Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tällainen sääntöhän oli aikoinaan, mutta milloin? Mitä ajoneuvoja koski?
Auton piti olla nelivetoinen ja muistaakseni siinä piti olla voiman ulosotto. Nykyiset maasturit eivät menisi läpi. Tarkkaa aikaa veroedun loppumiselle en muista, mutta taisi olla 80-luvulla.
wikipedia kirjoitti:"Autovero otettiin Suomessa käyttöön 1. tammikuuta 1958 voimaan tulleella lailla. Lakia säädettäessä eduskunta ilmoitti ”edellyttävänsä, että vero on vain tilapäinen ja valtion senhetkisestä poikkeuksellisen kireästä rahatilanteesta johtuva ja että verosta pyritään luopumaan etenkin halvemman hintaluokan ajoneuvojen osalta heti, kun valtiontalous antaa siihen mahdollisuuden”."
Tällainen sääntöhän oli aikoinaan, mutta milloin? Mitä ajoneuvoja koski?
Olikos se vuosi -74 tai jotain, kun kertaluonteisesti myös tuulilasitarra piti ostaa?
No minä synnyin -66 ja muistan nuorena koulupoikana noita nähneeni. Ja maamme autokannan iän huomioiden sitten vielä pitkään. Lukikohan tarrassa vuosiluku ja rahasumma? Keltapunaruskea tai jotain se oli.Jotain sellaista, mutta itse en ollut silloin vielä todistamassa maailmanmenoa.
No minä synnyin -66 ja muistan nuorena koulupoikana noita nähneeni. Ja maamme autokannan iän huomioiden sitten vielä pitkään. Lukikohan tarrassa vuosiluku ja rahasumma? Keltapunaruskea tai jotain se oli.
Oliko vielä vaatimuksena alennusvaihteisto ja riittävän pienet keula-ja peräylitykset? Voimanotto-akselia oli varmaan tarkoitus hyödyntää vinssin käytössä? Verottaja tietysti pilasi ( tämänkin) hyvän asian ahneudessaan..Auton piti olla nelivetoinen ja muistaakseni siinä piti olla voiman ulosotto. Nykyiset maasturit eivät menisi läpi. Tarkkaa aikaa veroedun loppumiselle en muista, mutta taisi olla 80-luvulla.
Oliko vielä vaatimuksena alennusvaihteisto ja riittävän pienet keula-ja peräylitykset? Voimanotto-akselia oli varmaan tarkoitus hyödyntää vinssin käytössä? Verottaja tietysti pilasi ( tämänkin) hyvän asian ahneudessaan..
Vähän samaa ikäluokkaa, tuolloin vielä oli ne lasinpyyhkimet tarpeen autoissa sisäpuolella..Saattoi hyvinkin olla, olen sen verran nuori, ettei auto ollut ihan vielä ajankohtainen omalla kohdalla.
Olikos se vuosi -74 tai jotain, kun kertaluonteisesti myös tuulilasitarra piti ostaa?
Katso liite: 18680
Näyttäisi olleen 1976.
https://tekniikanmaailma.fi/autoverottajan-ja-veronmaksajien-kilpajuoksu/
Hyvinkin monenlaista luovaa suunnittelua on käytetty aikojen saatossa ''tilapäisen'' autoveron pienentämiseksi.