Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Saa, mutta ei tuolla pitkällä ohjaamolla 5-paikkaisena. 46730 euroa karvalakkiversio.Veroetu on toki iso, mutta ajoneuvon hankintahinnassa ei välttämättä ole eroa tuon hyväksi. Toyota Hiluxin saa alle 40 t€
Onko joku joskus kysellyt oman ajoneuvonsa SA-sijoituksen perään? Erityisesti kiinnostaisi siinä mielessä että minkälaisia ajoneuvoja otetaan sijoitettavaksi. HILUX, Defender, G-mersu jne. on tietysti ihan päivänselviä (poislukien noista ehkä G:n "ökyversiot"), mutta mitä muita?
PV:lle kelpaa elektronisesti ohjatut (monilevykytkin) nelivedotkin, koska eikös kaikissa Transportereissa/Caravelleissa ole HALDEX ja nykyään hankinnassa olevissa Vitoissa MB:n vastaava?
Onko netissä nähtävissä mitkä SA:lle on parhaiten soveltuvia kulkineita, tuskin vaimon RX 450h kelpaa.....
”Henkilö- ja pakettiautoissa Puolustusvoimien suositusikäraja sijoituksille on 4–5 vuotta tai sitä nuoremmat ajoneuvot. Kuorma-autoissa ja työkoneissa suositusikärajaa ei ole,” sanoo komentaja Taneli Uosukainen.
Listalle pääsevät autot ovat paitsi uudehkoja, myös melko yleisiä merkkejä ja malleja. Harvinaisia merkkejä Puolustusvoimat välttelee.
Yksi tärkeimpiä poikkeusoloihin sopivan auton ominaisuuksia on kuljetuskapasiteetti.
Ei ole. Se olisi epäreilua autonomistajia ja toisaalta myyjiä kohtaan, kuten eräs upseeri toteaa Onko autollasi sota-ajan tehtävä? -ketjussa.
Voisiko veroedun suunnata vain pariin auto merkkiin ja malliin. Ostajalle olisi tietysti sitten selvää että auto lähtee varmasti kun rytinä alkaa.
Tai uutena alle 15 k euroa maksavan maasturin.Säästyneillä rahoilla voi ostaa tonnin Corollan.
Tai uutena alle 15 k euroa maksavan maasturin.
https://www.is.fi/autot/art-2000000628294.html
Bensakone, kakkua palaa reilusti, kamala maantiellä, tekniikka 70-luvulta, mutta sitten kun maasto-ominaisuuksia kysellään, moneltakin monttu loksahtaa auki.
Olen päässyt erähommissa näkemään, Niva kulki vielä hyvin, kun millään muulla autolla ei enää päästy lähes puolen metrin lumessa eteen eikä taakse.
Ladalla ajava ei jää koskaan yksin!
Ei taitais Nivan tai Dacian verojelpotukset tukea Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteita
Näkyy nousseen tuonkin hinta. Kursailematon maasturi.
Jos tuo 18 tonttua pitäisi maasturiin pistää, niin ehkä kumminkin laittaisin roposeni käytettyyn Hiluxiin, hyvin etenee sekin.
Toisaalta dieselveroa tuosta bensavehkeestä ei tarvitse maksaa.
Etenemiskyvyltään Land Cruiser, Hilux, Pajero, Defender ja Jeepit lienee parhaasta päästä sekä Mersun G.
Katumaastureista yksikään tähän asti vastaan tullut ei ei ole pärjännyt 4 wd Hiacelle lumessa, joka jatkuvasti vetävällä nelivedollaan on yllättävän hyvä. Hiacen kytkin kestää lumessa kahlaamisen, toisin kuin katumaastureiden kytkin.
Muutenkin se on tekniikaltaan todella luja.
Volkkareista ei mitään kokemusta ja Vitoista en ole kuullut mitään hyvää. Koskaan enkä missään.
Espanjalaista Mersu laatua. Kaverilla oli, hän pari vuotta katseli sen ruostumista, sen rutinan saattoi suorastaan kuulla.
Osteli siihen jatkuvasti kalliita varaosia ja möi auton kiirellä pois. Toivottavasti uudet 4wd Vitot ovat laadultaan parempia.
Tuli mieleen sellainen kysymys, että, jos sellainen kriisi tulee eteen, että PV pakko-ottaa maastoautoa/ajoneuvoja sotakäyttöön, niin luultavasti niistä ainaki osa saa nopeasti maastovärityksen/ talvella valkoisen?
Kuinka se tapahtuu nopeasti? onko olemassa jo vasitut maalit, mitä siinä tilanteessa käytetään? Paikalliset automaalaamot vai PV:n jotkin varikot?
Teknoksen INERTA 70 on ainakin virallinen maali, en tiedä saako perusmaalia suoraan kaupasta, vai pitääkö ne tilata aina tehtaalta?
"MAALITYYPPI INERTA 70 on täyshimmeä polyuretaaninaamiomaali.
KÄYTTÖ Käytetään naamiomaalausjärjestelmissä K110, K111, K113 ja K130.
ERIKOISOMINAISUUDET Maali täyttää Suomen Puolustusvoimien teknisen vaatimusmäärittelyn M 064 versio 2.0 naamiotekniset ominaisvaatimukset."
http://194.100.44.55/tseloste.nsf/a...089dcf9bc2369de8c2257aae003a5c84?OpenDocument