maanpuolustus.net

Joo, joku voi tietenkin "keräillä" pisteitä. Itse en ikinä katso niitä, mutta noteeraan kyllä omiin viesteihini tulleet reaktiot.

Minä käsitän nuo reaktiot ikään kuin komppausääninä; jos joku reagoi vihaisella naamalla johonkin postaukseeni, niin tulkitsen sen niin että ollaan vihaisia asiasta. Jos joku on minun kanssani eri mieltä jostain asiasta, niin saa ihan sanallisesti kertoa asian; jos haluaa.

Keskustelua ei synny peukuttamalla vaan keskustelemalla, ja koska tämä on keskustelufoorumi niin oletus on että ihmiset haluavat keskustella tai ainakin seurata keskustelua. En silti pidä noita peukutushymiöitä huonona juttuna; oikeastaan ne ovat hyvä olla olemassa.

Tulee kyllä "keskusteltua" peukuttamalla, kun omat kirjoittajan taidot ei ole kovin häävit. Itsellä tulee asiat yleensä esitettyä turhan kulmikkaasti ja etenkin erimieltä oleva lukija saa helposti aivan väärän mielikuvan, joten on helpompi vain peukuttaa taitavampien kirjoituksia.
 
Joo, ei se peukuttaminen mitenkään huono juttu ole, mutta se ei synnytä keskustelua.
 
Moni ei ymmärrä että annettu palaute menee aina kirjoittajalle, ei kirjoitetulle tekstille tai linkille.

Jos joku tuo esille tärkeän mutta surullisen uutisen niin annettu ei-tykkää tai vihainen klikkaus vähentää kirjoittajan pisteitä. Oho- reagointi on ainoa neutraali.

Jos olet sitä mieltä että kirjoittajan teksti tai linkki oli hyvä ( vaikka siinä oli esimerkiksi veteraanin kuolema tai jotain muuta surullista), niin reagoi positiivisesti. Kannusta lähettämään vastaavia viestejä.
Tässähän väärinkäsitys varmaan syntyy siitä, että kaikki reagointiemojit ovat tykkää-napin takana, ja toisaalta henkilön profiilitiedoissa näkyy reagointien määrä, mistä helposti syntyy kuva että kaikki reagoinnit nostavat reagointien määrää.

Jos "tykkää"-napin vieressä olisi "inhoaa"-nappi jolla voisi antaa miinusääniä, niin homma olisi jotenkin selkeämpi. Toisaalta, onko ylipäätään tarpeen antaa miinusääniä; ikään kuin että jonkun mielipide olisi jotenkin vähäarvoisempi siksi, että on eri mieltä.

Olisiko selkeintä, jos kaikki reaktiot olisivat positiivisia?
 
Tulee kyllä "keskusteltua" peukuttamalla, kun omat kirjoittajan taidot ei ole kovin häävit. Itsellä tulee asiat yleensä esitettyä turhan kulmikkaasti ja etenkin erimieltä oleva lukija saa helposti aivan väärän mielikuvan, joten on helpompi vain peukuttaa taitavampien kirjoituksia.
Juu, tähän VAHVA sama!
 
  • Tykkää
Reactions: aab
Onko tänä vuonna perinteinen joulukeräys?
 
Mitä mieltä ylläpito olisi foorumille perustettavasta keräyksestä vähävaraisille, Joulun viettoon https://www.joulupata.fi/auta/perusta-nettipata

Itse uskonnottomana, en koskaan ole kokenut ongelmaksi tuota kautta hyväntekeväisyyttä harjoittaa. Ymmärtääkseni tuo Pelastusarmeijan toiminta on kriittisenkin tarkastelun kestävää. Ts. lahjoitusvaroista, valta-osaa ei hukata erilaisiin "hallinto" -tai muihin kusetuskuluihin.

