuja. Ja siinä koko viesti.
Laitoin vastauksen että olisin vähän enemmän kiinnostunut tietämään asiasta että mitä ne jutut on ja paljonko olisi suositeltava määrä osallistua hommiin.
Uusin uuden mailin pariin kertaan. Koskaan en saanut vastausta.
Silloin ajattelin että vittu olkoon, jos ei kerran kelpaa niin
Aivan normaalia reserviläisten kohtelua. Tässä harrastuksessa pitää olla paksu nahka.
Missään nimessä ei pidä mennä pyytämättä selittämään mitään osaamisistaan, saati sitten siviilipuolella hankituista taidoista. Ammatin voi ehkä mainita, mutta kaikki muu on elvistelyä ja isottelua. Poikkeuksena sitten vääpelit ja sitä ylemmät au:t. Upseerit voi puhua osaamisestaan vaatimattomaan sävyyn kun on saavuttaneet yliluutnantin arvon. Miehistö ei voi koskaan osata mitään, oli siviiliosaaminen tai sotilasarvo mikä tahansa. (Tuskin muuten edes halusivat sinua mukaan, koska osaamisesi oli liian korkeaa sotilasarvoosi verrattuna ja olisit siten sekoittanut ankkalammikon kuvioita ihan liikaa.)