Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun Teknos niitä tekee, eli pistetään tuotantolinja tekemään. Kyllä sitä sitten syntyy.Mitenkäs noita sitten olisi isoissa erissä nopeasti saatavissa.
Näkyy nousseen tuonkin hinta. Kursailematon maasturi.[QUOTE="hansai, post: 573061, Kurssi levoton ]18999€ 83hv/216g
1299€, ilmastointi
http://lada-auto.fi/4x4/4-x-4-urban/
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201801032200642189_oa.shtmlIltalehti kirjoitti:Maahantuojan nettisivuilla on hinnoiteltu vain 4x4 Urban -malli, 18 999 euroa. Ilman autoveroa hinta jäisi alle 12 000 euron, mutta ikääntyneen moottorin korkeiden päästöjen takia Nivan autovero on peräti 6 615 euroa.
Lada 4 x 4 Urban
Mikä auto: Lada Nivan hieman päivitetty malli 4x4 ja 4x4 Urban.
Mikä tekniikka: jatkuva neliveto, keskitasauspyörästön lukitus ja alennusvaihteisto.
Mikä moottori: 1,7 -litrainen nelisylinterinen bensiinimoottori. Teho 83 hv ja vääntö 129 Nm/4 000 rpm.
Suorituskyky: huippunopeus 140 km/h ja kiihtyvyys 0 - 100 km/h 17 sekuntia.
Kulutus ja päästöt: keskikulutus 9,9 litraa/100 km ja CO2-päästöt 216 g/km.
Pituus/leveys/korkeus mm: 3 640/1 680/1 640. Tavaratila 265 litraa.
Hinta: 18 999 euroa.
Mitenkäs noita sitten olisi isoissa erissä nopeasti saatavissa.
Lisäys: Kun siinä on traktorit ja kuorma-autotkin maalattavana.
Luulisi G:n kelpaavan vielä pitkälle vai onko ilmastonmuutos tai joku muu syynä?Onko tietoa tarjolla? Norja vaihtaa Mercedes G- sarjaa ja tilalle VwnAmarok. Saisiko niitä ostettua Suomeen?
Ajatuskatko.Onko tietoa tarjolla? Norja vaihtaa Mercedes G- sarjaa ja tilalle VwnAmarok. Saisiko niitä ostettua Suomeen?
Norjalaisten ja miksei muidenkin autoissa saattaa olla vain sellainen ongelma, että ovat loppuun ajettuja.Ajattelin, että PV tarvii halvalla jonkunlaisia maastoautoja, ottoautojen lisäksi. Terrängbil11 ruotsista tai G- mersu Norjasta (poistumassa?). Näistä voisi saadaa halvalla varastoitavaa kalustoa ja aika kelpoa köyhälle isänmaalle.
Onko tietoa tarjolla? Norja vaihtaa Mercedes G- sarjaa ja tilalle VwnAmarok. Saisiko niitä ostettua Suomeen?
Ajattelin, että PV tarvii halvalla jonkunlaisia maastoautoja, ottoautojen lisäksi. Terrängbil11 ruotsista tai G- mersu Norjasta (poistumassa?). Näistä voisi saadaa halvalla varastoitavaa kalustoa ja aika kelpoa köyhälle isänmaalle.
Taitavat tässä maailmantilanteessa poistomarkkinat halpojan ja hyvien kohdalta olla menneitä.
Nämä käytetyt ajoneuvot kuuluisivat kyllä periaatteessa ihan muualle, mutta joissakin maissa armeijoilla tuntuu edelleen olevan liikaa kalustoa/rahaa. Belgia on yksi näistä, asiasta on ollut juttua mm. Miehistön kuljetuksessa sekä Markkinoilla olevassa käytetyssä kalustossa. Maa on uusimassa tällä vuosikymmenellä mm. Unimog-alustaiset MRAP:nsä (200+ kpl), Piranha III:t (200+ kpl) ja Iveco LMV:t (400+ kpl). Viimeksi mainittu tuntuisi kutkuttelevammalta suhteessa G-Mersuun, jos jotakin panssaroimatonta, kevyehköä kuljetuskalustoa pitäisi ostaa varastoihin.
Tämä selittyy sillä että Belgia on päätynyt lakkauttamaan panssarijoukot lopullisesti ja iskukyky tulevaisuudessa rakentuu 40mm tykillä varustetun tiedustelupyöräpanssarin (60 kpl) varaan.. Säästyyhän siinä muutama euro.
Nuo Iveco 4x4:t eivät ilmeisesti ole kestäneet kk-tornien painoa ja rungot huonolla hapella. Tästä syystä joutuvat uusimaan suht tuoreet ajokit.
Translate kirjoitti:120 Multi-role light vehicles temporarily out of service
Following extensive inspection and maintenance (TIM) of several light multi-purpose vehicles, the Defense Staff made the decision to temporarily deactivate some of this type of vehicle. "Safety comes first, and we don't want to take unnecessary risks," said the Material Resources Directorate. They are 120 RPK and SPS LYNX vehicles, armored and equipped with additional weapons. The 320 unarmoured vehicles are still in use.
In the context of permanent risk management, the General Staff regularly carries out checks and inspections. During the TIM, cracks were found on the chassis of some vehicles. This required a complete disassembly of these. The exact number of vehicles involved is not yet known. The rest of the fleet is currently under review using an RX scanner. 29 vehicles of this type participate in operations and exercises abroad. In addition, there are 26 vehicles used for the security of our national air bases. They have also been taken out of service and will be inspected as soon as possible.
The LYNX, a light multirole vehicle (LMV), has been used by the Ministry of Defense since 2007. It is mainly intended to serve as a liaison vehicle for battle groups during humanitarian and peace support operations. It is used by the Earth, Air and Medical Components. Current threats, such as terrorism and the uncontrolled spread of weapons of mass destruction, are pushing Defense into a new kind of operation requiring the rapid engagement of extremely light and light mid-sized troops. This type of light all-terrain vehicle fits into this framework.
In external operations even more than during their use in Belgium and maneuvers in NATO countries, mechanics have long complained about this vehicle because of the heavy and expensive maintenance it requires as operated by the Belgian army, a problem nevertheless by far inferior to the tremendous maintenance cost and consequent immobilization problems faced with the Piranha IIIC.
Vähän samanlaistahan on vihjailtu Suomen AMV-kalustosta tällä foorumilla, ja kyllähän myös CV9035:stä on kuulunut Tanskasta samantyylistä. Mikä modernia sotilaskalustoa vaivaa, aina kallista ja epäluotettavaa??!! Liekö Piranhan haaveilu kannattaa unohtaa ja kääntää katseet Sisu GTP:n suuntaan?
Onko uutisia siihen suuntaan että maasturit joissa on neliveto erikseen kytkettävissä, vapautuisivat ajoneuvoverosta? Eikös tuollaiset vanhemmat ole lähinnä harrasteautoja eikä niinkään käyttöautoja?