Maastopukua itselleni

Tuunatutin ruotsalaista anorakkia. Ompelija teki siihen rinta- eli kengurutaskun. Tasku verkkokankaasta niin taskua avaamalla (kaksisuuntainen vetoketju) voi myös tuulettaa höyryt ulos. Ja kenties ruumiinlämpö pitää taskun sisällön plussan puolella.



Sisäpuolelta.
 
Tuota onko joku teistä testannu Kenttä asu MP10 ?


Takin leikkaus oli kiva, samoin housujen oli ainakin itselleni intin M91/M05 housuja parempi.

Se leikkaus ei ollut sama kuin MP-Kenttäasu MP10:ssä, joka on se MPK:n vihreä univormu.

Eipä tuolle ole oikein mitään oikeaa käyttökohdetta, mutta jos kuvio herättää omistamisen halua, ja jostain sellaisen löydät, niin osta pois. Tuskin tulee toista ihan heti vastaan.
Harmittaa, että en ostanut kun olisi ollut mahdollisuus.
 
Se oli MP-Kaupan (Maanpuolustusyhtiö) / Inttistoren "kenttäasu", jonka ideana oli olla ressujen maastopuku, kun M05sta ei saanut vielä myydä.
Siinä oli monta hyvää ideaa, ja leikkaus oli ainakin minusta M05sta parempi.
Homma toki kaatui siihen, että halukkaat saivat M05sen kuitille, ja puku maksoi kuitenkin satasia. Koska siitä ei koskaan tullut "virallista" ressupukua, niin myynti oli sitten melko pientä.
Sitten M05 tulikin ja tavallisten sukankuluttajien saataville.

Samaan sarjaan kuuluu myös pakkastakki ja pakkashousut tuossa kuviossa.

Tuo kangas on sitten yllättävän ohutta. Koska 67/33 suhteet niin luulisin myös, että se kuivuu nopeammin. Sitä en ole kyllä ikinä testannut.
 
En osaa oikein sanoa, se oli ohutta, mutta laadukasta rip-stoppia.
Sinänsä vaikea sanoa, kun ei tule tästä suoralta kädeltä mieleen mitään 66/27 Nyco blendiä mitä olis tullut itse käytettyä.

Toki noita oli ainakin paria eri kangas erää. Viimeisin taisi olla juuri sitä 66/27 ei kahisevaa ripstoppia.

Kyllä mä varmaan uskaltaisin tollaisen ostaa rymyämiskäyttöönkin.
 
Ei noita MP10 pukuja käytössä näkynyt, ainakaan paikoissa missä mä kävin. Porukka käytti jakotavaraa.
 
Tuota onko joku teistä testannu Kenttä asu MP10 ?

https://www.erareppu.fi/tuotteet.html?id=67232/373799

Ite tykkään ainakin tästä takista tukevana miehenä. Housuja en löydä enää omassa koossa MP10 mallissa joten "tyytyminen" Särmän TST L4 kenttähousuihin :)
 
Olen tainut löytää melko hyvät hanskat kesäkäyttöön = Tegera 866. https://www.ejendals.com/fi/products/hand-protection/866/
Ainakin on sorminäppäryys huippua, kirjoitan tätä nämä hanskat kädessä. Eikä hinta hirvitä = 6 paria 7 eur kotimaisesta nettikaupasta.
Vettä ja öljyä kestävä kämmen ja kämmenselkä hengittävä harva kudos.
Itse aion käyttää retkeilyssa näitä.

pi_866.jpg
 
Tuli tehtyä pitkä kevät retki oikein Tsadiin asti ja ostettiin nuoriherra Casen kanssa 05 Res puvut tuleviin koitoksiin, nyt kun on hetken käyttänyt kotosalla tätä niin olen oikein tyytyväinen asuun, istuu hyvin eikä tarvii istuutuessa nykiä polvista housuja niinkuin 91:sessä,Lekalle vielä Plussaa loistavasta asiakaspalvelusta!!!
 
Onko täällä kokemuksia näistä (ja saman sarjan takista) housuista? https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-tst-m05-res-reisitaskuhousut/51130
On. Itsellä nuo housut, sekä taistelupaita palosuojattuna ja suojaamattomana. Takista ei ole kokemusta. Housut mielestäni paljon mukavammat päällä kuin PVn jakamat, jotka "oikean kokoisina" eivät itelle sovi sitten yhtään johtuen lihaksikkaasta takamuksestani (perseeni näyttää kyllä syötävän hyvältä noissa PVn housuissa, mutta ei ne päällä pysty sotimaan). Noilla lekan pöksyillä onnistuu huomattavasti helpommin kaikenlainen jumppaaminen ja taiteilu.
 
Back
Top