Hieman kiirehän tällä olisi...
Hoidettu tämä padan kautta tavanomaiseen tapaan. Sovin poikieni kanssa sen, että osa Jouluun käytettävästä rahasta menee suoraan Pelastusarmeijalle. Ehkä ensi vuonna ihan foorumin nimen kautta?
 
Moikka, uusi jäsen kysyy merkistä. Mahtaako olla panssarikoulun perinneristi. Tosin reunojen väri on eri. Ja numerointi takana hyvin pieni.
 
Itse lähdin aikanaan foorumilta koska täällä sai mielestäni vähän liikaa tilaa perussuomalaisten maahanmuuttovihamielinen siipi. Nyt he näyttävät tosin hävinneen täältä. Lisäksi aikanaan esimerkiksi kaikkia kokoomuslaisia syytettiin foorumilla avoimesti maanpettureiksi mikä oli minulle jo vähän liikaa. En kiellä etteikö eräiden kokkareiden oman edun vuoksi tapahtunut globalisaatioihannointi olisi mennyt toisinaan liian pitkälle, Euroopan unionissa on toki tunnettuja valuvikoja ja Suomen maahanmuuttopolitiikka ei aina ole mennyt putkeen.

Mutta me emme minusta pienenä maana pärjää ryssiä emmekä ketään muutakaan vastaan jos emme ole sisäisesti yhtenäisiä. On tunnettua että somen algoritmit lisäävät keskustelun polarisaatiota ja omissa kuplissaan elävien ihmisten kyky sietää vastakkaisia näkemyksiä on nykyään heikentynyt. Minusta meidän ei pitäisi antaa Suomen vihollisten käyttää tätä hyväkseen.

Tahdon kuitenkin kiittää ylläpitäjää foorumin toiminnan kehittämisestä vuosien kuluessa ja kaikesta pyyteettömästä työstä foorumin eteen vaikka omat käämit täällä ovatkin joskus palaneet. Toivottavasti jatkossa myös varsinainen maanpuolustusaiheinen keskustelu vahvistuisi!
 
Itse lähdin aikanaan foorumilta koska täällä sai mielestäni vähän liikaa tilaa perussuomalaisten maahanmuuttovihamielinen siipi. Nyt he näyttävät tosin hävinneen täältä. Lisäksi aikanaan esimerkiksi kaikkia kokoomuslaisia syytettiin foorumilla avoimesti maanpettureiksi mikä oli minulle jo vähän liikaa. En kiellä etteikö eräiden kokkareiden oman edun vuoksi tapahtunut globalisaatioihannointi olisi mennyt toisinaan liian pitkälle, Euroopan unionissa on toki tunnettuja valuvikoja ja Suomen maahanmuuttopolitiikka ei aina ole mennyt putkeen.

Mutta me emme minusta pienenä maana pärjää ryssiä emmekä ketään muutakaan vastaan jos emme ole sisäisesti yhtenäisiä. On tunnettua että somen algoritmit lisäävät keskustelun polarisaatiota ja omissa kuplissaan elävien ihmisten kyky sietää vastakkaisia näkemyksiä on nykyään heikentynyt. Minusta meidän ei pitäisi antaa Suomen vihollisten käyttää tätä hyväkseen.

Tahdon kuitenkin kiittää ylläpitäjää foorumin toiminnan kehittämisestä vuosien kuluessa ja kaikesta pyyteettömästä työstä foorumin eteen vaikka omat käämit täällä ovatkin joskus palaneet. Toivottavasti jatkossa myös varsinainen maanpuolustusaiheinen keskustelu vahvistuisi!
Tervetuloa takaisin. Olen samaa mieltä kuvauksestasi foorumin ilmapiiristä muutama vuosi sitten.
 
Itse lähdin aikanaan foorumilta koska täällä sai mielestäni vähän liikaa tilaa perussuomalaisten maahanmuuttovihamielinen siipi. Nyt he näyttävät tosin hävinneen täältä. Lisäksi aikanaan esimerkiksi kaikkia kokoomuslaisia syytettiin foorumilla avoimesti maanpettureiksi mikä oli minulle jo vähän liikaa. En kiellä etteikö eräiden kokkareiden oman edun vuoksi tapahtunut globalisaatioihannointi olisi mennyt toisinaan liian pitkälle, Euroopan unionissa on toki tunnettuja valuvikoja ja Suomen maahanmuuttopolitiikka ei aina ole mennyt putkeen.

Mutta me emme minusta pienenä maana pärjää ryssiä emmekä ketään muutakaan vastaan jos emme ole sisäisesti yhtenäisiä. On tunnettua että somen algoritmit lisäävät keskustelun polarisaatiota ja omissa kuplissaan elävien ihmisten kyky sietää vastakkaisia näkemyksiä on nykyään heikentynyt. Minusta meidän ei pitäisi antaa Suomen vihollisten käyttää tätä hyväkseen.

Tahdon kuitenkin kiittää ylläpitäjää foorumin toiminnan kehittämisestä vuosien kuluessa ja kaikesta pyyteettömästä työstä foorumin eteen vaikka omat käämit täällä ovatkin joskus palaneet. Toivottavasti jatkossa myös varsinainen maanpuolustusaiheinen keskustelu vahvistuisi!
Aiheellinen ja tärkeä puheenvuoro, mielestäni. Tosin, jo vuosia ennen foorumille liittymistä, keskustelua seuranneena. Itselleni ei tullut huomioon tuo PS:n ja Kokoomuksen olemuksen tarkastelu havaitsemallasi tavalla. Ehkä näkökulmakysymys, sekä seurattujen lankojen kautta tuleva vaikutelma?

Esiin nostamasi yhtenäisyys, on näin pienelle kansakunnalla aivan ytimellisen merkittävä osa, itsenäisyyden säilyttämisessä. Varsinkin Suomen historian kautta olevassa YYA-tyyppisessä ympäristössä vuosikymmeniä pakotettuna sisä- ja ulkopoliittisesti toimimisen jäljiltä. Tuon ajan toimintamallien kaiku ei aivan heti vaimene.

Ja, täältäkin. Kiitokset ylläpidolle, tässä ajassa entistäkin tärkeämmän foorumin toiminnasta.
 
Tänne tuli mielenkiintoisia jäseniä Syyrian konfliktin ollessa kuumimmillaan. Tai siis silloin kuin ryssä oli aktiivisimmillaan maalla merellä ja ilmassa. Nyt näyttää taas tulevan.
Tuosta Persu väitteistä yläpuolella. En usko että tällä on kukaan minnekkään ajatuksineensa kadonnut. Vaaleja ei vaan ole ollut viime aikoina. Sote vaalit oli asia erikseen.
 
Voisiko uusille jäsenille laittaa 20 postauksen rajan uusien topiikkien luomiselle, please? Rajoittaisi trollien mölinän ketjujen sisälle.
 
Voisiko uusille jäsenille laittaa 20 postauksen rajan uusien topiikkien luomiselle, please? Rajoittaisi trollien mölinän ketjujen sisälle.
Kerkesikö se oikeasti luomaan yli 20topickkia? Tässä ajassa?
Itse en ole törmännyt kuin vastauksiin valmiisiin ketjuihin, vai ymmärsinkö jotenkin väärin mitä tarkoitit?
"20 postauksen raja(tämä selvä), uusien topiikkien luomiselle(tässä kohtaa mun pää miettii, että uusien "topiikkien"(kuten kirjoitit) vai postausten määrää uusiin topickkeihin?

Jos luo vuorokaudessa edes kymmenen topickkia, niin sen on pakko olla trollausta. Niihin "hyviin(eli sotateknologia)" topickkeihin ei tule tuota määrää postauksia edes vuorokaudessa.
 
Back
Top